1. #1
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414

    senda fälgar på drac.

    tjena, finns säkert 1000-tals trådar om detta men sökfunktionen för mig fuckar..
    så jag tänkte fråga hur jag ska lösa detta, har precis köpt ett par sendafälgar med 12mm innermått på lagren, och drac har ju 15mm.
    jag har varit in på lagerfabriker och kollat men utan resultat, så vad ska jag nu göra för att få senda fälgarna att passa drac?
    mvh.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  2. #2
    Jag hade det på min , jag hade 12mm axel men hade problem med svingen efter som det glappade ( löste det senade genom att svetsa på svingen och sedan borra upp nya hål i 12mm , sen var det egengjorda distanser och en disatans med fast svettsat fäste till oket . visst funkade det men jag hade nog satsat på använda en derbi sving ,

    fram så var det något hemma bygge då det var 12mm axel och sedan en distans i gafflen från 15-12 på den sidan där man skruvar fast det och den andra sidan var från drac .. vet inte hur den tidigare byggt det men hade svarvat en ny framaxel om jag vore du ! tyvärr äger jag inte mopeden längre och har inga bilder :/

    kan ev fixa en på hur bakoket sitter fast dock !

  3. #3
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av ml65 Visa inlägg
    Jag hade det på min , jag hade 12mm axel men hade problem med svingen efter som det glappade ( löste det senade genom att svetsa på svingen och sedan borra upp nya hål i 12mm , sen var det egengjorda distanser och en disatans med fast svettsat fäste till oket . visst funkade det men jag hade nog satsat på använda en derbi sving ,

    fram så var det något hemma bygge då det var 12mm axel och sedan en distans i gafflen från 15-12 på den sidan där man skruvar fast det och den andra sidan var från drac .. vet inte hur den tidigare byggt det men hade svarvat en ny framaxel om jag vore du ! tyvärr äger jag inte mopeden längre och har inga bilder :/

    kan ev fixa en på hur bakoket sitter fast dock !
    tack! jag har kikat lite och har nu hittat 15x32mm lager vilket är perfekt, nu ska dom passa bolt on förutom distanserna då,bromsskivorna var även lika stora!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in