1. #3631
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Ska kolla upp det, men i värsta fall blir det väl att spara in på resten av inköpen och köpa de par jag länkade
    Jo precis, men jag tror inte det var nå större fel på dom jag sett förut iallafall.

  2. #3632
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Är själv ganska dålig på den typen utav skor, men är det här något att ha? Gick efter det du sa:
    http://dinsko.se/Shop-online/Herr/Sk...sat?art=250636
    Ja , det ser lite intressant ut! Mer tips på skor så man kanske sticker ut mer?
    Eller vad hade ni när ni tog studenten/ gick ut nian osv ? vore kul att veta

  3. #3633
    När jag gick ut nian så hade jag en blazer, chinos, skjorta och loafers, avslappnat och bra!

    Edit!

    Ska tillägga att loafersen var i mocka!
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  4. #3634
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    När jag gick ut nian så hade jag en blazer, chinos, skjorta och loafers, avslappnat och bra!

    Edit!

    Ska tillägga att loafersen var i mocka!
    Okej , ja det lät faktiskt inte så dumt! fan vad jobbigt att välja kläder! :@

  5. #3635
    Citat Ursprungligen postat av kingkong Visa inlägg
    Okej , ja det lät faktiskt inte så dumt! fan vad jobbigt att välja kläder! :@
    Skall du köra på denna outfit eller liknande har jag ett par tips till dig, väldigt grundläggande då jag får känslan av att du inte klär dig särskillt ofta i kavaj, kostym eller liknande.

    - Ta det lungt med färgerna (Blazern bör vara Marinblå eller Grå)
    - Helkostym är att föredra men med så ringa kunskaper kommer uddakavajen (blazern) fungera bättre.
    - Komplettera med näsduk och matchande fluga, den ger en mer festlig känsla. Färdigknuten räknar jag med att du kommer välja, matcha varsamt och genomtänk. Helröd fluga och helröd näsduk funkar, men inte mer än så.
    - Matchande bälte och skor är ett måste (gärna klockarmbandet/länken om du bär klocka). Dessa ska givetvis även fungera till övriga outfiten, alltså kan dem inte vara svarta till en marinblå blazer.
    - Stoppa in skjortan.
    - Matchande keps är inte ett alternativ.
    - Angående skjortan tycker jag du skall köra på en enkel basfärg, gärna vitt då den är enklast att matcha helheten till. Vilken typ av krage det är spelar ingen större roll i detta sammanhang då jag antar att ingen annan kommer tänka något vidare på detta. Annars har du en mindre "guide" här: http://www.manolo.se/artiklar/artike...kragar/?page=1
    - Vanliga blåjeans fungerar till denna outfit, chinos lika så men som sagt - varsamt med färgerna.

    Ursäktar den allmänna dumhets förklaringen men dessa är de grundliga råden, resten tar man stegvis när detta fungerar.
    2674/2

  6. #3636

  7. #3637
    Sfuck0s avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    63
    Vad är det för storlek på den då ? O hur mycket ska du ha för den ?
    Har man slagit yxan i båten får man ro som fan

  8. #3638
    Citat Ursprungligen postat av Twelvee Visa inlägg
    Skall du köra på denna outfit eller liknande har jag ett par tips till dig, väldigt grundläggande då jag får känslan av att du inte klär dig särskillt ofta i kavaj, kostym eller liknande. #TEXT#
    Det stämmer har bara haft kostym ett få tal gånger! Bra skrivet , ska tänka på allt du sa Kan man ha kavaj , vit skjorta , färg fluga och näsduk , med tightare kavajbyxor och ett par finskor/ loafers som T.EX. http://dinsko.se/SHOP-ONLINE/HERR/XIT_SE?art=242418 passar det bra? ska man ha huvudbonad , är korthårig typ 6mm. Är det hatt man ska ha då eller inget?

  9. #3639
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Någon som kan tipsa om ett par snygga segelskor? Gillar verkligen dessa men 1500kr är inte något som jag vill betala just nu i alla fall :/
    [IMG]http://images3.brandosa.co.uk/en/5/50621/50621-g.jpg[/IG]


    Gant Dockers? Har ett par sådana fast i en annan kulör, jävligt schyssta
    F.d summertime

  10. #3640
    blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borde vara krav på reflexer på dom.

  11. #3641
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Gant Dockers? Har ett par sådana fast i en annan kulör, jävligt schyssta
    Precis Trevligt, jag funderar starkt på ett par till sommaren

  12. #3642
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av kingkong Visa inlägg
    Ja , det ser lite intressant ut! Mer tips på skor så man kanske sticker ut mer?
    Eller vad hade ni när ni tog studenten/ gick ut nian osv ? vore kul att veta
    Hade dessa skor när jag tog studenten, tillsammans med blå kostym etc. Fick aldrig gå på festen i nian då jag fick en svår ögonskada tidigare under dagen.
    Namn:  IMG_8180.jpg
Visningar: 1890
Storlek:  104,4 KB
    Vet att man inte ska bära bruna skor efter klockan 6 men övrigas klädsel var överlag rätt usel och jag ville inte lägga ut pengar på ett par svarta skor som jag inte skulle vilja använda mer vardagligt.

  13. #3643
    Jaegarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Sala
    Inlägg
    689
    Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    Hade dessa skor när jag tog studenten, tillsammans med blå kostym etc. Fick aldrig gå på festen i nian då jag fick en svår ögonskada tidigare under dagen.
    Namn:  IMG_8180.jpg
Visningar: 1890
Storlek:  104,4 KB
    Vet att man inte ska bära bruna skor efter klockan 6 men övrigas klädsel var överlag rätt usel och jag ville inte lägga ut pengar på ett par svarta skor som jag inte skulle vilja använda mer vardagligt.
    Huh? Är förmodligen redigt efter, men det har jag aldrig hört?
    Killar med smak kör Volvo med flak!

  14. #3644

  15. #3645
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    No offence eller så, men med tanke på din sign; "Killar med smak kör Volvo med flak", så är jag inte särskilt förvånad.

    No offence som sagt.


    Haha +1
    F.d summertime

  16. #3646
    Jaegarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Sala
    Inlägg
    689
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    No offence eller så, men med tanke på din sign; "Killar med smak kör Volvo med flak", så är jag inte särskilt förvånad.

    No offence som sagt.
    Hahah! None taken! Asså, jag gillar att klä mig "fint", i kostym osv.. Men det är någonting jag väldigt sällan gör, jeans eller chinos med t-shirt eller skjorta duger fint!
    Killar med smak kör Volvo med flak!

  17. #3647
    Citat Ursprungligen postat av Jaegarn Visa inlägg
    Huh? Är förmodligen redigt efter, men det har jag aldrig hört?
    det är en gammal stilregel att man tar på sig svarta skor efter kl 6, dock följs den knappast till punkt och pricka i dagens dekadenta slapp-samhälle...

  18. #3648
    Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    Hade dessa skor när jag tog studenten, tillsammans med blå kostym etc. Fick aldrig gå på festen i nian då jag fick en svår ögonskada tidigare under dagen.

    Vet att man inte ska bära bruna skor efter klockan 6 men övrigas klädsel var överlag rätt usel och jag ville inte lägga ut pengar på ett par svarta skor som jag inte skulle vilja använda mer vardagligt.
    Riktigt snygga, var är dem ifrån? Angående regeln så är det självklart snyggt om man styr sitt segel efter den, men vid en såpass oformell afton (som det trots allt är!) spelar det ingen större roll enligt mig. Kvällen handlar bara som ett stort suparparty, ingen formell middagsbjudning då mottagningen rundas oftast av till förfest spelar inte det heller in!

    Kingkong: När du säger "tightare kavajbyxor" vad syftar du på då? Hör dem till kavajen (kostymen) eller är det något eget ihopplock? Skorna är verkligen ingen höjdare heller, känns väldigt mycket ensamvarg på kontoret med kortärmad skjorta och slips på det. Skall försöka leta upp ett vettigare alternativ i din prisklass åt dig, ge mig gärna ett maxpris.
    2674/2

  19. #3649
    Citat Ursprungligen postat av Jaegarn Visa inlägg
    Huh? Är förmodligen redigt efter, men det har jag aldrig hört?
    Aldrig hört det heller

  20. #3650
    Jaegarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Sala
    Inlägg
    689
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    det är en gammal stilregel att man tar på sig svarta skor efter kl 6, dock följs den knappast till punkt och pricka i dagens dekadenta slapp-samhälle...
    Danke schön för svar

    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Aldrig hört det heller
    Väkommen i klubben
    Killar med smak kör Volvo med flak!

  21. #3651

  22. #3652
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Aldrig hört det heller
    Dagens ungdom grabbar Hade aldrig i hela livet tagit på mig sådana skor, ser förfan ut som stig helmer...
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  23. #3653
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Dagens ungdom grabbar Hade aldrig i hela livet tagit på mig sådana skor, ser förfan ut som stig helmer...
    Som sagt, dagens ungdom! Känner mig alltid så jävla gammal när jag besöker mnf.
    2674/2

  24. #3654
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av Twelvee Visa inlägg
    Riktigt snygga, var är dem ifrån? Angående regeln så är det självklart snyggt om man styr sitt segel efter den, men vid en såpass oformell afton (som det trots allt är!) spelar det ingen större roll enligt mig. Kvällen handlar bara som ett stort suparparty, ingen formell middagsbjudning då mottagningen rundas oftast av till förfest spelar inte det heller in!

    Kingkong: När du säger "tightare kavajbyxor" vad syftar du på då? Hör dem till kavajen (kostymen) eller är det något eget ihopplock? Skorna är verkligen ingen höjdare heller, känns väldigt mycket ensamvarg på kontoret med kortärmad skjorta och slips på det. Skall försöka leta upp ett vettigare alternativ i din prisklass åt dig, ge mig gärna ett maxpris.
    De är från italigente(svenskt/italienskt företag). modellen heter venezia. Angående regeln så bryr jag mig inte speciellt mycket om den heller. Är ju ändå ingen som kan den i dagens samhälle.

    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Dagens ungdom grabbar Hade aldrig i hela livet tagit på mig sådana skor, ser förfan ut som stig helmer...
    Får väl hoppas att du växer upp och får lite bättre smak en dag du med. Antar att du går runt i Skateskor dag ut och dag in.

  25. #3655
    Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    De är från italigente(svenskt/italienskt företag). modellen heter venezia. Angående regeln så bryr jag mig inte speciellt mycket om den heller. Är ju ändå ingen som kan den i dagens samhälle.



    Får väl hoppas att du växer upp och får lite bättre smak en dag du med. Antar att du går runt i Skateskor dag ut och dag in.
    Precis, spelar knappt någon roll hur fin tillställningen är. Gäller att passa sig dock, föredrar att köra på säkra kort!

    Imorgon kan det hända grejer, jag kommer troligen köpa ett par Converse skor (hör och häpna!). Aldrig gillat dem något särskilt men känner att det blir en skön slit och släng sko mellan vinterns Chelsea-boots och ett par sköna loafers (eller två)..
    2674/2

  26. #3656
    Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    Får väl hoppas att du växer upp och får lite bättre smak en dag du med. Antar att du går runt i Skateskor dag ut och dag in.
    Helt vanliga sneakers, inga fel med det + dom är grymt sköna, vilket stig helmer dojjorna inte ser ut o vara
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  27. #3657
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Namn:  image_19629.jpg
Visningar: 514
Storlek:  59,8 KB

    Beställde precis dessa från Footway.

  28. #3658
    Jaegarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Sala
    Inlägg
    689
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Helt vanliga sneakers, inga fel med det + dom är grymt sköna, vilket stig helmer dojjorna inte ser ut o vara
    +1.
    Killar med smak kör Volvo med flak!

  29. #3659
    blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borde vara krav på reflexer på dom.

  30. #3660
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Helt vanliga sneakers, inga fel med det + dom är grymt sköna, vilket stig helmer dojjorna inte ser ut o vara
    det är förvånansvärt bekvämt med "stig helmer dojjor" faktiskt, klacken ger en skön uppstramad känsla, sneakers känns bara jävligt slappt i jämförelse :S

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in