1. #1

    Exclamation DERBI SENDA SM DRD ED ( letar service)!!

    STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM
    Tjo, jag införskaffade mig denna leksak i våras.. Men nu när jag har kollat runt och såvidare har jag insett att det inte är en drd pro 08.. utan en DERBI SENDA SM DRD ED 04, men en sak som är lite skum är att det står att den är gjord 2008 på transportstyrelsen

    Aja skit samma. nu är det så att min växelspak sitter fast. På femmans växel men den har inte skurit, för den rullar på bra på femman men växelspaken går fram och tillbaka som den ska men den går inte in på en växel tragiskt nog... och nu till frågan!! vet någon problemet, och har lust att hjälpa mig? om ni fixar det på en dag så får ni 1k.. men den är en jävligt unik modell.. dock äckligt fult stylad..Namn:  CIMG0166.jpg
Visningar: 815
Storlek:  93,6 KBNamn:  CIMG0165.jpg
Visningar: 590
Storlek:  87,3 KBNamn:  CIMG0164.jpg
Visningar: 1459
Storlek:  93,8 KB så ser den ut..

    STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM STOCKHOLM
    Senast redigerat av axelgillarorrar den 2011-07-14 klockan 01:38. Anledning: felskrift

  2. #2
    Om växelpetaren rör sig som det ska men inte växlar så lär det ju vara något problem med växellådan? Jag kör själv scooter så kan tyvärr inget om det där. Hoppas du får hjälp!
    Mitt stuntprojekt av Gurkiz gamla Neos! Länk HÄR!

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av ackér Visa inlägg
    om växelpetaren rör sig som det ska men inte växlar så lär det ju vara något problem med växellådan? Jag kör själv scooter så kan tyvärr inget om det där. Hoppas du får hjälp!
    thanks mate

  4. #4
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Växelföraren som är trasig på något sett?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av holmqvist Visa inlägg
    växelföraren som är trasig på något sett?
    jaaaa antagligen

  6. #6
    kan du meka själv o kolla växelpetaren? om de inte skulle vara det, kan du klyvna blocken o kolla ifall nåt ser skumt ut eller så?, annars bor min farsa i bromma så är i stockholm lite då och då, kanske skulle kunna hjälpa dig om du inte hittar felet själv, hände samma sak för mig på min gamla senda och då var de växelpetaren som hade hoppat ur på nåt sätt..

  7. #7
    blir nog svårt att fixa det på en dag då man måste först kolla vad felet är och sen vid värsta fall köpa in nya delar om något är trasigt, och bara det att köpa in delar (beroende på vad för del) kan gå på över 1000 kr. Men lycka till, bästa för dig vore ju om du skulle försöka fixa det själv, det är ju så man lär sig
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  8. #8
    Om den rullar fint och går att köra på femmans växel så är det inte låtan det är fel på.

    Vid pinnen som växelföraren sitter på, så sitter det som en "dubbelkrokad" halvmåne med en fjäder vid en trumma som bestämmer vilken växel som är i vid primärdreven på kopplingssidan. Antagligen så har denna fjäder blivit för slapp. Eller lossnat helt, vilket i sin tur gör att du inte lägga i nån växel.

    Om växelpetaren känns slapp och glappigt så är det fjädern som pajat. Det där är lätt fixat, 30-45min arbete.

  9. #9
    hur lagade du det? var du tvungen att köpa delar? mvh

  10. #10
    kan du försöka att hitta en bild på det !!?? och kanske en liten guide? mvh

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Om den rullar fint och går att köra på femmans växel så är det inte låtan det är fel på.

    Vid pinnen som växelföraren sitter på, så sitter det som en "dubbelkrokad" halvmåne med en fjäder vid en trumma som bestämmer vilken växel som är i vid primärdreven på kopplingssidan. Antagligen så har denna fjäder blivit för slapp. Eller lossnat helt, vilket i sin tur gör att du inte lägga i nån växel.

    Om växelpetaren känns slapp och glappigt så är det fjädern som pajat. Det där är lätt fixat, 30-45min arbete.
    Haft precis samma problem och jag fick bytta den fjädern för ena pinnen till den hade gått av! så jag tror att de är de som du säger!

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Sillen_96 Visa inlägg
    Haft precis samma problem och jag fick bytta den fjädern för ena pinnen till den hade gått av! så jag tror att de är de som du säger!
    bild??

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Om den rullar fint och går att köra på femmans växel så är det inte låtan det är fel på.

    Vid pinnen som växelföraren sitter på, så sitter det som en "dubbelkrokad" halvmåne med en fjäder vid en trumma som bestämmer vilken växel som är i vid primärdreven på kopplingssidan. Antagligen så har denna fjäder blivit för slapp. Eller lossnat helt, vilket i sin tur gör att du inte lägga i nån växel.

    Om växelpetaren känns slapp och glappigt så är det fjädern som pajat. Det där är lätt fixat, 30-45min arbete.
    bild????? och kanske en liten guide

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av axelgillarorrar Visa inlägg
    kan du försöka att hitta en bild på det !!?? och kanske en liten guide? mvh
    jag har tyvär ingen bild, men om du öppnar kopplings blocket, så under kopplingskorgen på nedre sidan av korgen sitter de som en halv måne med några "jack" i.. och en sak som sitter i ett av "jacken" kollar om något av det sitter löst, annars sök på växelpetare på google eller nåt

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    jag har tyvär ingen bild, men om du öppnar kopplings blocket, så under kopplingskorgen på nedre sidan av korgen sitter de som en halv måne med några "jack" i.. och en sak som sitter i ett av "jacken" kollar om något av det sitter löst, annars sök på växelpetare på google eller nåt
    taackar

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in