Ämne: Jobb tråden

  1. #1

    Jobb tråden

    Jag tyckte vi kunde diskutera jobb/sommarjobb i denna tråd. Det är ju sommar och helt rabbet.
    Själv så ska jag göra min första arbetsdag idag måndag och det ska faktiskt bli lite spännande.
    Fastighetsskötsel, park och väg heter det. Hoppas det är lika bra som det låter, som tur är så verkar jag få vara ute.

    Fick ni jobb i sommar, vad?
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  2. #2
    mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Danderyd/Täby
    Inlägg
    209
    Har jobbat på Stadion den här veckan, sorterat OS kläderna osv. Nästa vecka ska jag jobba på en båtmack, dvs tanka båtar och sköta kiosken. Skönt jobb, men att åka till macken tar 1h vilket gör det rätt segt

    Vad får ni för löner?

    Min lön på båtmacken är enligt mig rätt sunkig. 70/h oavsett dag och tid. Ska bli kul att jobba på midsommar...
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

    http://thenextproject.tumblr.com/

  3. #3
    Ajdå, men låter som ett trevligt jobb.

    Jag har otroliga 50 kronor i timmen. Det suger verkligen, totalt kommer jag tjäna 4500. Men med den lönen så har jag faktiskt bara 5 timmars arbetsdag vilket är rätt skönt. Sen är jag ute också, åtminståne som jag förstått det. Ska bli intressant att se hur det är imorgon, jag får återkomma med hur det var, första arbetsdagen är i alla fall från klockan 08:00.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  4. #4
    Fick två jobb på kommunen, kan dock bara ta ett då ena veckan är samtidigt.

    Pisslön men bättre än inget Ska jobba dom tre sista veckorna. 7-15, ledig varje fredag
    F.d summertime

  5. #5

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av DinoLj Visa inlägg
    oj vilken pisslön, är detta ett sk feriejobb? om jag minns rätt så tjänade man något mer än 50kr timmen?
    Jag vet ärligt talat inte vad Feriejobb är, men jag är anställd hos Landstinget. Fyllde i en blankett och skickade in, och blev utvald. Oavsett så är det roligt eftersom det är 200 som står i kö för mitt jobb. Som någon sa, pisslön men det är bättre än inget.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  7. #7

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    12-15h/dag 130kr/h 10 veckor.

  8. #8

  9. #9
    Jobbar åt farsan, renoverar vårat nya hus. 70kr i timmen, jobbar när jag vill. Helt nöjd

  10. #10
    Fått jobb på en kiosk/fik/café, tjänar hela 62 kr/h om jag inte minns fel. Men jag är helnöjd, serverar våfflor och annat så inget direkt jobbigt arbete
    F.d. Almsarn

  11. #11
    Jobbar tvåskift på Volvo i Braås (dumperfabriken). Jobbar i plåtverkstaden eller vad man ska kalla det, fräser, bockar, kantpressar och fasar plåtarna.

    Ena veckan är från 7 till 4, andra veckan är från 3 på eftermiddagen till 12 på kvällen.

    Vet inte vad jag tjänar i timmen, men månadslönen är 18 500 + OB. Ska jobba 8 veckor.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av prokid Visa inlägg
    Jobbar tvåskift på Volvo i Braås (dumperfabriken). Jobbar i plåtverkstaden eller vad man ska kalla det, fräser, bockar, kantpressar och fasar plåtarna.

    Ena veckan är från 7 till 4, andra veckan är från 3 på eftermiddagen till 12 på kvällen.

    Vet inte vad jag tjänar i timmen, men månadslönen är 18 500 + OB. Ska jobba 8 veckor.
    Fina pengar, om man ändå hade ett så välbetalt jobb.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  13. #13
    Ska jobba på äventyrslanded (lol?)

  14. #14
    Kör godsbil i sommar.. 8 veckor, 120 kr/h. 7 till allt gods är ute vilket brukar ta ungefär 8-12 timmar.
    Det är väl klart att det heter bröd i korv, man tar ju alltid brödet först

  15. #15

  16. #16
    Jobbar som vaktmästare på en folkhögskola i närheten. Det är ett så kallat feriejobb. Lönen är som sagt kass, 50kr/h men det är helt klart värt det då jag har roliga jobbarkompisar och det är rätt så slappt. Dessutom jobbar man ju bara 5h/dag, så det är ingen lång arbetsdag.

  17. #17
    Jobbar som elektriker/drifttekniker på Renova i Göteborg under sommaren, och med ganska stor säkerhet efter också.
    Lön går jag inte ut med, pågrund av en policy de har där.
    Vorsprung Durch Technik.

  18. #18
    Jobbar på ett korttids boende i sommar. 8 veckor.

    Jobbade ons-tors förra veckan. Hade också jour. 250kr/tim a 4.25 timmar. För att sova.
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  19. #19
    Fått jobb hos pappa/arbetskompis , tjänar 94 kr/h och ska jobba i 4-5 veckor , jag gör allt mellan golv och mark typ
    får lägga asfalt , bygga ut , mura , gjuta , använda cement och betong , armering , kapa massa med vinkelslip och Motorkap, ganska gött jobb faktiskt även om det slits på min rygg eftersom jag "bara" är 199 cm lång . men det funkar

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Jobbar som vaktmästare på en folkhögskola i närheten. Det är ett så kallat feriejobb. Lönen är som sagt kass, 50kr/h men det är helt klart värt det då jag har roliga jobbarkompisar och det är rätt så slappt. Dessutom jobbar man ju bara 5h/dag, så det är ingen lång arbetsdag.
    hehe, du vet om att Feriejobb och sommarjobb är same shit different namnes?

    Det är kommunens fina ord för sommarkneg.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    hehe, du vet om att Feriejobb och sommarjobb är same shit different namnes?

    Det är kommunens fina ord för sommarkneg.
    Jodå, det vet jag allt.

  22. #22
    Har löst ett riktigt knegar jobb iår, jobbar som fastighetsskötare. Den 9:e är min sista dag och då har jag jobbat en månad, ska bli jävligt skönt att få klart skiten. Samtidigt som jag trivs okej är det väl inte direkt framtidsplanen..
    2674/2

  23. #23
    Jobbar på min skola, jordbruk
    Sitter mest i traktorn och kör in skörden, men snart ska jag jobba hos korna och grisarna
    Får runt 80 kr/tim + vikariejobb hos grisarna på helg, 90 kr/tim, + OB

  24. #24
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Jobbar för Hallands fotbollsförbund som distriksdomare.
    Dömer ca 4-6 matcher/månad och får mest döma pojklag,damer div 5-3,dam/herrjuniorer. Sen även lag i lägre åldersgrupper genom klubben där får jag oftast 6 matcher/månad.
    Får 450-600 för en distriksmatch och 100- till 400 för en klubbmatch. per månad brukar det bli ca 3 till 4,5 k . Fast får döma mer nästa år när jag gått nästa utbildning.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in