1. #5671
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Hmm, är fan värt att kolla på iallafall! Vill inte köpa nåt lågmilat fint fören jag är färdig jobbad i gbg, 15mil om dagen på en ny bil sänker värdet fort
    Åk o kolla på den om du hinner, 20k är imo rätt billigt för den.. Även om jag nu aldrig skulle köpa en saab själv
    Har för mig att det är litelite rost på bakluckan och torkarbladsarmarna men inget allvarligt.


    Är det någon som har erfarenheter av 850 2.5T AWD? Är en -97.
    Vanliga problem?

  2. #5672
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Behåll 540in! Det skulle jag iaf ha gjort, men visst fan slurpar 540'in soppa, vad snittar du? Du har väll manuell låda? Har för övrigt numera fixat körkort, och kör min 540ia touring som brukis. Den vill ha drygt 1.7L milen
    Blandad körning hoppas jag då?

    Jag åker på 1,5 blandad, landsväg går det krypa ner till 1,0.. Men står jag på lite så är 2,5L / Milen inga problem o tangera

    Detta med en M5 E39.

  3. #5673

  4. #5674
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Bödvar Visa inlägg
    Blandad körning hoppas jag då?

    Jag åker på 1,5 blandad, landsväg går det krypa ner till 1,0.. Men står jag på lite så är 2,5L / Milen inga problem o tangera

    Detta med en M5 E39.
    Japp, "blandad körning" är det. (fram och tillbaka till skolan, gymmet osv, lite glida, en del piska skiten ur bilen osv) I början gick förbrukningen upp som fan, men nu har den stabiliserats på 16.1 på dator ett och 17.1 på dator två.
    Har också e39 karossen på min 540iat

    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Precis fixat Abs boxen så inte hunnit kika vad den drar ( inte haft hastighetsmätare osv) men gissar runt 1-1,2 med manuell låda.. vilket betyder typ 250kr om dagen i bensin, men kan bli så att Jag har kvar 540 och bara köper en diesel pendlare :p
    1-1.2L per mil är ju egentligen inte så farligt, visst du kommer undan billigare med diesel. Men hur kul är det?

    Edit: Har besiktning på min MB 500E den 3/6, nu är bilen obesiktad och avställd, läraren på fordonsprogramet sa att man får köra bilen till och från verkstad obesiktad. Men visst fan måste den ändå vara påställd? Tänkte bara köra ned och ställa in lyktorna, då jag har bytt till nya.
    Senast redigerat av alleexs den 2011-05-18 klockan 09:48.

  5. #5675

  6. #5676
    Citat Ursprungligen postat av bob_skill Visa inlägg
    Du får nog ta och kolla så inget har lossnat, antagligen inte kopplingen som är slut eftersom dem börjar slira då...
    Du tror inte att de bara kan vara slavcylindern som gått för den funkade bra innan inga tecken på att den skulle gå,

  7. #5677

  8. #5678
    Citat Ursprungligen postat av Erkan Visa inlägg
    Du tror inte att de bara kan vara slavcylindern som gått för den funkade bra innan inga tecken på att den skulle gå,
    Vågar faktiskt inte säga något då jag inte är så haj på kopplingar

  9. #5679

    Min Lilla Skönhet som är mycket påkostad =)
    http://www.moppenet.nu/image.php?type=sigpic&userid=4408&dateline=1305796  243
    ZiGGe A.k.a FarFar

  10. #5680

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    355
    Citat Ursprungligen postat av ZiGGe Visa inlägg
    Min Lilla Skönhet som är mycket påkostad =)
    din gamla get, lever du fortfarande? ;D

  11. #5681
    Citat Ursprungligen postat av Norberg Visa inlägg
    din gamla get, lever du fortfarande? ;D
    Japp helt otroligt va..
    http://www.moppenet.nu/image.php?type=sigpic&userid=4408&dateline=1305796  243
    ZiGGe A.k.a FarFar

  12. #5682
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Mötte den faceliftade 5-serien på väg hem idag, med M-pkt och i vitt, såg riktigt snygg ut!

  13. #5683

  14. #5684
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Facelift på f10an redan?
    Vet inte varför jag skrev faceliftad, menar den nyast 5-serien som finns. Skrev nog facelift bara för jag tänkte på M-optiken, så här såg den ut iaf:



    Förjävla snygg var den iaf

  15. #5685

  16. #5686
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Det är f10/f11 med m-sport alltså Ja, helt sjukt fina! Speciellt i vitt och svart, mumma
    Ja verkligen! Rumpan var riktigt fin med!

    Ganska lik M5 concept faktiskt:




  17. #5687

  18. #5688
    Citat Ursprungligen postat av ZiGGe Visa inlägg
    *Bild*
    Min Lilla Skönhet som är mycket påkostad =)
    Nu såg man lite bättre jämfört med när du försökte visa på mobilen i lördags!
    Ser galen ut
    Hur gick det med problemet?

  19. #5689
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Mina två älsklingar

  20. #5690

  21. #5691
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Det är f10/f11 med m-sport alltså Ja, helt sjukt fina! Speciellt i vitt och svart, mumma
    Däremot har de en mörkgrå numera också, som även den klär bilen RUSKIGT bra! Rullar runt en 535 touring med m-paket som är mörkgrå här i närheten, mmmmmmmummmmaaa!!!

  22. #5692
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Sedan kanske du inte är den som kör 400 mil/månad heller Alex?

    För att vara ärlig så är exempelvis en E39 530 jämförbar med E39 540 gällande körglädje, skillnaden är mjukare kraftflöde över bredare område på 540 men mer KÖRGLÄDJE ger det inte.
    Har inte räknat ut vad jag kör per månad. Men räknade ut för skoj skull hur mycket jag tankade på en vecka (torsdag 12/5-Torsdag 19/5) Hade tankat för drygt 2500:- så kör ju inte direkt lite

    Har åkt både 530 och 540 och kan säga att dessa två bilar inte kan jämföras, 540in känns bra mycket "mäktigare" längs vägen, 530in känns lite lättare och styvare enligt mej. (kan bero på att 530in hade m-sport) Sen beror det lite på hur man definierar körglädje. Jag gillar när det känns mäktigt på något sätt, samtidigt som det finns ett brett register, och bilen har bra komfort, samtidigt som man kan köra riktigt snabbt i kurvor.

    Morsan kör drygt 400-500 mil per månad, förut i 540in, nu i 545an. Så visst går det om man vill. Men hon tycker att den drar onödigt mycket..

  23. #5693
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Mina två älsklingar
    *sexigakärror*
    ååh!
    man blir så varm innombords och smygkåt av att se dessa skönheter!
    kastar in ngn bild på min merca på samma gång jag








  24. #5694
    Fan va jag är LESS(!) på merca raggare!
    Även volvo raggare... bor mitt i centrala kalix, precis brevid storvägen som det är 30/50km/h på. Alla äckeln kör 190 typ. Och spelar musik med basen på max.

    EDIT; och speciellt mercorna är så låga så dom tar i backen..
    Senast redigerat av M.Larsson den 2011-05-20 klockan 13:53.

  25. #5695
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Fan va jag är LESS(!) på merca raggare!
    Även volvo raggare... bor mitt i centrala kalix, precis brevid storvägen som det är 30/50km/h på. Alla äckeln kör 190 typ. Och spelar musik med basen på max.

    EDIT; och speciellt mercorna är så låga så dom tar i backen..
    Hah, går ju till överdrift det fins det mycket merca dieslar där som är trimmade?? själv har jag snart runt 400hk i min

  26. #5696
    Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    Hah, går ju till överdrift det fins det mycket merca dieslar där som är trimmade?? själv har jag snart runt 400hk i min
    Haha
    Nja det vet jag inte. Många tycks vara slöa original dieslar som låter som skit. Kör däremot runt en Trimmad BMW M3. Det är väl den värsta jag sett där.

  27. #5697
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Haha
    Nja det vet jag inte. Många tycks vara slöa original dieslar som låter som skit. Kör däremot runt en Trimmad BMW M3. Det är väl den värsta jag sett där.
    Aha okej tänkte bara, fö i kalix finns en kille som modifierar dieselpumpar och med en sån brukar de bli väldigt bra tryck i motorn

  28. #5698

  29. #5699

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    Aha okej tänkte bara, fö i kalix finns en kille som modifierar dieselpumpar och med en sån brukar de bli väldigt bra tryck i motorn
    I Finland bor det många finnar som är duktiga på o trimma gamla Merca-dieslar

  30. #5700
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    I Finland bor det många finnar som är duktiga på o trimma gamla Merca-dieslar
    Jaa ah! det är en kultur för sig!! egen rang, genre liksom otroligt hur en gammal 3liters 6cylindrig diesel med 80-tals teknik kan skriika upp till ca 7000 varv och leverera över 400hästkrafter! och ändå hålla någotsånär om man kör med hjärnan, och ljudet kan vi inte glömma!




Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in