Sidan 146 av 153 Första ... 4696136144145146147148 ... Sista
  1. #4351
    Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    tjenare,

    e på jakt efter en/ettpar vintage klockor!
    Natoband elr läder spelar ingen roll.
    Kollat herrjudit behöver mer förslag!
    Tjenare igen, vet att du var sugen på en sub. Jag vet av en Rolex Submariner 14060 från 1991.
    Klockan fick en helservice för ca exakt 1år sedan. Den kommer med box, värderingsintyg samt kvitto på service.
    Pris runt 25 000:- Tänk på att detta är en no date som är i mitt tycker mer clean + att det bara är 4raders text vilket är snyggare.

    JesperF - Den gör sig mycket fin på nato
    Har du några tips på bra sida som säljer oxfordskjortor?

  2. #4352
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Tjenare igen, vet att du var sugen på en sub. Jag vet av en Rolex Submariner 14060 från 1991.
    Klockan fick en helservice för ca exakt 1år sedan. Den kommer med box, värderingsintyg samt kvitto på service.
    Pris runt 25 000:- Tänk på att detta är en no date som är i mitt tycker mer clean + att det bara är 4raders text vilket är snyggare.

    JesperF - Den gör sig mycket fin på nato
    Har du några tips på bra sida som säljer oxfordskjortor?
    Jo, jag är mycket nöjd!

    Hmm, angående oxfordskjortor så föredrar jag att handla från USA då jag trots allt är student och inte vill lägga 1200 på en PRL skjorta. Brooks brothers har många fina (möjligen lite stora, jag har x slim fit istället för slim fit) och de skickar till Sverige för ca 40 dollar. LL Bean kan jag varmt rekommendera, de kostar runt 40 dollar och frakten kostar lika mycket. Annars så älskar jag rugbys skjortor, men de lägger ned inom en vecka Annars så finns ju alltid Polo, även om de är överprisade i Sverige.

  3. #4353
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Jo, jag är mycket nöjd!

    Hmm, angående oxfordskjortor så föredrar jag att handla från USA då jag trots allt är student och inte vill lägga 1200 på en PRL skjorta. Brooks brothers har många fina (möjligen lite stora, jag har x slim fit istället för slim fit) och de skickar till Sverige för ca 40 dollar. LL Bean kan jag varmt rekommendera, de kostar runt 40 dollar och frakten kostar lika mycket. Annars så älskar jag rugbys skjortor, men de lägger ned inom en vecka Annars så finns ju alltid Polo, även om de är överprisade i Sverige.
    Är det 40 $ per skjorta i frakt eller per paket? Dvs går det att få ned den totala fraktkostnaden genom att beställa flera?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  4. #4354
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Är det 40 $ per skjorta i frakt eller per paket? Dvs går det att få ned den totala fraktkostnaden genom att beställa flera?
    Per paket, kanske ökar om du beställer rejält med saker

  5. #4355
    Tänker tipsa om en sak till, till er som köper/tänker köpa vintage klockor med plexiglas/plast, som det oftast är.
    Köper ni en äldre klocka med repor på plexiglaset så kan ni få den som ny!
    På Clas Ohlson finns det något som heter display polish och kostar 50:- för en tub. Det är bara att applicera och gnugga med ''duken' som medföljer.
    Här ska ni få före och efter bilder.

    Namn:  ImageUploadedByTapatalk1352886075.216550.jpg
Visningar: 651
Storlek:  95,8 KB
    Namn:  ImageUploadedByTapatalk1352886095.650687.jpg
Visningar: 602
Storlek:  99,4 KB

  6. #4356
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Någon som vet vart jag kan få tag på en sån här tröja?

    http://www.louiscopeland.com/shop-c1...ambswool-p1765

    Hade en förut som jag köpte på NK, men mor min lyckades tvätta den fel så att krympte. Osäker dock på om den fortfarande finns kvar på NK längre.

  7. #4357
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Någon som vet vart jag kan få tag på en sån här tröja?

    http://www.louiscopeland.com/shop-c1...ambswool-p1765

    Hade en förut som jag köpte på NK, men mor min lyckades tvätta den fel så att krympte. Osäker dock på om den fortfarande finns kvar på NK längre.
    Just den där är nog från ett äldre sortiment som inte säljs längre, men det finns gott om andra märken som har kabelstickade lammullströjor

  8. #4358
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Just den där är nog från ett äldre sortiment som inte säljs längre, men det finns gott om andra märken som har kabelstickade lammullströjor
    Vilken jävla skit.. gillade den tröjan.

  9. #4359
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    någon som skulle kunna länka ett par schyssta svarta jeans, slimmad modell för ett schysst pris, helst under tusenlappen som även är av lite kvalité?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  10. #4360
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Någon som vet vart jag kan få tag på en sån här tröja?

    http://www.louiscopeland.com/shop-c1...ambswool-p1765

    Hade en förut som jag köpte på NK, men mor min lyckades tvätta den fel så att krympte. Osäker dock på om den fortfarande finns kvar på NK längre.
    Vart inne på NK igår och såg en sådan tror jag. Kollade inte så noga.

  11. #4361
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    Vart inne på NK igår och såg en sådan tror jag. Kollade inte så noga.
    Jaså? Ska ta och titta nästa gång jag är där, tack!

  12. #4362
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Tjenare igen, vet att du var sugen på en sub. Jag vet av en Rolex Submariner 14060 från 1991.
    Klockan fick en helservice för ca exakt 1år sedan. Den kommer med box, värderingsintyg samt kvitto på service.
    Pris runt 25 000:- Tänk på att detta är en no date som är i mitt tycker mer clean + att det bara är 4raders text vilket är snyggare.

    JesperF - Den gör sig mycket fin på nato
    Har du några tips på bra sida som säljer oxfordskjortor?
    Självklart Vill jag hellre ha en submariner! Men med tanke på att min breitling är rätt disktret och jag gillar den (bild kommer) så tänkte ja köpa en annan för runt 5k innan jag kan köpa min en Submariner REF 1680 RED 660ft !!

    Det är den ENDA submarinern som jag vill ha! Onödigt o köpa ngt innan!
    Vet du om dom finns utan datum ?


    // Kalle

  13. #4363
    Måste även slå ett slag för SOFTOGOAT !

    För typ 200spänn får man en tröja i chasmir (jämnfört med gant) Utan ngt irriterande märke och underbar kvarlitet.
    Äger en vit därifrån samt 2 från PRL,och den från softgoat har behållt formen bäst samt nopprar minst!
    Man får även med förvaringspåsar vilket är ett Stor +.
    Nu får vi invänta deras sommar tröjor, sen ere bara klicka hem!

  14. #4364
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    http://www.zeeandco.co.uk/media/cata...mage_11519.jpg

    Införskaffade en sådan cardigan från Paul Smith på NKs REA. Kostade 1500kr med 50% rabatt. Tycker inte den ser så snygg ut på bilden som den gjorde när jag provade den.

  15. #4365
    Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    Självklart Vill jag hellre ha en submariner! Men med tanke på att min breitling är rätt disktret och jag gillar den (bild kommer) så tänkte ja köpa en annan för runt 5k innan jag kan köpa min en Submariner REF 1680 RED 660ft !!

    Det är den ENDA submarinern som jag vill ha! Onödigt o köpa ngt innan!
    Vet du om dom finns utan datum ?


    // Kalle
    Nej, rödingen finns inte utan datum. Och mitt tips är sälj klockan du har fort innan det är försent. Rödingen stiger i pris varje dag!
    Om du ska ha en röding i bra skick måste du ut med 65-70 000 och då är det utan box/papper, om du ska ha en med box/papper/cert så måste du ut med 100 000:-
    En 1680 är bra investering idag och om säker 10 år får du betala det dubbla.



    Här ett exemplar som precis såldes hos svenska Dr watch.

    Märke: Rolex
    Modell: Submariner 1680

    En helt original, orörd men servad och Svensksåld vintage "Red" Submariner 1680 med plastglas (40mm) Klockan är i ett mycket fint oslipat skick och har en fantasktisk fint patinerad "Red" T swiss T tavla och matchande visare. Original Folded Oysterlänk i superskick!
    Klockan är såld på ASU på Biblioteksgatan 1973.
    Original Cert, cert etui och Garantihäfte finns kvar samt original box!!
    Relativt nyligen servad och säljes därmed med 6 mån garanti.
    Fler bilder kan mailas på begäran!

    Vårt pris: 100000:-

    Namn:  1123_1.jpg
Visningar: 794
Storlek:  87,8 KB


    Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    Måste även slå ett slag för SOFTOGOAT !

    För typ 200spänn får man en tröja i chasmir (jämnfört med gant) Utan ngt irriterande märke och underbar kvarlitet.
    Äger en vit därifrån samt 2 från PRL,och den från softgoat har behållt formen bäst samt nopprar minst!
    Man får även med förvaringspåsar vilket är ett Stor +.
    Nu får vi invänta deras sommar tröjor, sen ere bara klicka hem!
    Då får du gära länka till där du ser att man kan köpa en chasmir tröja för 200kr.....
    Senast redigerat av Åkerlund den 2013-02-02 klockan 19:09.

  16. #4366
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Nej, rödingen finns inte utan datum. Och mitt tips är sälj klockan du har fort innan det är försent. Rödingen stiger i pris varje dag!
    Om du ska ha en röding i bra skick måste du ut med 65-70 000 och då är det utan box/papper, om du ska ha en med box/papper/cert så måste du ut med 100 000:-
    En 1680 är bra investering idag och om säker 10 år får du betala det dubbla.



    Här ett exemplar som precis såldes hos svenska Dr watch.

    Märke: Rolex
    Modell: Submariner 1680

    En helt original, orörd men servad och Svensksåld vintage "Red" Submariner 1680 med plastglas (40mm) Klockan är i ett mycket fint oslipat skick och har en fantasktisk fint patinerad "Red" T swiss T tavla och matchande visare. Original Folded Oysterlänk i superskick!
    Klockan är såld på ASU på Biblioteksgatan 1973.
    Original Cert, cert etui och Garantihäfte finns kvar samt original box!!
    Relativt nyligen servad och säljes därmed med 6 mån garanti.
    Fler bilder kan mailas på begäran!

    Vårt pris: 100000:-

    Namn:  1123_1.jpg
Visningar: 794
Storlek:  87,8 KB




    Då får du gära länka till där du ser att man kan köpa en chasmir tröja för 200kr.....

    Menade 200kr mer än en gant kabel såklart blev lite knasigt.

    Kosta vad det kosta vill, Kan få en idag för 65k med box och rubbet Känner några som samlar på rolex så det blir nog inget problem.
    Kmr ifl ha kvar min klocka eftersom jag känner att jag inte vill lägga ut så många slantar just nu.

  17. #4367
    Citat Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
    Menade 200kr mer än en gant kabel såklart blev lite knasigt.

    Kosta vad det kosta vill, Kan få en idag för 65k med box och rubbet Känner några som samlar på rolex så det blir nog inget problem.
    Kmr ifl ha kvar min klocka eftersom jag känner att jag inte vill lägga ut så många slantar just nu.
    Aha, okej då fattar jag.
    Du kan aldrig i livet få en 1680 red som inte är sönder polerad och med rubbet för 65k.
    Däremot kan du få en som har polerats med värdeintyg/äkthetsintyg för det priset, men inte med original cert/box/ papper osv...
    En som samlar på vintage Rolex vet mycket väl vad en sådan är värd.
    Och om nu detta hade varit sant, så kan du ta ett lån och köpa klockan och sälja den direkt så har du tjänat runt 40k...

  18. #4368
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Är riktigt sugen på en audemars piguet Royal Oak men egentligen lite för saftig för min plånbok, har visserligen pengar men vill inte lägga ner stora förmögenheter pga studier. Någon som vet var man möjligtvis kan fynda? Har hört att det ska vara billigare i typ Singapore och troligtvis blir det resa dit nästa vinter. Blir också medelhavs kryssning i sommar. Blir då Venedig, Aten, Izmir, Istanbul, Mykonos, Napoli, Rom, Florens, Toulon och Barcelona, något av dessa ställen som någon vet har billigare priser på klockor?

  19. #4369
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Vart kommer tröjan ifrån?
    liiite efter kanske, men här har du http://www.homerunstore.se/sv/produc...ies-white.html
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  20. #4370
    Syrrans barn fyller år i helgen och det är klar att han också ska vara stilig. Så nu har jag köpte en blå oxfordskjorta från Ralph Lauren till honom.
    Hans och min.
    Namn:  IMG_0276.jpg
Visningar: 728
Storlek:  90,5 KB

  21. #4371
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Syrrans barn fyller år i helgen och det är klar att han också ska vara stilig. Så nu har jag köpte en blå oxfordskjorta från Ralph Lauren till honom.
    Hans och min.
    Får man fråga hur gammal han är? Hade en liknande tanke angående present till min 9 åriga systerson

  22. #4372
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Får man fråga hur gammal han är? Hade en liknande tanke angående present till min 9 åriga systerson
    Han fyller 2år, och skjortan är för dem i 2-3års åldern. Jag köpte den på ebay från UK = ingen tull eller andra avgifter.
    100% äkta. Vet att det fanns Ralph Lauren oxfordskjortor till 9åringar också.

    Edit: Det var här jag köpte min, såg att alla var slut nu.
    http://viewitem.eim.ebay.se/Boys-Ral...824320364/item

  23. #4373
    Halllllllllllllllllllllllllllå!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!
    Lite aktivitet i den här tråden vill jag se, annars tror jag att jag måste lämna detta forum bakom mig efter alla dessa år.....

  24. #4374
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Halllllllllllllllllllllllllllå!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!
    Lite aktivitet i den här tråden vill jag se, annars tror jag att jag måste lämna detta forum bakom mig efter alla dessa år.....
    jaj förfan ska bli bättre.. Villa ha en barbour liknande jacka till våren.. Helst mcqueen men den finns inte kängre..
    Hatar storlekar så funderar på o custom beställa denna http://www.ebay.com/itm/BANE-THE-DAR...item27cc80dbcd

    Vad tror ni om det ? Elr tips på liknande har koll på barbour o bellfast osv VILL EJ HA MORRIS O DIV ANDRA FJORTISMÄRKEN!

    SNABBA RYCK VILL KÖPA SNARAST !

    Mvh Kalle

  25. #4375
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Halllllllllllllllllllllllllllå!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!
    Lite aktivitet i den här tråden vill jag se, annars tror jag att jag måste lämna detta forum bakom mig efter alla dessa år.....
    Känner likadant, men ska försöka bättra mig Här kommer två väldigt dåliga bilder på dagens;
    Gick omkring såhär på morgonen
    Namn:  image.jpg
Visningar: 650
Storlek:  104,4 KB
    Såg ut såhär när det bar iväg till brunch med familjen
    Namn:  image.jpg
Visningar: 647
Storlek:  105,7 KB

  26. #4376
    Såg mycket trevlig ut JesperF!
    Själv fick jag hem en klocka idag. En ikon inom klockor och dykning. Det är en quartz från 1985, någon som vet vilken det är jag har fått tag på?
    Senast redigerat av Åkerlund den 2013-02-20 klockan 18:54.

  27. #4377
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Såg mycket trevlig ut JesperF!
    Själv fick jag hem en klocka idag. En ikon inom klockor och dykning. Det är en quartz från 1985, någon som vet vilken det är jag har fått tag på?
    Har faktiskt ingen aning, men jag lägger in en gissning på en submariner?

  28. #4378
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Nej nej, betydlig billigare ca 53 gånger billigare Har fått hem en Citizen Aqualand C022 från februari 1985 vilket är väldigt tidigt då dessa börjades tillverka 85.
    Absolut en av dom fulaste klockorna jag äger men jag älskar den, det är en ikon och jag är lite av en klocksamlare.
    Det som är speciellt med denna är att det är den första riktiga dykarklockan som visar djup, den har en djuphetssensor.
    Den ska bli min sommarbeater som kommer få en hel del stryk! Inväntar även orange gummi och ett grått zulu.
    Haha det var då en ful klocka, men med dess historia är den samtidigt riktigt cool! Själv ska jag införskaffa mig antingen ett par chelseaboots eller en klubbkavaj nu när lönen trillar in

  29. #4379
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Ska nog köpa hem den här, så jag har något ställe att ha mina älsklingar!!
    http://viewitem.eim.ebay.se/LARGE-LU...148654078/item
    Ser fint ut, ska själv köpa en liknande fast lite mindre när jag har ca 4 klockor Har en omega seamaster och en seiko pepsi submariner på gång till hösten.

    Har för övrigt köpt hem en klubbkavaj från Ralph Lauren, bilder kommer så fort den kommit fram!

  30. #4380
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    kollade igenom en massa gamla saker idag och hittade en hel del fina gamla klockor från min avlidne morfar och detta var den första jag hittade, fick dock inga bilder på de andra. någon som vet något om denna? det står sully på baksidan på den, en gammal mekanisk klocka tror jag det är. funderar på om man kanske ska byta band på klockan till ett läder, vad tror ni?
    förövrigt så var jag och köpte lite kläder idag också. blev någon tröja, ett par jeans och ett par converse. orkar dock inte ta kort på det men jag blev nöjd iallafall.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in