1. #1
    Rullstolsbarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    259

    Boostle bottle!

    jag och polaren började tjafsa om boostle bottles och jag sa att dom inte gör någon effekt skillnad och han hävdar att dom gör det!
    så nu måste jag fråga bara för att vara säker på att jag kan äga han i en diskussion!
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vivacitys förra ägare har tydligen tryckt in ett Italienskt mynt i förgasaren, undra varför?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    För han visste inte om att moppen var fransk

  2. #2
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Ingen märkbar effekt iaf? Något gör det kanske..men inget märkbart som sagt

  3. #3
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Jag tror inte på skiten , de är bara en liten burk som man sätter på insuget , vad skulle det göra?

    Ne , tror de är mest för stylingens skull och kåta små moppe pojkar som tror att de är lustgas typ , hah
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  4. #4

  5. #5
    Boost bottle är ren skit, gav motsatt effekt på min ark....

  6. #6
    ger effekt på 70cc och större cylindrar om du lyckas bygga den rätt, en talang som väldigt få behärskar. Finns guider att gå efter m.m

  7. #7

  8. #8
    Finns boostbottle på många fabriksbyggda motorcyklar original, tror inte de placerar boostbottles på deras hojar för att det är styling?
    Sedan att en boostbottle från TNT som sitter på en 50cc Aerox inte gör någon skillnad är ju inte speciellt svårt att förstå.
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  9. #9
    en boost bottle sitter med slang på ett mustycke på insugs plattan, det funkar såhär att tydligen, var gång kolven går tillbaka för att hämta luft så finns det lite tryck kvar i cyllen som inte hunnit komma ut i avgas porten, detta söker sig då genom fögge o förstör reeds o annat efter en viss tid (slitage) detta hävdar vissa att boost bottle ska skyddda. genom att själva den ska ta upp över trycket, sedan skicka tillbaka det när motorn tar in luft nästa gång,, jag testar nu detta på min dt 50 mx 49cc (tror inte på så stor skillnad) nej, jag tror som tidigare sagt bara de gör skillnad på större kubiker, såg idag en audi (bil) som hadde liknande konstruktion på insugs röret (orginal juten gummi)
    Yamaha dt 50 mx
    Inkommande: Golf MK5 1.6 eller Volvo 940 turbo
    ¹ з з

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in