Sidan 13 av 28 Första ... 3111213141523 ... Sista
  1. #361
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Har inte den blekaste aning om något kommer gå sönder, har inte haft batteri på dt'n Fanns inget när jag köpte den heller.
    Ok, går nått sönder får man väl passa på att 12-voltskonvertera isf.
    Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
    Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.

  2. #362
    Citat Ursprungligen postat av simlar Visa inlägg
    Ok. Det finns ingen risk att ngt pajjar av att koppla bort batteriet då? Tutan funkar ändå inte, elr den funkar om man ligger på rätt varvtal. Kör jag över 52km/h så låter inte tutan ngt, och kör jag under 50km/h så låter den inget heller :S Blinkers funkar ibland, men oftast lyser dem bara.
    Svårt å tro att nånting ska pajja pga de ända som händer att att blinkers bara lyser och tutan lägger av, som de redan är för dej, så de är ju redan som att du kör utan batteri typ ^^
    Så du behöver nog inte vara orolig ^^
    Har själv nått värdelöst feltema batteri på min, som kablarna släpper från typ hela tiden, så har kört utan väldigt mkt, men inget har då pajjat ^^
    Buntbanda trotteln öppen och använd dödarknappen i kurvorna.

  3. #363
    Citat Ursprungligen postat av MostWanted93 Visa inlägg
    Svårt å tro att nånting ska pajja pga de ända som händer att att blinkers bara lyser och tutan lägger av, som de redan är för dej, så de är ju redan som att du kör utan batteri typ ^^
    Så du behöver nog inte vara orolig ^^
    Har själv nått värdelöst feltema batteri på min, som kablarna släpper från typ hela tiden, så har kört utan väldigt mkt, men inget har då pajjat ^^
    Ok, tack låter ju bra
    Min Yamaha DT50MX -93 *DTn står i dvala sedan Augusti 2011 i väntan på att min lillebror ska fylla moppe*
    Nuförtiden är mitt åk en Volvo 345 DLS -81.

  4. #364
    ngn som vet var man kan köpa en hel ekersats till dt ?

  5. #365
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    ngn som vet var man kan köpa en hel ekersats till dt ?
    jag köpte mina på alvers

  6. #366

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    ngn som vet var man kan köpa en hel ekersats till dt ?
    http://alvars.jetshop.se/moped--dela...-c-1446-1.aspx
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  7. #367
    Tack Fast undrar om de är värt arbetet o pengarna bara för att mina gammla ekrar är skabbiga

  8. #368
    Hejhopp
    Ponera att förgasarn flödar över även när hojjen står stilla och plant. Det rinner sakta/droppar ur botten på förgasarn, även när soppa kran är avstängd. Dock tror jag att den läcker men men.
    Visst borde det inte flöda över fast motorn är av hojjen står stilla och kranen är på? Kan det vara nålventilen som spökar?
    Riding on the wind
    with my fs1

  9. #369
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av Cadillac Visa inlägg
    Hejhopp
    Ponera att förgasarn flödar över även när hojjen står stilla och plant. Det rinner sakta/droppar ur botten på förgasarn, även när soppa kran är avstängd. Dock tror jag att den läcker men men.
    Visst borde det inte flöda över fast motorn är av hojjen står stilla och kranen är på? Kan det vara nålventilen som spökar?
    Flottörnålen?

  10. #370
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Flottörnålen?
    Ja som jag skrev, nålventil same shit.
    Visst fan måste det vara den som spökar?
    Riding on the wind
    with my fs1

  11. #371
    Citat Ursprungligen postat av Cadillac Visa inlägg
    Ja som jag skrev, nålventil same shit.
    Visst fan måste det vara den som spökar?
    Ja de är troligast att det är den om du inte har ngn trasig packning elr liknande.

  12. #372
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Ja de är troligast att det är den om du inte har ngn trasig packning elr liknande.
    Hur kan packningarna göra så det flödar ur "överflödningsskiten" under förgasaren?
    Ska prova om nålventilen te 20millimetaren passar i tjugeåttan.
    Riding on the wind
    with my fs1

  13. #373
    Citat Ursprungligen postat av Cadillac Visa inlägg
    Hur kan packningarna göra så det flödar ur "överflödningsskiten" under förgasaren?
    Ska prova om nålventilen te 20millimetaren passar i tjugeåttan.
    Aha de va där de läckte, borde vara nålventilen då ja, har du satt den på rätt håll ?

  14. #374
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Aha de va där de läckte, borde vara nålventilen då ja, har du satt den på rätt håll ?
    självklart sitter den rätt, går ju att köra med bara det att det läcker där hela jävla tiden
    Riding on the wind
    with my fs1

  15. #375
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  16. #376

  17. #377
    Citat Ursprungligen postat av suzuki_master Visa inlägg
    nej alu
    Nyss sa du gjutjärn :S
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  18. #378

  19. #379

  20. #380
    DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    hemligt...
    Inlägg
    1 248
    Citat Ursprungligen postat av ILO_Gurra Visa inlägg
    Helt klrat alu cylle
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

  21. #381
    Citat Ursprungligen postat av eldorado74 Visa inlägg
    ser ut som aluminum, ser ut som cromad yta åxå
    Jaa tycker också de ser ut som de
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  22. #382

  23. #383
    Citat Ursprungligen postat av eldorado74 Visa inlägg
    bara att borra upp och sätta i stål lopp
    Jobbigt
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  24. #384

  25. #385
    Citat Ursprungligen postat av eldorado74 Visa inlägg
    nejdå men köp cylindern, kör till den skär (haha xD) sen borra upp och i med stål lopp så kan du ju även passa på att porta som aldrig förr
    Hehe, men får ju inte med nån kolv, tror jag

    Skriv till mig på msn
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  26. #386

  27. #387
    Zeta cyllen är alu, och den Sämsta cylindern som nånsin tillverkats Går skit Och de ska tydligen bero på de väldigt konstiga insuget i den, så nått stållopp skulle jag inte anstänga mej att sätta in de dendär skiten Skulle förövrigt inte ens ge 20 kr för skiten, skulle nog inte ens ta emot den om jag fick den
    Buntbanda trotteln öppen och använd dödarknappen i kurvorna.

  28. #388

  29. #389
    Fyfan nu är jag trött på att förgasarehelvetet läcker! bytte nålventilen till en helt ny, läckte. bockade till flotören lite där den ligger mot nålen, läcker. provade med den gamla igen, läcker.
    Va fan är det som är fel!!?? Det rinner/droppar hela jävla tiden från slangjäveln som sitter där vid överflödningsgrejjen under flotörkoppen. Nu har jag pluggat skiten med en skruv men det är ju ingen bra lösning, plus att det rinner soppa ur luftanslutningen då också.
    Någon som har någon sorts idé på vad som skulle kunna lösa detta jävla problem!?
    Riding on the wind
    with my fs1

  30. #390
    Citat Ursprungligen postat av Cadillac Visa inlägg
    Fyfan nu är jag trött på att förgasarehelvetet läcker! bytte nålventilen till en helt ny, läckte. bockade till flotören lite där den ligger mot nålen, läcker. provade med den gamla igen, läcker.
    Va fan är det som är fel!!?? Det rinner/droppar hela jävla tiden från slangjäveln som sitter där vid överflödningsgrejjen under flotörkoppen. Nu har jag pluggat skiten med en skruv men det är ju ingen bra lösning, plus att det rinner soppa ur luftanslutningen då också.
    Någon som har någon sorts idé på vad som skulle kunna lösa detta jävla problem!?
    Byt packningen som sitter runt mässingssaken som nålventilen sitter i.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in