1. #7861
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Snackar du om min 528a, eller blastergurra's 318?

    Om det är min du pratar om så varnar den för dåliga belägg. Dock så går ju ofta kabeln av på dessa slitagevarnare, så ska kolla upp beläggen. kan ju vara bra också. Annars så är det billigt att åtgärda 259:- fram och 199:- bak på biltema. Något dyrare hos mekonomen.
    Finns även någon rostfläck här och där. Annars ser den bra ut, knappt några stenskott och inga bucklor eller dörruppslag.
    Japp menar din. Okej. Låter lite intressant. Ska tänka lite!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  2. #7862
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    pojkar pojkar, den är redan rollad. karossen är det inge speciellt med, ser ut som vilken rollad 740 som helst, motorn är eftertraktad, men den ska ja fan inte förstöra
    sen är det alltid kul att retas med folk! fick bilen billigt, så vi ser väl va som händer

    linkan_88: nej jag är inte dum i huvudet? kör inte du subaru? isåfall anser jag att du är dum i huvudet. Lägg av med personliga påhopp!

    tänkte min skulle bli ungefär såhär
    Inte dum i huvudet för att du kör volvo nej, dum i huvudet om du förstör en Ovanlig bil, okej om du sänker osv de kan du fixa tillbaka utan problem, att rosta ner den däremot e helt åt helvete korkat enligt mig. med tanke på att den nu var sällsynt med manuell låda osv

    och ja ja kör subaru och ja ja må vara dum i huvudet men jag är glad och har jävligt roligt iallafall^^,

  3. #7863
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Linkan_88 Visa inlägg
    Inte dum i huvudet för att du kör volvo nej, dum i huvudet om du förstör en Ovanlig bil, okej om du sänker osv de kan du fixa tillbaka utan problem, att rosta ner den däremot e helt åt helvete korkat enligt mig. med tanke på att den nu var sällsynt med manuell låda osv

    och ja ja kör subaru och ja ja må vara dum i huvudet men jag är glad och har jävligt roligt iallafall^^,
    Precis! Fräscha upp den och sälj den å tjäna en goslant istället för att förstöra karrosen.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  4. #7864

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Precis! Fräscha upp den och sälj den å tjäna en goslant istället för att förstöra karrosen.

    Meeen! Ni missade att han skrivit att den vart rollad? Rollar han om den får han inga pengar för den. Men ni tycker däremot att det kanske är lönt att lämna in en 740 på lack för 15 lök? Då finns det absolut inga pengar att tjäna.

    Ba rosta skiten!

  5. #7865
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Meeen! Ni missade att han skrivit att den vart rollad? Rollar han om den får han inga pengar för den. Men ni tycker däremot att det kanske är lönt att lämna in en 740 på lack för 15 lök? Då finns det absolut inga pengar att tjäna.

    Ba rosta skiten!
    På en 760 turbo med manuell-låda så ja! Finns gött om 740 GL som man kan rosta och köra sönder.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  6. #7866

  7. #7867
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    man får räkna med minst 20k om man ska få den fin. + allt jobb. Men han sa inte att den skulle köras sönder eller? Bara att den ska få stuk!
    Okej men har sätt 760is för 45-50 k i bra skick. Men visst man ska inte köpa och fixa bilar för att tjäna på det(om man nu inte är duktig på det och handlar med rätt bilar). Men enligt MIG så är det synd att se en 760 rosta när det finns MÅNGA 744or som man kan rosta isf
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  8. #7868
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    500E'n nyservad. hade gått 242 mil sen senaste servicen. lagom bytesintervall Olja + oljefilter = 2000-2100 kr nånting. räknat på 2050:- delat i 242mil ger det en oljekostnad på drygt 8.5:- per mil... Tur att man inte är riktigt lika kräsen med oljebytet i brukisen. Där får den gå åtminstonde minst 1000 mil med samma olja.

  9. #7869
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    500E'n nyservad. hade gått 242 mil sen senaste servicen. lagom bytesintervall Olja + oljefilter = 2000-2100 kr nånting. räknat på 2050:- delat i 242mil ger det en oljekostnad på drygt 8.5:- per mil... Tur att man inte är riktigt lika kräsen med oljebytet i brukisen. Där får den gå åtminstonde minst 1000 mil med samma olja.
    Överdrivet

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  10. #7870

  11. #7871

  12. #7872
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Fyfan vad härligt! Hade kunnat döda för den motorn o bilen.. Var rädd om lådan bara och ligg på varvstoppet om du kan!
    haha varvstoppet med dem + ett nice catback är fan öronorgasm
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  13. #7873

  14. #7874
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Finns inget varvstopp på vankel motorerna grabben
    det hade jag ingen aning om men när man har varit på racen i stan har man hört wankel som baksmäller då var de launch controllen som fick jobba istället då
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  15. #7875

  16. #7876
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Heter dessa fälgar "Ocean Deep"?
    http://www.blocket.se/malmo/Lagerren....htm?ca=20&w=2
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  17. #7877
    Qaktuzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Väsby
    Inlägg
    608
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Fyfan vad härligt! Hade kunnat döda för den motorn o bilen.. Var rädd om lådan bara och ligg på varvstoppet om du kan!
    Jo, det verkar vara en känslig motor enligt vad jag hört och brukar endast hålla en ca 10k mil och min har gått 11k, men i serviceboken hittade man lite gosiga nyheter: i princip hela motorn är bytt för 600mil sedan och växellåda och koppling bytt för 400 mil sedan! Men ska bli jävligt kul o få fixa lite på bilen ist för moppar!:-)
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    eeeww haha lät det ^^KNÄÄÄÄÄÄCCCKKK^^ xD

  18. #7878

  19. #7879
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    16:9 skärmen till 540in


    Kan släppa iväg 528an för 18000:- med AC schnitzer fälgarna (nästan nya däck) + dubb vinterhjul på org alu fälg. Med största sannolikhet är abs strulet smutsigt, eller på något sätt deffekt abs ring vänster fram. Går ju att byta sida mellan höger och vänster ring, för att se om felet flyttar sig, om man har tid dvs.
    Kan dra av någon tusenlapp om bilen köps på 540 turbineker 225/55-16. (fälgen som ligger närmast)

  20. #7880

  21. #7881

  22. #7882
    Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Finns inget varvstopp på vankel motorerna grabben
    Varvstoppet ligger på 9000
    Nissan Skyline R33 GTR
    http://www.garaget.org/?car=186820

  23. #7883

  24. #7884
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Har själv praktik på Mazda/Suzuki auktoriserad verkstad. Enligt flera mekaniker där så är ju motorn i RX8an i princip rent skräp, sett till hållbarhet. Rx8an som vi hade inne för några veckor sedan va ju till och med inne på sitt andra motorbyte!!

  25. #7885
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    varför skulle det inte finnas? det är inte motorkonstruktionen som bestämmer om de finns varvstopp? det är motorstyrningen. varvstopp är en säkerhetsåtgärd för att folk inte ska köra sönder sina bilar.

    okej alla ni som tycker ja borde renovera 760n, kolla på dessa bilderna först!




    Antar att du menar att den e skabb?
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  26. #7886

  27. #7887
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Har själv praktik på Mazda/Suzuki auktoriserad verkstad. Enligt flera mekaniker där så är ju motorn i RX8an i princip rent skräp, sett till hållbarhet. Rx8an som vi hade inne för några veckor sedan va ju till och med inne på sitt andra motorbyte!!
    Wankelmotorer ÄR ju dåliga i sig själva. Det är ju därför nästan inga tillverkare använder dom. Vore dom kanon skulle dom ju finnas i det mesta. Sen har ju mazda dom för att dom gjort en grej av att ha sportbilar med wankel, och för att det finns en kundkrets som är beredd på att betala vad det kostar att ha en. Det är liksom så det funkar. Tunga slöa gjutjärnsgrejer sitter i bilar som ska rulla hundratusen mil utan att hosta, små krutpaket sitter i sportbilar som ska vara roliga att köra men inte behöver funka som pendlarbil i minusgrader. Inget illa om wankel, bara att den inte håller så bra som andra motorer. Alla som vet hur dom funkar fattar varför, med de konstig "kolvringarna" osv. Men skön sång är det, och varvar bra gör dom. Vet inte om RX-8:ans är sämre än de andra, men alla vet att det är verkstan som gäller ibland för wanklar....

  28. #7888
    Har köpt mig en beemer som det ska sladdas lite med i vinter bilden är värdelös, kommer bättre sedan.

  29. #7889

  30. #7890
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    goa borbets
    Jorå det är dom allt.
    Dom är förövrigt till salu.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in