1. #10501
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    bromsprovare såklart
    Var får man tag på en sån då?

  2. #10502

  3. #10503
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    bilverkstad eller fordonsprogram typ
    Aha, då blir det lite svårt för mig

  4. #10504
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Aha, då blir det lite svårt för mig
    Kör på en grusväg och se om spåren blir lika långa när du drar handbromsen i 10-20km/h? Hissa upp bilen och försök snurra hjulen för hand?

  5. #10505

  6. #10506
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Kör på en grusväg och se om spåren blir lika långa när du drar handbromsen i 10-20km/h? Hissa upp bilen och försök snurra hjulen för hand?
    Har för mig att nån skrev just det några inlägg bakåt.....

  7. #10507

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Trött på vanliga lysen i dim och parkering så vill byta till vanliga xenonlook.
    Någon som vet vilka jag ska ha?
    Se ut så här nu


    Uploaded with ImageShack.us

  8. #10508

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Funderat på dioder? Eller var det de du menade?
    Kan inget om lampor och den skiten. Men vad brukar man köra med i dim och parkering som passar utan att behöva löda eller annat
    Vill ha ett blått ljus som xenon men inga äkta xenon lampor så dyrt...

  9. #10509

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Funderat på dioder? Eller var det de du menade?
    Kan inget om lampor. Vad är det jag ska ha om det ska lysa xenon aktigt rätt blått ljus.
    Ska passa bolt on

  10. #10510

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av Ködden Visa inlägg
    Trött på vanliga lysen i dim och parkering så vill byta till vanliga xenonlook.
    Någon som vet vilka jag ska ha?
    Se ut så här nu


    Uploaded with ImageShack.us
    Funderat på dioder? Eller var det de du menade?
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  11. #10511

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Funderat på dioder? Eller var det de du menade?
    Kan inget om lampor. Vad är det jag ska ha om det ska lysa xenon aktigt rätt blått ljus.
    Ska passa bolt on

  12. #10512

  13. #10513
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Borde det inte vara enklare på asfalt egentligen? Men jag vet inte
    En handbroms behöver inte låsa på grus men låser den på grus( på båda sidor) brukar de vara lagom, behöver egentligen inte ta lika bra på båda sidorna.
    Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    Har för mig att nån skrev just det några inlägg bakåt.....
    Han verkade ju missa det så jag skrev det igen

  14. #10514

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av Ködden Visa inlägg
    Kan inget om lampor. Vad är det jag ska ha om det ska lysa xenon aktigt rätt blått ljus.
    Ska passa bolt on
    Antingen kan du montera eftermarknads xenon i dimljusena eller så kan du montera dioder som finns att köpa med vanliga lampsocklar. Dioderna lyser dock bara upp reflektorn så du får inte direkt någon användning för dimljusena. Jag har dioder i det mesta på bilen, inklusive dimljus och parkeringsljus. Ser ut som xenon och är långt ifrån så dyrt som eftermarknads xenon.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  15. #10515
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Jag formulerade mig fel, hur kan man lättast kolla så det är lika kraftigt på båda sidorna?

    prova å ställ dig i en kraftig nerförsbacke å se om bilen lyfter lite i ena bakänden när du drar hambromsen. då vet du om den är ungefär lika bra på båda sidorna. annars så är det ju inte så extremt viktigt på bilprovningen. bara den tar på båda sidor.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  16. #10516
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    En handbroms behöver inte låsa på grus men låser den på grus( på båda sidor) brukar de vara lagom, behöver egentligen inte ta lika bra på båda sidorna.

    Han verkade ju missa det så jag skrev det igen
    Jag glömde svara på det, det finns ingen grusväg i närheten av där jag skruvar som är likadan på båda sidorna, får väl prova på asfalt istället isåfall. Men lättast är väl att lyfta på båda sidorna och känna dig fram? Och är det inge noga hur jämnt det är?

  17. #10517
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Jag glömde svara på det, det finns ingen grusväg i närheten av där jag skruvar som är likadan på båda sidorna, får väl prova på asfalt istället isåfall. Men lättast är väl att lyfta på båda sidorna och känna dig fram? Och är det inge noga hur jämnt det är?
    Nej spelar ingen roll om de är 2 Kn på höger o 0.5 på vänster... Tror det ska va över 0.3 för att de ska va godkänt

  18. #10518
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Nej spelar ingen roll om de är 2 Kn på höger o 0.5 på vänster... Tror det ska va över 0.3 för att de ska va godkänt
    Det finns ett max på hur mycket det får diffa, kommer inte ihåg hur mkt. Hur högt det ska vara totalt beror på hur tung bilen är, precis som med färdbromsen. När hjulen bromsar så mkt att bilen lyfter lite ur rullarna är den godkänd. Det är så bromsprovarna funkar.

  19. #10519
    Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    Det finns ett max på hur mycket det får diffa, kommer inte ihåg hur mkt. Hur högt det ska vara totalt beror på hur tung bilen är, precis som med färdbromsen. När hjulen bromsar så mkt att bilen lyfter lite ur rullarna är den godkänd. Det är så bromsprovarna funkar.
    Inte handbroms? Färdbroms får inte diffa mer än 50%(?)... Men det sista med att det har med vikten o göra är ju iof sant, fel av mig...

  20. #10520
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Inte handbroms? Färdbroms får inte diffa mer än 50%(?)... Men det sista med att det har med vikten o göra är ju iof sant, fel av mig...
    är det 50% ? :o jag fick nedslag på färdbroms när det diffade 27% och dom sa att gränsen gick vid 20. :s
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  21. #10521
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    är det 50% ? :o jag fick nedslag på färdbroms när det diffade 27% och dom sa att gränsen gick vid 20. :s
    Då är de nog 20%

  22. #10522
    Namn:  2012-06-10 14.12.45.jpg
Visningar: 544
Storlek:  114,3 KBNamn:  2012-06-10 14.13.03.jpg
Visningar: 530
Storlek:  107,8 KB

    Fick en mindre trevlig överraskning när jag skulle ställa in handbromsen :/

  23. #10523
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Då är de nog 20%
    haha ja
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  24. #10524
    Zätas avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Sunne
    Inlägg
    3 207
    Ser riktigt bra ut Vill du ha blått ljus tycker jag du inte ska gå under 6000K. Jag har 4300K i dimljusen, hade i halvljusen ett tag också men fick böter för det.
    Det lös ljusblått, inte riktigt det blåa skenet. bild, dock ser färgen lite weird ut. hehe

    Namn:  P6090526.jpg
Visningar: 502
Storlek:  114,5 KB
    Signatur raderad p.g.a. brott mot §6.2.
    MNFs regler
    Det var som fasen..

  25. #10525

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Ser riktigt bra ut Vill du ha blått ljus tycker jag du inte ska gå under 6000K. Jag har 4300K i dimljusen, hade i halvljusen ett tag också men fick böter för det.
    Det lös ljusblått, inte riktigt det blåa skenet. bild, dock ser färgen lite weird ut. hehe

    Namn:  P6090526.jpg
Visningar: 502
Storlek:  114,5 KB
    Gillade färgen. Passar alla eller har dom olika kontakter?
    Fundera på ögonlock men vet inte...

  26. #10526
    Lågt med 15"

    Gammal bild de här med

    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  27. #10527
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Fick köra en BMW 320 E90 idag. Sicken bil säger jag bara! Riktigt pigg och mycket snålare än tex Volvo V70 2,0 F( i alla fall om man litar på respektive bils färddator). Det enda som var negativt var utrymmet i baksätet (när det sitter 3 stabila killar i bak , så det kanske inte är så konstigt). Fixar man ett jobb någon gång så...
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  28. #10528
    Då ska du provköra den nyaste modellen

  29. #10529
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Då ska du provköra den nyaste modellen
    Det hade varit en dröm!
    Btw har inte E90 (som väll var den "nyaste" modellen av 3-serien) varit med ett tag nu? Typ sen 2004/2005
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  30. #10530
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Det hade varit en dröm!
    Btw har inte E90 (som väll var den "nyaste" modellen av 3-serien) varit med ett tag nu? Typ sen 2004/2005
    Nja, beror på hur man ser det! E92 kom 06/07 men de är ju typ bara facelift om jag förstått de rätt, men annars så var de väll från -04 till -12 ja Men nästan alla BMW modeller har ju hållt sig på banan många år, ta e39 tex

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in