1. #1

    Moppen bara "böade" o dog.

    Tja!
    Idag när ja va ute o körde me en kompis så börja hans moppe (beta rr50, urpluggad ) böa o sen så dog den. Det gick heller inte att starta den efter. Det va exakt som när ja fick soppatorsk tidigare idag.
    Så det första vi tänkte va att han hade soppatort, men ej!
    Den har körts urpluggad i över 1 månad, ca. 3-4 timmar om dagen utan några somhelst problem så kan inte tänka mig att har något att göra med munstycket (original).
    Så vafan kan va felet?

    Mvh.

  2. #2

  3. #3
    hur förhindrar man värmenyp om man inte kan göra något åt kylningen, pratar om ac .

  4. #4
    Det är utan tvekan för litet munstycke, han hade bara haft turen att det har hållit så länge. ( Om den nu är värmenypt )

    Man ska fan aldrig ta för givet att man inte behöver ställa in den bara för att den verkar gå bra, kolla tändstiftet, och köp helst ett större munstycke och se vad som händer, bluddrar den då, gå ner lite i storlek, det är även bra att ha lite, lite för stort munstycke.

    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    hur förhindrar man värmenyp om man inte kan göra något åt kylningen, pratar om ac .
    Genom att inte stå stilla och gasa och hålla på med moppen för mycket, den kyler ju trots allt, bäst när fartvinden kyler.
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  5. #5
    Tändstiftet kan ochså ha smält.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av E®ic Visa inlägg
    Tändstiftet kan ochså ha smält.
    Yes, var tändstiftet som va slut.

  7. #7

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Nu när vi ändå pratar om stift..

    Förra sommarn köpte jag ett nyt NGK stift till HKn , och de höll knappt en timme
    Och de va ett lika som satt i innan tror jag med
    vad menar du ? vad hände med stiftet?

  9. #9

  10. #10
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    För mjukt stift skulle jag tro..

  11. #11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in