Sidan 50 av 63 Första ... 40484950515260 ... Sista
  1. #1471

  2. #1472

  3. #1473
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    din 240 e ju asgo
    kul att du tycker det, fått grymt mycket positiva kommentarer om den faktiskt

    Men nu är bakaxeln slut, förarstolen är helt slut, kupefläkten kass, motorn tickar som helvete, och en tröskel börjar bli väldigt rostig

  4. #1474
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    ja mät om du får ström till relä först, o sen om du får ström från relä till lampor? oftast på multimetrar finns sån lustig pryl man kollar om kretsar o kablar e hela, röd pinne i ena änden o svart i andra, piper det är kabeln inte av
    kul att du tycker det, fått grymt mycket positiva kommentarer om den faktiskt

    Men nu är bakaxeln slut, förarstolen är helt slut, kupefläkten kass, motorn tickar som helvete, och en tröskel börjar bli väldigt rostig
    bakaxel kostar typ 250kr på skrot , stolar fram kan du ta från 850, passar med mild modifiering
    kupefläkt är ju inget måste;D tickar den har du sliten kam eller slitna justerbrickor, lika bra att justera ventilerna då, så kan du tjäna nån häst med
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  5. #1475
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    ja mät om du får ström till relä först, o sen om du får ström från relä till lampor? oftast på multimetrar finns sån lustig pryl man kollar om kretsar o kablar e hela, röd pinne i ena änden o svart i andra, piper det är kabeln inte av
    bakaxel kostar typ 250kr på skrot , stolar fram kan du ta från 850, passar med mild modifiering
    kupefläkt är ju inget måste;D tickar den har du sliten kam eller slitna justerbrickor, lika bra att justera ventilerna då, så kan du tjäna nån häst med
    Har vart o kollat på skroten o de fanns bara en och den var svetsad. Jo tänkt ta stolar från nån nyare bil Men handlar mest om o få tummen ur, men som sagt har haft svårt o få tag i bakaxel

  6. #1476

  7. #1477

  8. #1478
    Någon som har erfarenhet av trimning av b20? är det dubbla förgasare, insug, porta å plana toppen som gäller för att få lite bättre drag?

  9. #1479
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    kör svetsat de e tuffast!
    Visst de e roligt men har en 745 också har hellre den diffad

  10. #1480

  11. #1481
    Citat Ursprungligen postat av Bengtsson96 Visa inlägg
    Någon som har erfarenhet av trimning av b20? är det dubbla förgasare, insug, porta å plana toppen som gäller för att få lite bättre drag?
    Tror att störst skillnad får du med annan kam, sen dubbla föggar, extraktor, och sist bearbeta toppen....

  12. #1482

  13. #1483
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av Bengtsson96 Visa inlägg
    Någon som har erfarenhet av trimning av b20? är det dubbla förgasare, insug, porta å plana toppen som gäller för att få lite bättre drag?
    släng på webrar eller dellertosar, jag porta min redigt mycket, planade toppen, och bytte till R kam, går riktigt ruggigt faktist
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  14. #1484
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    släng på webrar eller dellertosar, jag porta min redigt mycket, planade toppen, och bytte till R kam, går riktigt ruggigt faktist
    okej låter ju najs! hur mycket drar den vid blandad körning ungefär?

  15. #1485
    Nya stolar fixat till 240in bara bakaxel kvar att hitta...

  16. #1486

  17. #1487
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    told u soooo

    förresten kom på att ja har ju en 245 stående typ 50 meter bort, min kusins, ska höra med han
    En polare hade skitfina 850 halvskinn liggandes så slog till på dom

    Gör så, kan köpa hela bilen om de är så!

  18. #1488
    blir te att slänga på en V kam på slö40in tror ja.. sen kommer de la 531 topp eller något sen har st A-kammar utan fördelar spår om någon vill ha! bättre än M-kammen som sitter i 240 B230F

  19. #1489

  20. #1490
    Någon som är intresserad av 4st 240 turbofälgar, blästrade å vitlackerade. Pris: Bud.


    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  21. #1491
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    typ halvt rensad, ingen motor o så
    Inga problem sålänge där e en redig bakaxel har släp så kan hämta den när som

  22. #1492
    Vinterbilen börjar bli klar

    Hög som ett hus men ska ju bessas sen ska den ner på marken igen
    Såhär såg den ut när jag fick den btw:

  23. #1493

  24. #1494
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    ska höra med bonnjäveln, står i östra karup, ca 30 min från örkelljunga, antar att du kör e4 om du skulle hämta
    okej gott inte så långt då jajamen

  25. #1495
    Är de nån efterfrågan på 740 GLE? 130hk.
    2500kr vill gubben ha, behöver byta lamell o de skickar han me. Är de värt de?
    Han har en 245 me insprut för 1500kr också, ganska rostig men trösklar o under va fint så är nog inga större fel på den.

    Ska egentligen bara ha en sladdbil men orkar inte lägga några större summor och vill kunna sälja bilen till våren utan att förlora något förutsatt att jag itne krockar

  26. #1496
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Är de nån efterfrågan på 740 GLE? 130hk.
    2500kr vill gubben ha, behöver byta lamell o de skickar han me. Är de värt de?
    Han har en 245 me insprut för 1500kr också, ganska rostig men trösklar o under va fint så är nog inga större fel på den.

    Ska egentligen bara ha en sladdbil men orkar inte lägga några större summor och vill kunna sälja bilen till våren utan att förlora något förutsatt att jag itne krockar
    GLE är väl inte nån större efterfrågan men en bessad sån i vettigt skick kan man ju sälja för 5k iallafall. Gör man iordning 245an kan du ju lätt få 5-7 för den Pruta en 500ing med han o köp båda, sladda med 740in o gör iordning 240in sen säljer du bägge

  27. #1497

  28. #1498
    Fan va gott 240in igång igen, tog diffklumpen och pinjong från 740 passade ju perfekt slipper man åka svetsdiff

  29. #1499
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    gle har ju mekaniskt sprut, slukar soppa som fanken.
    nja jag körde 0.8l/mil vid blandad körning(lugn körning), tycker jag inte är så farligt mycket
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  30. #1500

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in