Sidan 14 av 28 Första ... 4121314151624 ... Sista

Ämne: Studietråden

  1. #391
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Någon som kan förklara vad man ska skriva i "Syfte" på en rapport? Det jag ska skriva om är varför man ska panta mer flaskor/burkar. Den enda beskrivningen jag har fått är: Berskriv ditt uppdrag; vad har du gjort och varför?
    Du kan ju babbla på om det vanliga att du "vill få en större insikt om hur XXX fungerar och varför man ska XXX för att" blablabalaba....

  2. #392
    Syfte är varför du gör något, typ. Så du skriver varför man ska panta mer
    F.d. Almsarn

  3. #393
    Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Syfte är varför du gör något, typ. Så du skriver varför man ska panta mer
    nej. han ska skriva varför han har skrivit om varför man ska panta mer

  4. #394
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    nej. han ska skriva varför han har skrivit om varför man ska panta mer
    Konstigt isf, vi har då alltid skrivit om man gör ett projekt att inventera tex, så skriver vi varför vi ska inventera, inte varför vi gör projektet? Kanske bara svamlar...
    Men han skriver om att panta mer för att lärarn hans säger det?
    F.d. Almsarn

  5. #395
    Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Konstigt isf, vi har då alltid skrivit om man gör ett projekt att inventera tex, så skriver vi varför vi ska inventera, inte varför vi gör projektet? Kanske bara svamlar...
    Men han skriver om att panta mer för att lärarn hans säger det?
    Nää, alltså vi fick välja 5 uppdrag vilka vi ska utföra under ca 2 veckor varav ett av dom ska vi fördjupa oss i. I mitt/min grupps fall är det panta burkar/flaskor som vi ska fördjupa oss i. Det är därför jag ska skriva syftet

  6. #396
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Nää, alltså vi fick välja 5 uppdrag vilka vi ska utföra under ca 2 veckor varav ett av dom ska vi fördjupa oss i. I mitt/min grupps fall är det panta burkar/flaskor som vi ska fördjupa oss i. Det är därför jag ska skriva syftet
    Har nu läst ditt inlägg typ 5 ggr, får inte in de i skallen. Fattar inget just nu.. Sorry om jag vilseledde dig eller nåt o verkar som pontus har bra koll. g'natt!
    F.d. Almsarn

  7. #397
    Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Har nu läst ditt inlägg typ 5 ggr, får inte in de i skallen. Fattar inget just nu.. Sorry om jag vilseledde dig eller nåt o verkar som pontus har bra koll. g'natt!
    Okej, haha

  8. #398
    Snart dags för högskoleprovet...

    Vilka mer ska göra det imorgon?

  9. #399
    mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Danderyd/Täby
    Inlägg
    209
    Jag ska! Har inte hunnit plugga något, spenderade dagen på sjukan istället. Därför undrar jag, är det något speciellt man ska tänka på? Första gången jag skriver det.
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

    http://thenextproject.tumblr.com/

  10. #400
    Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg
    Jag ska! Har inte hunnit plugga något, spenderade dagen på sjukan istället. Därför undrar jag, är det något speciellt man ska tänka på? Första gången jag skriver det.
    tidspressen. spendera inte för mycket tid på en uppgift om du fastnar, det har man inte tid med. annars är det i princip bara att köra hårt, allmänbildning är the skit

  11. #401
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    allmänbildning är the skit
    Hur vida allmänbildad du är har ingen större inverkan på hur det går på högskoleprovet. Det är dock möjligt att du och jag kanske ser olika på definitionen av det ordet.

  12. #402
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Hur vida allmänbildad du är har ingen större inverkan på hur det går på högskoleprovet. Det är dock möjligt att du och jag kanske ser olika på definitionen av det ordet.
    nja ok, det krävs väl ganska extrem allmänbildning för att scora höga poän gmen klart det hjälper, tänkte mest på att kunna ord, matte osv.

  13. #403

  14. #404
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    1. Titta på följande uttryck: 8 – 3x + 41 – x + 7.5

    a) hur många termer är det i uttrycket?

    b) hur många variabeltermer är det?

    c) vilken är variabeln i uttrycket?


    Får inte ihop det?
    a) 5

    b) 2

    3) x

  15. #405

  16. #406
    Har prov i samhällskunskap i moron , och förstår inte riktigt den "regionala röran" dvis hur riksdagen bestämmer i oliak komuner ngn som lite kort kan förklara ?

  17. #407
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Någon som fort som fan kan förklara vad en wattimme är?
    Om jag har 1,6 TJ som förbrukas under 0.416 timmar (25 min), hur i helvete räknar jag ut hur många wattimmar det ska bli?

  18. #408
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Någon som fort som fan kan förklara vad en wattimme är?
    Om jag har 1,6 TJ som förbrukas under 0.416 timmar (25 min), hur i helvete räknar jag ut hur många wattimmar det ska bli?
    en wattsekund är samma som en joule.

  19. #409
    kan ju för övrigt tillägga att i ditt fall blir det inga wattimmar utan det blir watt, alltså energi per sekund. i siffror blir det med andra ord: (1,6E12)/(25*60) W

  20. #410
    Vadå ''blir''?

    Läs: https://www.flashback.org/sp13443082
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

  21. #411
    det där är ju bara samma som jag skrev fast mer utförligt och med finare ord, men eftersom pimme går natur och är ganska bright så antog jag att det inte skulle behövas tro mig, jag vet skillnaden på watt och joule

  22. #412
    Läste mer noggrant va du skrev nu och de va jag som var pantad bara!

    Å ändå har jag läst el i tre år.. (;
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

  23. #413
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    kan ju för övrigt tillägga att i ditt fall blir det inga wattimmar utan det blir watt, alltså energi per sekund. i siffror blir det med andra ord: (1,6E12)/(25*60) W
    Ahh, shysst!

  24. #414
    Skulle behöva lite hjälp med tekniken, man ska nämligen bygga en låda med 5st olika överföringar den för max ha 2 utgångshål, det ska vara ölika typer av överföringar. lägg gärna upp en paint bild !

  25. #415

  26. #416
    förkorta bråket 5/21

    ?????
    hur gör man?
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  27. #417
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    förkorta bråket 5/21

    ?????
    hur gör man?
    Det är redan så förenklat det kan bli.

    ---

    Någon som skulle kunna lösa denna algebraiskt?

    "Skriv en ekvation som tillsammans med ekvationen 2x+3y=5 ger ett ekvationssystem som
    a) saknar lösning
    b) har oändligt många lösningar"
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  28. #418
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Det är redan så förenklat det kan bli.
    "
    Då så
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  29. #419
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Det är redan så förenklat det kan bli.

    ---

    Någon som skulle kunna lösa denna algebraiskt?

    "Skriv en ekvation som tillsammans med ekvationen 2x+3y=5 ger ett ekvationssystem som
    a) saknar lösning
    b) har oändligt många lösningar"
    Eller a) blir väl bara en ekvation som är parallell med 2x+3y=5 men inte ligger på samma rad och B) en som är parallell och går på samma rad?
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  30. #420
    Har Kursprov i Matte B imorgon. Känns ju sådär
    Jag är bara norsk när jag känner för det.
    - När jag gjort bort mig eller när jag gjort något grymt bra

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in