1. #5221

  2. #5222

  3. #5223

  4. #5224
    Citat Ursprungligen postat av kocke Visa inlägg
    Limegröna
    Skulle bli fett men tycker det påminner mycket om det gula Mer sugen på typ Chock Rosa Kommer bryta av ganska brutalt

    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    vad har du för färg på bilen?
    orange är fett med
    Samma som på bilden! Gul Orange kommer smälta in

  5. #5225

  6. #5226
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    aha aah om den är gul ska du inte ha orange kanske.. Hade varit fett med chockrosa som du sa och polerad fälgbana, är dock lite jobb med det.
    Precis nåt sånt jag tänkte mig Får se om det blir polerat bana eller inte
    Ingen som kanske har någon annan galen färg i huvudet?

  7. #5227

  8. #5228
    Hallå!

    Tänkte fråga, någon som vet till 100% vad de är för storlek i framdörrarna till en 740 ? Är de 5.25or? Mycket diskunioner omkring detta Är en 740 - 90ia
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  9. #5229
    Citat Ursprungligen postat av Gurkiz Visa inlägg
    Precis nåt sånt jag tänkte mig Får se om det blir polerat bana eller inte
    Ingen som kanske har någon annan galen färg i huvudet?
    Jag hade ju Michél's gamla fälgar, efter honom. Har en bild hemma på min egen dator där jag PSat de Limegröna, de är sjukt fett! Slänger upp bilden när jag kommer hem

  10. #5230



    Elmia nästa?
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  11. #5231
    Gillar parkeringen ^^

  12. #5232
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Någon som har en aning om hur mycket ett bakaxelbyte kostar på en Volvo 740 TIC?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  13. #5233
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Gillar parkeringen ^^
    Haha, ja Snart kan man köra igen, nu när snön snart är borta
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  14. #5234

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Någon som har en aning om hur mycket ett bakaxelbyte kostar på en Volvo 740 TIC?
    De tar säkert rejält betalt. Inget svårt ingrepp att byta själv dock.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  15. #5235
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    De tar säkert rejält betalt. Inget svårt ingrepp att byta själv dock.
    Okej har en polare som kan göra det billigt åt mig. Är inte så att den är trasig men det är fel utväxling på bakaxeln så mätaren visar fel kilometer antal mot vad det i egentligen går i och då lär den väll inte gå igenom besiktning? Ingen direkt skönhet men går kanon i motor + låda



    Uploaded with ImageShack.us
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  16. #5236
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Jag hade ju Michél's gamla fälgar, efter honom. Har en bild hemma på min egen dator där jag PSat de Limegröna, de är sjukt fett! Slänger upp bilden när jag kommer hem
    Jo du tog ju över allt kul
    Gryymt Dock kommer en Miwi logga placeras på båda sidorna av lite större modell. Därför tror jag fälgarna kommer bli bra i rosa Dock blir det förmodligen bara stjärnan rosa och resten grått eller liknande

  17. #5237
    Här är bilden på min polo med limegröna fälgar, tycker det passar riktigt bra! Rosa blir alldeles för överdrivet tror jag :/


    Sen bjuder jag även på en bild på min kära beemer, börjar ta form nu.. tagen idag med mobilkamera, så kvalitén är att klaga på :/
    Senast redigerat av Bjorviken den 2011-04-15 klockan 09:51.

  18. #5238

  19. #5239
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Här är bilden på min polo med limegröna fälgar, tycker det passar riktigt bra! Rosa blir alldeles för överdrivet tror jag :/
    Om jag skulle ha grön kommer det bli en blandning av färger. Vilket förmodligen kommer se förjävligt ut!
    Hoppas det är lungt att jag lånade din bild lite

    Känns som det skulle bli något sånt där! Blir sjukt tomt med bara stjärnan, Kanten gör mycket enligt mig

  20. #5240
    SRT-10 fanns enbart med manuell låda då den använde drivlinan från Viper. Det innebär att du inte hittar en automatversion oavsett vilken sten du letar under.

    Okej har en polare som kan göra det billigt åt mig. Är inte så att den är trasig men det är fel utväxling på bakaxeln så mätaren visar fel kilometer antal mot vad det i egentligen går i och då lär den väll inte gå igenom besiktning? Ingen direkt skönhet men går kanon i motor + låda
    Spelar ingen roll. Dessutom kommer du få samma resultat oavsett utväxling på diffen.

    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Här är bilden på min polo med limegröna fälgar, tycker det passar riktigt bra! Rosa blir alldeles för överdrivet tror jag :/
    På samma sätt som jag föreslog grönt på mina gamla fälgar, föreslog jag rosalila nu (med inspiration från nedan):



    Kommer dock se förjävligt ut med burklack och kräver en korrekt lagd pearl då en kontrast även behöver djup för att fungera bra som brytning till en solid färg.

    Polo CC med kontrastfäger är det som gäller, det gröna ligger trots allt i samma "färgskala" som gult.

    Däremot så kommer även kanterna lackeras för att få lite brytbild i det hela.

    Citat Ursprungligen postat av Gurkiz Visa inlägg
    Känns som det skulle bli något sånt där! Blir sjukt tomt med bara stjärnan, Kanten gör mycket enligt mig
    Som att den inte redan nu är en blandning av färg...

    Testa att få in mörkare kanter enligt receptet vi pratade om.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  21. #5241

  22. #5242
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Som att den inte redan nu är en blandning av färg...

    Testa att få in mörkare kanter enligt receptet vi pratade om.
    Tycker inte det är en blandning nu! Den är ju original
    Jag tror jag börjart få till det i PS hur jag vill ha det

  23. #5243
    Citat Ursprungligen postat av Gurkiz Visa inlägg
    Tycker inte det är en blandning nu! Den är ju original
    Jag tror jag börjart få till det i PS hur jag vill ha det
    Nää nu hittar du bara på igen

  24. #5244
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Ja, det får man ju räkna med på dessa modeller... Togs in ett fåtal med manuell.

  25. #5245
    Det var som fan, snacka om att min respekt för SRT-10 sjönk i botten. Då är ju bilen riktigt värdelös på riktigt!

    Ingen riktig Viper-ripoff med automat.

    Senast redigerat av Michél den 2011-04-10 klockan 16:16.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  26. #5246
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Sen bjuder jag även på en bild på min kära beemer, börjar ta form nu.. tagen idag med mobilkamera, så kvalitén är att klaga på :/
    Ser grym ut ju! Gillar faktiskt fälgarna och fronten ser inte ens förjävlig ut trots att den inte är lackad, passar in på nåt sätt






    En Seat

  27. #5247
    Japp! Men de som är manuella är fan så mycket roligare!

    Det var som fan, snacka om att min respekt för SRT-10 sjönk i botten. Då är ju bilen riktigt värdelös på riktigt!

    Ingen riktig Viper-ripoff med automat.

    Haha.. men lite roligare att äga en manuell då de inte är lika vanliga då!

  28. #5248
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Ser fint ut!
    Ska spoilern o kjolarna lackas i samma färg som bilen? Påminner om dem äldre modellerna med svart.
    Yes, det ska den, och då ska den även lackas ned så de fula gråa trösklarna försvinner.

    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Ser grym ut ju! Gillar faktiskt fälgarna och fronten ser inte ens förjävlig ut trots att den inte är lackad, passar in på nåt sätt


    **
    **
    **

    En Seat
    Jag gillar också fälgarna! De passar skitbra IMO, funderar dock på att hitta några andra ändå då jag gärna vill ha lite kant få ut dom lite mer Fronten kommer somsagt lackas, men så jäkla illa är det faktiskt inte när den är svart Ser lite halvcoolt ut! Men igen, kommer endast vara svart tills jag har råd med lack, då även en del andra detaljer ska lackeras

  29. #5249
    Nya kollegan på jobbet glider runt i Audi RS6 V10 som vardag. Vilken bil är det ända jag säger! Allt annat där ute är ju verkligen som taget ur avloppsbrunnen - rent ut sagt!

  30. #5250
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Såg dessa när jag åkte ner till Jönköping i Fredags...

    Någon som vet vad dessa Audi bilar varit utsatta för? Kanske sånt där Norrland test?




Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in