Sidan 11 av 16 Första ... 910111213 ... Sista
  1. #301

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av Hyper_osten Visa inlägg
    ligist eller? såna rackartyg kan man ju inte hålla på med...
    Haha, tycker det kan vara jävligt bra att kunna om man någon gång skulle råka ut för något Även bra att veta vad man kan / ska säga i förhör (eller vartsomhelst) och inte. Vad man har rätt till etc.

  2. #302
    vad händer om jag hoppar i säng med polarens brud?
    Rieju RRX

  3. #303

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    vad händer om jag hoppar i säng med polarens brud?
    Du får förhoppningsvis stryk och en orgasm.

  4. #304
    Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    Du får förhoppningsvis stryk och en orgasm.
    blåtira/or ?

    Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    Haha, tycker det kan vara jävligt bra att kunna om man någon gång skulle råka ut för något Även bra att veta vad man kan / ska säga i förhör (eller vartsomhelst) och inte. Vad man har rätt till etc.
    hehe, jo vist är det de, drev bara lite med dig

  5. #305
    Citat Ursprungligen postat av Hyper_osten Visa inlägg
    blåtira/or ?
    haha de är väl så
    Rieju RRX

  6. #306
    Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    nu skare bumpas!
    vet inte om det är rätt tråd att fråga i, menmen..
    Vad händer/kan polisen göra om jag vägrar göra utandningsprov? (alkoholtest)
    Vad kan en väktare göra om jag befinner mig t.ex. inne på en affär och han/hon säger att jag ska gå ut därifrån och jag vägrar? (stör inte allmän ordning, bara sitter på t.ex. en bänk och dricker dricka som jag handlat inne på affären.)

    Om jag plankar in på t.ex. en stadsfest där man måste betala för att komma in, och torskar. Vad kan hända? (nekar såklart att jag plankat, säger bara att jag tappat bandet ) alltså, de ser mig nära stängslet och drar slutsatsen att jag plankat, de kommer fram och jag saknar band.
    Vägrar du göra utandningstest så släpar dom med dig till stationen, alternativ till sjukhus och tar ett blodprov.

    Om du dricker en dricka i köpcentret så kan dom misstänka att du tagit den i affären å tillkalla polis om du inte har medhavt kvitto.

    Har du inte band isåfall så åker du ut, så lätt är det. Festivalens säkerhetspersonal tillkallar ordningsvakt som eskorterar dig ut.

  7. #307

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Tror inte du förstod min fråga andra fråga, mer om jag precis varit inne i en affär, på vägen ut betalar jag och sedan sätter jag mig på en bänk nån meter från utgången, men efter kassan om du förstår?:p De vet att jag har betalat, men vill bara att jag ska gå därifrån (ingen speciell anledning.)
    edit ; spelar ingen roll om jag köpt något eller inte, eller om det är just en affär det händer på. Jag tex sätter mig och vilar på något ställe (affär/fik/lekplats)
    Så, man kan inte få något straff / böter om man inte har bandet?

  8. #308
    Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    Tror inte du förstod min fråga andra fråga, mer om jag precis varit inne i en affär, på vägen ut betalar jag och sedan sätter jag mig på en bänk nån meter från utgången, men efter kassan om du förstår?:p De vet att jag har betalat, men vill bara att jag ska gå därifrån (ingen speciell anledning.)
    edit ; spelar ingen roll om jag köpt något eller inte, eller om det är just en affär det händer på. Jag tex sätter mig och vilar på något ställe (affär/fik/lekplats)
    Så, man kan inte få något straff / böter om man inte har bandet?
    Väktaren har bara rätten att BE dig gå, som vilken människa som helst men han kan inte TA bort dig om man säger så. så vill du inte så behöver du inte lyssna på väktaren.

    Böter kan du få, men generellt sätt så är ordningsvakt och poliser ganska upptagna med annat under en festival så du brukar bara åka ut.

  9. #309
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Frågan har varit uppe 1000 gånger men orkar tyvärr inte leta. Låt oss säga att jag ska köpa en cykel av Pelle Pellesson på blocket. Jag betalar in de 20 kronorna för cykeln och de 200 för frakten och sen vägrar han skicka. Hur skulle jag gå vidare med detta till polisen. Är det bedrägeri det klassas som isåfall eller vad?

  10. #310

  11. #311

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    Väktaren har bara rätten att BE dig gå, som vilken människa som helst men han kan inte TA bort dig om man säger så. så vill du inte så behöver du inte lyssna på väktaren.
    Ah, det jag tänkte.


    *En lugn liten pojke sitter och andas in sin dagliga dos av luft*
    Det kommer en ordningsvakt från ingenstans och säger åt denna fridfulla pojke att gå därifrån, pojken svarar med att säga att han inte vill gå därifrån och sitter kvar.
    Då tar vakten tag i pojken och börjar dra i honom för att denna stackars pojke skall lämna platsen. Pojken stretar emot och säger till vakten att han inte har rätt att flytta på honom, Detta bryr sig vakten inte om och fortsätter att slita i pojken.
    Denna pojke blir nu arg på vakten och vill göra något åt saken.

    Vad bör man göra i detta fall?

  12. #312
    Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    Ah, det jag tänkte.


    *En lugn liten pojke sitter och andas in sin dagliga dos av luft*
    Det kommer en ordningsvakt från ingenstans och säger åt denna fridfulla pojke att gå därifrån, pojken svarar med att säga att han inte vill gå därifrån och sitter kvar.
    Då tar vakten tag i pojken och börjar dra i honom för att denna stackars pojke skall lämna platsen. Pojken stretar emot och säger till vakten att han inte har rätt att flytta på honom, Detta bryr sig vakten inte om och fortsätter att slita i pojken.
    Denna pojke blir nu arg på vakten och vill göra något åt saken.

    Vad bör man göra i detta fall?
    Ordningsvakt har rätt att förflytta dig enligt §13 i polislagen Trodde med vakt att du menade väktare.
    Ordningsvakt och väktare är det ganska stor skillnad emellan

  13. #313

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    Ordningsvakt har rätt att förflytta dig enligt §13 i polislagen Trodde med vakt att du menade väktare.
    Ordningsvakt och väktare är det ganska stor skillnad emellan
    Ojdå, menade väktare

  14. #314
    Om ett fordon framförs på allmän väg, fordonet går inte att likna med något, finns inga kvitton, serienummer, produktionsnummer, försäkring eller dokumentation att fordonet existerar. Med andra ord ett hemmabygge. Får polisen beslagta detta även om det inte kan klassas som till exempel moped?

  15. #315
    Citat Ursprungligen postat av 2fast4HampzoR Visa inlägg
    Om ett fordon framförs på allmän väg, fordonet går inte att likna med något, finns inga kvitton, serienummer, produktionsnummer, försäkring eller dokumentation att fordonet existerar. Med andra ord ett hemmabygge. Får polisen beslagta detta även om det inte kan klassas som till exempel moped?
    Klart dom får de

    Oreggat fordon baby Även det är straffbart.

  16. #316
    Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    Klart dom får de

    Oreggat fordon baby Även det är straffbart.
    Kommunistsamhälle, ska flytta

  17. #317
    får man åka runt på typ en hemmabyggd luftballong?

  18. #318
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    får man åka runt på typ en hemmabyggd luftballong?
    Tveksamt, med tanke på att man måste ha certifikat till luftballong, precis som till flygplan.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  19. #319

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    vad händer om jag kör lätt mc som är påställd, försäkrad skattad och allt det, dvs fullt laglig, men jag saknar kortet? håller på att ta kortet men har inte kört upp än och behöver nått att åka till jobbet med. men vill inte riskera att bli av med allt nu när jag är så nära..
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  20. #320
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    vad händer om jag kör lätt mc som är påställd, försäkrad skattad och allt det, dvs fullt laglig, men jag saknar kortet? håller på att ta kortet men har inte kört upp än och behöver nått att åka till jobbet med. men vill inte riskera att bli av med allt nu när jag är så nära..
    Olovlig körning, 1500kr i böter och möjligtvis indraget lämp.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  21. #321

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    vad händer om jag kör lätt mc som är påställd, försäkrad skattad och allt det, dvs fullt laglig, men jag saknar kortet? håller på att ta kortet men har inte kört upp än och behöver nått att åka till jobbet med. men vill inte riskera att bli av med allt nu när jag är så nära..
    Olovlig körning såklart , samma som trimmad moppe.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  22. #322

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Olovlig körning, 1500kr i böter och möjligtvis indraget lämp.
    okej, hur stor chans äre att lämpet ryker?
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Olovlig körning såklart , samma som trimmad moppe.
    men inte oregistrerat fordon och allt det som man åker på med moppe ju?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  23. #323

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    okej, hur stor chans äre att lämpet ryker?

    men inte oregistrerat fordon och allt det som man åker på med moppe ju?
    man åker oftast bara på olovlig körning eftersom de blir oreggad lätt mc , alltså åker du på olovlig körning eftersom du inte har kortet.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  24. #324
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Vad händer ifall jag skulle köra utan hastighets mätare?
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  25. #325

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Vad händer ifall jag skulle köra utan hastighets mätare?
    troligtvis inte ett skit..

    Vad händer om jag går in i en affär, plockar på mig varor för 50kr, går förbi kassan och slänger en 50-lapp på den som sitter i kassan och sedan bara fortsätter gå?

    dvs. jag betalar, men varorna scannas ej

  26. #326
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    troligtvis inte ett skit..

    Vad händer om jag går in i en affär, plockar på mig varor för 50kr, går förbi kassan och slänger en 50-lapp på den som sitter i kassan och sedan bara fortsätter gå?

    dvs. jag betalar, men varorna scannas ej
    okej fattar
    tackar!
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  27. #327
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Vad händer ifall jag skulle köra utan hastighets mätare?
    Hastighetsmätare eller hastighets mätare?

    På EU-moppe ska man ha hastighetsmätare, dock inte nödvändigt på 30-moppe.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  28. #328

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Hastighetsmätare eller hastighets mätare?

    På EU-moppe ska man ha hastighetsmätare, dock inte nödvändigt på 30-moppe.
    Det var inte heller hans fråga

  29. #329
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Hastighetsmätare eller hastighets mätare?

    På EU-moppe ska man ha hastighetsmätare, dock inte nödvändigt på 30-moppe.
    Om det finns original skall det finnas alltid

  30. #330

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in