1. #1

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Västrafrölunda
    Inlägg
    16

    Yamaha DT50 eller Honda MT 50??

    Tjena !

    Undrar lite skillnader mellan dt o mt 5:or eftersom ska troligtvis köpa någon utav dem kom med tips och förslag
    Från runt 90 talet

  2. #2
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Köp mt5
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    Köp mt5
    håller med honom köp mt5

  4. #4
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    DT är kanske lite fulare men enligt mig en bra maskin , går riktigt fint med "70cc" .
    Skön att köra osv

    MT Har jag inget negativt att säga om heller , bra maskin , rätt så sköna att köra
    Går bäst med 70cc och en fögge under 20 mm då folk som sätter på -20mm och större - förgasare aldrig kan ställa in så dom
    blöddrar rätt så friskt på låg / mellan registret :/
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  5. #5
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    mt5a. dom är ju förbannat stryktåliga, har mycket robustare koppling än detheen, så det är ju ett plus om du ska trimma. Delar är en aning dyrare till mtn har jag för mig. sköna och köra är dom också. sedan så är ju dt'n så förbannat ful!
    ska tilläggas att yamahans koppling är totalt värdelös!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  6. #6
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    mt5a. dom är ju förbannat stryktåliga, har mycket robustare koppling än detheen, så det är ju ett plus om du ska trimma. Delar är en aning dyrare till mtn har jag för mig. sköna och köra är dom också. sedan så är ju dt'n så förbannat ful!
    ska tilläggas att yamahans koppling är totalt värdelös!

    +1 Mt och dt delarna är lika dyra Ett till plus är att de finns mer än 10ggr mer olika cylindrar till mt. Finns även en 10hästars schwaizisk/Ameriknsk 50cc org cylle till dom Manligt att dra 65cc mt5:orna med 50cc haha
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    +1 Mt och dt delarna är lika dyra Ett till plus är att de finns mer än 10ggr mer olika cylindrar till mt. Finns även en 10hästars schwaizisk/Ameriknsk 50cc org cylle till dom Manligt att dra 65cc mt5:orna med 50cc haha
    Rättelse: Delar till DT och MT är inte lika dyra, dom är lika billiga! Och originalcylindern till amerikanska MB5 är inte på 10hk, den ger "bara" 7hk - men det är verklig effekt, till skillnad från katalogsiffrorna angående effekten de olika trimcylindrarna påstås ge.

    Ska man trimma någorlunda mycket är Honda att föredra, eftersom den motorn är betydligt bättre lämpad för det. Ska man inte trimma är det dött lopp mellan mopparna, båda har små fördelar och nackdelar som i slutänden går jämnt upp då.

  8. #8
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Mtn är snyggare och skönare att köra! Skulle köpt en MT alla dagar i veckan..
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  9. #9

  10. #10
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Larse Visa inlägg
    MT5!

    Tål stryk som få och snyggare än dt.

    Enda riktiga nackdelen med dom är väl att dom kan bli ganska törstiga med mycket trim
    De har ju inget med just mt5 att göra, de gör ju tex en derbi eller drac etc också
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  11. #11

  12. #12

  13. #13
    Mt5 helt klart. grejorna håller och lätt o trimma

  14. #14

  15. #15
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Skulle själv välja DT, hatar MT!

    Men DTs koppling är dålig det vet jag, men lådan går måååånga mil utan koppling med!
    De gör mt5:ans med glömde hälla i olja till växellådan i förrgår kom på de efter 1mil xD och den fungerar helt perfekt nu efter de Och på min gamla mt fungerade med perfekt efter en sommars crossväxlande
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  16. #16
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Skulle själv välja DT, hatar MT!

    Men DTs koppling är dålig det vet jag, men lådan går måååånga mil utan koppling med!

    3 år hårdkörning utan koppling? Det blev inga problem och skulel nog hålla bra om man fortsatte med det också!
    Kopplingen är riktigt dålig på dt,men det tog lång tid innan min började slira och då körde jag på rätt vasst portad 70cc mm.
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  17. #17
    Köp MT! Har haft båda och jag säger bara MT!

  18. #18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in