1. #5521

  2. #5522

  3. #5523
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Du borde kolla upp kostnaderna på dom sakerna ifall du känner dig intresserad.
    Men själv skulle jag aldrig köpa en gammal Koreanare.




    Ett turbo grenrör borde få fart på skiten och ett 16v kit
    Turbo grenrör på en sugis? Niggah what?
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  4. #5524

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Är riktigt inne på o köpa en VW Polo GTI 16V 6N2 och bygga lite på och även ha som förstabil.

    Fördelar/Nackdelar med dessa bilar?

  5. #5525
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Köpte mig en förstabil för någon vecka sedan, en Saab 900!



    2000kr, riktigt fin, knappt någon rost, nya bromsar och fina däck. Gick riktigt bra fast toppackningen var kass så ska byta den.
    2l motor utan turbo, 8v, 110hk.

    Någon som har något bra och enkelt trimtips? Tänker plana toppen 1.5mm, sätta på sportluftfilter och kanske ta bort katalysatorn.
    http://www.tradera.com/SAAB-900-16V-...1910_132441503

    Är visserligen en liten bit men ändå
    Don´t make excuses, make horsepower!

  6. #5526
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    http://www.tradera.com/SAAB-900-16V-...1910_132441503

    Är visserligen en liten bit men ändå
    Riktigt billigt var den iallafall! Synd att man inte bor närmre.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  7. #5527
    Nya bromsar hemma, kanske blir lite körning i sommar.






  8. #5528

  9. #5529

  10. #5530
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    Nya kärran?

  11. #5531

  12. #5532
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    La nyss en beställning på Ipod/Iphone interface till 540in, förhoppningsvis så kommer den innan 18års dagen (dvs nästa torsdag) då dom ska leverera inom en vecka
    http://www.xcarlink.co.uk/product.ph...&cat=16&page=1

    Någon som vet någon bra Ipod/iphone interface till BMW 545 E61? Skulle vara nice att ha i den me

  13. #5533
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    La nyss en beställning på Ipod/Iphone interface till 540in, förhoppningsvis så kommer den innan 18års dagen (dvs nästa torsdag) då dom ska leverera inom en vecka
    http://www.xcarlink.co.uk/product.ph...&cat=16&page=1

    Någon som vet någon bra Ipod/iphone interface till BMW 545 E61? Skulle vara nice att ha i den me
    Mds e ju återförsäljare för nått liknande du köpt. Kolla med dom

  14. #5534
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    Mds e ju återförsäljare för nått liknande du köpt. Kolla med dom
    Kollade in där nyss, 4.5k vill dem ha för ipod interface som verkar passa E61 med Navi prof. Tycker det känns lite svettigt, okej om det var min bil, men pejar inte 4.5k för interface till morsans bil som jag bara kör några gånger i veckan.
    Ska försöka hitta något billigare till den, helst för under 2k

  15. #5535
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    La nyss en beställning på Ipod/Iphone interface till 540in, förhoppningsvis så kommer den innan 18års dagen (dvs nästa torsdag) då dom ska leverera inom en vecka
    http://www.xcarlink.co.uk/product.ph...&cat=16&page=1

    Någon som vet någon bra Ipod/iphone interface till BMW 545 E61? Skulle vara nice att ha i den me
    Tackar för länken, får bli att beställa ett kit till S60n

  16. #5536
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Tackar för länken, får bli att beställa ett kit till S60n
    Hade själv letat som fan efter en som verka vara plug and play, hittade länken på autopower och beställde en direkt.

    Funderar på Eibach fjädrar till 540in, är det något att ha? Vad tycker ni 40 eller 50 mm sänkning? Lutar nog åt 40mm men ändå. =)

  17. #5537
    Denna inhandlas av farsan idag, var och provade den, riktigt skön och fiin!

  18. #5538
    Citat Ursprungligen postat av Svaniis Visa inlägg
    phu. funkar väll att frakta röven i. nej men riktigt maffig hur får du det att gå runt med soppan i en sådan "bränslesnål" bil?

    edit: de va inget. såg din e-klass cupe på garaget så tar tillbaka det hur du får det att gå runt hehe
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  19. #5539
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    kan säga såhär angående försäkringarna, att min e36 316 kostar lika mkt som min 525a i trafikförsäkring.
    kan säga att våran 318 va skit billig i försäkring.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  20. #5540
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Någon som har några simpla trimtips till Saab 900 -88? 8 ventiler med insprut. Det som ska göras är att plana toppen, sportluftfilter och ta bort katalysatorn.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  21. #5541
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Någon som har några simpla trimtips till Saab 900 -88? 8 ventiler med insprut. Det som ska göras är att plana toppen, sportluftfilter och ta bort katalysatorn.
    är väldigt svårt att få ut effekt ur sådana gamla sugmotorer. men du kan ju alltid:
    *Plana toppen 2mm
    *slipa ventilerna/ställ spelet
    *omslipad kam
    *sportavgassystem för det som sitter på nu är väll rätt igensotat
    *sen river du ut allt vad inredningheter så får du en pigg bil
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  22. #5542
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    är väldigt svårt att få ut effekt ur sådana gamla sugmotorer. men du kan ju alltid:
    *Plana toppen 2mm
    *slipa ventilerna/ställ spelet
    *omslipad kam
    *sportavgassystem för det som sitter på nu är väll rätt igensotat
    *sen river du ut allt vad inredningheter så får du en pigg bil
    Äh, allt för svårt kan det ju inte vara, finns ju många folkrace-saabar som går riktigt fint! Finns ju en hel del "folkrace-trim" att köpa.

    Toppen planar jag 1.5-2mm.
    Ventilerna ska jag slipa in!
    Nackdelen med omslipad kam är väl att den kommer gå kasst på lägre varv = inte bra om man vill köra lugnt.
    Och sen bort med katten!
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  23. #5543
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Äh, allt för svårt kan det ju inte vara, finns ju många folkrace-saabar som går riktigt fint! Finns ju en hel del "folkrace-trim" att köpa.

    Toppen planar jag 1.5-2mm.
    Ventilerna ska jag slipa in!
    Nackdelen med omslipad kam är väl att den kommer gå kasst på lägre varv = inte bra om man vill köra lugnt.
    Och sen bort med katten!
    de jag menar med riv ut inredningen när du menar folkrace saabar går bra hehe.
    sant som du säger att den kommer gå lite sämre på lägre varv men kommer vara mycke mer varvvillig. köra lungt? va e de?
    finns ju ett alternativ till att du får tag i en folkrace motor och skickar i. så svårt borde det inte va att få tag på och inte allt för dyrt!
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  24. #5544

  25. #5545
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Någon som har några simpla trimtips till Saab 900 -88? 8 ventiler med insprut. Det som ska göras är att plana toppen, sportluftfilter och ta bort katalysatorn.
    Inte för att vara "den", men är det verkligen värt att lägga ned tid&pengar på en gammal 900? Lättare och billigare är ju att bara skrota eller sälja 900an och köpa en med turbo istället.

  26. #5546
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    om du ändå ska köra lugnt (långsamt) gör det ju inget om den går som en påse bajs. Ont: stod en rs2 i garaget idag när man kom dit, drar upp bild sen.
    Word på den
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  27. #5547
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Inte för att vara "den", men är det verkligen värt att lägga ned tid&pengar på en gammal 900? Lättare och billigare är ju att bara skrota eller sälja 900an och köpa en med turbo istället.
    Ja det tycker jag faktiskt! Man kan fan inte skrota en sån fräsch bil, snart veteranare och allt, och fin med turbo blir direkt dyrare..
    Sen tycker jag bara det är kul att hålla på med den, så det ser jag inte som nåt hinders alls.
    Hur kul hade det blivit om alla tänkt så?
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  28. #5548
    hej, fick in en 328 e36 touring på jobb idag som inte gått igenom besigtningen, ägaren till bilen hade tydligen nyligen avlidit och färäldrarna vill nu inte ha kvar bilen.

    bilen är svart med rost bubblor på alla skärmar och lite på bak luckan, höger dörrsida är lös och lite trasig, skinnet på ratten hänger och är trasigt, pixel fel i instrumentet och ingen service bok så vet inte hur långt den har gått ( går de kolla upp på bmw ? är 95a importerad och ska va likvärdig med svenska 96or tydligen )

    2 stycken styr stag måste bytas ( ca 1000 kr material )
    ett bromsrör ( sitter lätt och är bara en liten bit så de fixar jag lätt )
    däcken bak var total slut samt snedslitet fram ( 4 stycken andra däck på plåt fälg följer med )


    bilen har grå sport skin inredning, allt elektriskt inne i bilen verkar funka förutom instrumentet då. de sitter ett M-paket på bilen som inte hade skadats att lackas om i fronten ( någon som harit dålig på att lakera som lackat de så de har flagnat på vissa ställen ) det sitter en lamell diff på bilen oxå.


    chefen på jobb tycker jag ska lägga ett bud på 10 000 till föräldrarna och de verkar som han är rätt säker på dom kommer ta de för dom verkar bara vilja ha bort bilen.


    Skajag köpa eller inte ? och vad borde jag ge för bud ? motor betekningen är lite udda oxå m52TUR28 och de betyder ?


    kommer jag bli ruinerad på skatt och försäkring på denna ? ( får väll stå på mamma eller pappa antagligen )
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

  29. #5549
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av ciao_i_huet Visa inlägg
    *text*
    Verkar vara en hel del att fixa på bilen, så den är ju inte värd speciellt mycket. Men om du får den för 10k så är det ju billigast i Sverige.
    Nej, 328i är inte dyr att köra, så du kan vara lugn. =)

    Frågan är om det inte är billigare att köpa en hel 328 direkt, eller möjligen pressa priset någon lapp till.

  30. #5550
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Verkar vara en hel del att fixa på bilen, så den är ju inte värd speciellt mycket. Men om du får den för 10k så är det ju billigast i Sverige.
    Nej, 328i är inte dyr att köra, så du kan vara lugn. =)

    Frågan är om det inte är billigare att köpa en hel 328 direkt, eller möjligen pressa priset någon lapp till.
    nu är de ju faktist en bruksbil jag söker ( hade funkat likabra med en golf tex ) och denna dök upp lämpligt och rätt billigt faktist gämfört med andra på blocket , visst e denna lite halv sliten men de e mest utseende saker, och jag är ingen perfektionist så jag kan leva med det,

    räknar med 1000 kronor så har jag den besigtigad så den rullar så 11000 för en besigtigad och fungerande 328 är ju ändå billigt som fan.

    kanske lägger ett bud på 8-9000 kr på den och ser vad föräldrarna säger om de budet
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Att övningsköra en bil med automat kan man göra om man är handikappad eller kvinna

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in