1. #1

    Krångel med min Rieju drac!

    Skulle ut härom dagen och köra moppe, rieju drac sportedition - 02.
    den var riktigt seg och kicka igång(brukar alltid gå igång på 1-2 försöket) men efter ett tag gick den igång och den gick inte som vanligt,
    den gick orent och "bubblade" och dog..
    Tänkte att det är förgasaren men inte säker så köpte ett nytt tändstift men det hjälpte ingenting!
    Någon som vet vad felet är?

  2. #2
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    rengör förgasaren och luftfiltret så löser de sig nog
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  3. #3
    Ah, men problemet är att jag har aldrig gjort det innan. Är det lätt?

  4. #4
    ganska förgasaren öppnar du bara och tar en REN trasa lr nått liknande och gör rent sen luft filtret vet jag inte mycket om men har vissa lr alla skum luftfilter ska göras rent i olja inte helt säker på det men var försiktig i förgasaren så man inte pajar nått =)

  5. #5
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av felix9513 Visa inlägg
    Ah, men problemet är att jag har aldrig gjort det innan. Är det lätt?
    Ja, de är typ de lättaste du kan göra på en moped
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  6. #6
    Aha Tack! låter bra, ska ut och göra ett försök nu! Jag återkommer!

  7. #7
    Tog den förgasaren och gjorde rent den med en trasa, om ja skulle tagit den alla delar i förgasaren skulle jag bara gjort fel..
    Tog en titt på luftburken och den var riktigt skitig, rengjorde den också sen satte dit alla slangar osv.
    Gick inte kicka igång den, fick rulla igång den, det konstiga var att hade bensinkranen på ON men ingen bensin kom, bytte till RESERV då kom det en flod med bensin.
    Sen gick den som innan, "bubbla" och lät som den skulle braka ihop när som.
    Får ta och lämna in helvete och se vad dom säger.

  8. #8
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av felix9513 Visa inlägg
    Tog den förgasaren och gjorde rent den med en trasa, om ja skulle tagit den alla delar i förgasaren skulle jag bara gjort fel..
    Tog en titt på luftburken och den var riktigt skitig, rengjorde den också sen satte dit alla slangar osv.
    Gick inte kicka igång den, fick rulla igång den, det konstiga var att hade bensinkranen på ON men ingen bensin kom, bytte till RESERV då kom det en flod med bensin.
    Sen gick den som innan, "bubbla" och lät som den skulle braka ihop när som.
    Får ta och lämna in helvete och se vad dom säger.

    Haha att rengöra utan på förgasaren gör ingen nytta sen är de själva filtret i luftburken du ska rengöra
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in