1. #1

    Aprilia DiTech Variator ringen

    OKEJ!

    Jag vet att det finns säkert 200 trådar om det här redan men varenda jävel skriver ju olika hela tiden!
    Jag har fattat så långt att det går utan variatorring, men kanske inte lika bra om du inte gameboy trimmar.
    Min fråga är hur länge kommer jag ta mig framåt utan att gameboy trimma men utan v-ring?

    Svara seriöst nu så jag vet vad jag gör!

  2. #2
    De som kan hända om du inte gameboytrimmar är att cylinder skär. Eftersom att den får för dåligt me bensin och olja, med gameboytrimmet kan du styra insprutningen, hur mke bensin och olja den får.
    Min kompis drog V-ringen på sin direktinsprutade NRG power. Han körde utan ringen ca 10 mil o de gick bra, sen satte han på den igen för att vara på säkra sidan!
    Det går ju att köpa smalare variatorringar om du vill få lite mer hastighet, mer säkert de än att dra den helt.
    Senast redigerat av Bertus den 2011-07-19 klockan 01:56.

  3. #3
    moppen behöver inte mer bensin för att du tar bort variatorringen
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    moppen behöver inte mer bensin för att du tar bort variatorringen
    De insprutade modellerna är elektriskt styrda, det man gör när man gameboy trimmar är att man tar bort en begränsning som gör så att motorn tillför mer olja efter en kombination av varvtal och hastighet. Och ja, spärren går att ta bort, eftersom tillverkaren hävdar att insprutningen inte tål att spruta in mer bensin och olja, men det stämmer inte, visst klarar de av de.

    Jo dem skär för att de inte får tillräckligt med olja och att bensinblandningen kan bli fel om du drar ringen då den kommer att kunna varva mer.

  5. #5
    Okej, joo har funderat på en smalare men minns inte just nu om jag hittade nån eller inte

    Edit: Så va de, hittar ingen vet du var dom finns?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av DiTechZonE Visa inlägg
    Okej, joo har funderat på en smalare men minns inte just nu om jag hittade nån eller inte

    Edit: Så va de, hittar ingen vet du var dom finns?
    Fast jag skulle rekommendera att du gameboytrimmar!

    Vet att de har funnits hos min lokala mopedhandlare i linköping, Ronnys. Kolla med din?

  7. #7
    Min aprilia blev helt fucked up , jag satte på typ 3 g vikter för att jag ville leka och stegra lite , varva så sjukt mycket . sen satte jag på typ 5g vikter då kom jag upp i ca 85 km/h? när han kom upp i varv lät de som den satte i en ny växel eller nått..
    innan jag gjorde kom jag bara upp i 65

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Niklaass Visa inlägg
    Min aprilia blev helt fucked up , jag satte på typ 3 g vikter för att jag ville leka och stegra lite , varva så sjukt mycket . sen satte jag på typ 5g vikter då kom jag upp i ca 85 km/h? när han kom upp i varv lät de som den satte i en ny växel eller nått..
    innan jag gjorde kom jag bara upp i 65
    Då är de 5g vikter som passar! Lättare vikter = Inte bättre ax! Tunga vikter = Inte högre toppfart!
    Om du har för lätta kommer moppen bara varva o inte komma nånstans, o med tunga så kommer den inte att orka varva upp
    Du ska hitta de perfekta vikterna, de resulterar i bra axx och hög toppfart

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Bertus Visa inlägg
    Då är de 5g vikter som passar! Lättare vikter = Inte bättre ax! Tunga vikter = Inte högre toppfart!
    Om du har för lätta kommer moppen bara varva o inte komma nånstans, o med tunga så kommer den inte att orka varva upp
    Du ska hitta de perfekta vikterna, de resulterar i bra axx och hög toppfart
    Sant , men om man stuntar är det bra att ha "för lätta" vad du nu menar med det . Jag tror jag hade sönder varvstoppet på min aprilia iallafall

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Bertus Visa inlägg
    Fast jag skulle rekommendera att du gameboytrimmar!

    Vet att de har funnits hos min lokala mopedhandlare i linköping, Ronnys. Kolla med din?
    Min lär väl också va ronnys bor i rimforsa
    Men kommer moppen gå fortare om jag byter vikter?
    Även om v-ringen är i

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av DiTechZonE Visa inlägg
    Min lär väl också va ronnys bor i rimforsa
    Men kommer moppen gå fortare om jag byter vikter?
    Även om v-ringen är i
    Nae de tror jag nog inte, de varvar optimalt när ringen är på tror inget byte behövs på din, kommer nog bara gå sämre!

  12. #12
    okej, jag låter den nog va origianl i motorn den får bli fin på utsidan

  13. #13
    Nu är det så att i höstas när jag äntligen tog mig tiden att faktiskt kolla under variator kåpan så sitter det 2! ringar i, och den ena satt lite fel till så moppen har ju gått runt 60, när jag satte dit den andra rätt så går den bara i 50. Alltså, hur stor risk är det att den skär om jag åker med 1 i?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in