1. #8761

  2. #8762

  3. #8763

  4. #8764
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Det jag inte gillar med att köpa en bil med steg 3/4 är att dom har förmodligen fått vad dom förtjänar då..
    känner så också

    bättre att bygga ihop det själv så man vet att det är i bra skick inte bara hinna köra en vecka sen rasar hela skiten haha
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  5. #8765

  6. #8766
    Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Det jag inte gillar med att köpa en bil med steg 3/4 är att dom har förmodligen fått vad dom förtjänar då..
    Är de seriöst byggt så håller det.
    Nissan Skyline R33 GTR
    http://www.garaget.org/?car=186820

  7. #8767

  8. #8768

  9. #8769

  10. #8770

  11. #8771
    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    känner så också

    bättre att bygga ihop det själv så man vet att det är i bra skick inte bara hinna köra en vecka sen rasar hela skiten haha
    folk trimmar bilar för 1 endamål. plattan i mattan. en trimmad bil har alltid i regel gått jävligt hårt. därför är de klokare att köpa en original och bygga själv. även bättre vid problem med bilen så vet man exakt hur allt är ihoppa byggt
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  12. #8772
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    b230 har inte hydrauliska ventillyftare, så ventilerna kommer inte ställa in sig när du får oljetryck, bara b234 som har det. kör du på starten några sek bör du få fullt oljetryck. tycker hur många bar per cylinder fick du upp? mindre än 10 på en sugis är inte bra.

    hallgivarn brukar glappao spöka ofta. dom är värdelösa, felsök den, o du har satt dit jordflätorna på toppen?
    nu är den igång igen. Bytte fördelaren helt totalt, med tändkablar och hela köret. Nu har jag problemet att bränslepumpen pumpar konstant då jag kopplat den till tändspolen, det kommer ingen ström på den riktiga sladden till bränslepumpen. Men jag körde med den ikväll och den går bra. tändningen är inte inställd men den känns rapp. Kompet ligger på 12 bar nu. den svarar riktigt rappt på gasen nu jämfört med innan och den känns piggare. imorgon ska jag byta insugspackningen då den läcker tjuvluft, sen är det ready to race! inte? hur ställer man isåfall ventilerna på en sådan där motor då? Ja iallafall, den startar på första "draget" och det är inga missljud, så jag är skitnöjd!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  13. #8773

  14. #8774
    Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jo det är klart, men allt går sönder så småningom..
    Men det brukar synas på bilen hur den har fått gå, sen märks det väl lite på ägaren också.
    Precis som du säger kan man läsa ut mycket av ägaren och hur bilen ser ut, alla kör inte som idioter med sina bilar.

    Visst troligen kommer något ge upp någon gång men tänk så här du köper en org s13 för 30k sen ska du upp i steg 3 eller 4 då snackar vi 60-70k till i bara delar!

    Jag skulle aldrig få för mig att köpa en org s13 o trimma upp den och gå med stor förlust.

    Men de är bara min synpunkt.
    Nissan Skyline R33 GTR
    http://www.garaget.org/?car=186820

  15. #8775
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    12 bar låter perfa! upp med film då jag brukar tvångsmata min pump med, inge fara
    i tryckarna ligger det brickor, man bytar dessa för att uppnå rätt ventilspel på volvo 8v
    ja! så det går bra att köra med pumpen konstant då?
    jaha, ja jag har undrat hur man gjorde! Men jag ska säga åt nån polare att filma när jag bytt insugspackningen kan ju säga att den känns rappare och piggare än polarens 745 16v, och då är den ändå ganska fräsch i motorn och gått endast 17000 mil, så jag är nöjd. ska bara göra en finjustering på tändningen
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  16. #8776

  17. #8777
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Slänger upp en bild på min nya familj... Stereofamiljen


  18. #8778
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    jadå, de som inte används skickas ju tillbaka i tanken med returen
    kolla över ventilspelet för bästa effekt med kan inte det i huvudet men är inte svårt att ta reda på

    en bil med hydrauliska självjusterande ventilyftare hör man direkt, starta bilen när den e kall, kommer de ventilknacka en kort stund tills att man fått upp rätt oljetryck, skulle inte det sluta är lyftarna igenkoksade o behöver oljebyte samt rengöring
    okej fint! aa, det ska jag göra tack så mycket
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  19. #8779
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    folk trimmar bilar för 1 endamål. plattan i mattan. en trimmad bil har alltid i regel gått jävligt hårt. därför är de klokare att köpa en original och bygga själv. även bättre vid problem med bilen så vet man exakt hur allt är ihoppa byggt
    aa det är sant men smått trimmad kan den ju vara sen får man kolla hur allt ser ut

    Citat Ursprungligen postat av Nismo Visa inlägg
    Precis som du säger kan man läsa ut mycket av ägaren och hur bilen ser ut, alla kör inte som idioter med sina bilar.

    Visst troligen kommer något ge upp någon gång men tänk så här du köper en org s13 för 30k sen ska du upp i steg 3 eller 4 då snackar vi 60-70k till i bara delar!

    Jag skulle aldrig få för mig att köpa en org s13 o trimma upp den och gå med stor förlust.

    Men de är bara min synpunkt.
    sant, kommer kosta mycket att bygga upp en org till steg3/4 men en smått trimmad och gå från där så man slipper köpa allt
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  20. #8780

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Jo har väl ganska mycket otur.. Detta var dock klantigt av mig, sladdade så lådan flög in i väggen, så + o - låg o svetsade mot varandra, när - satt kvar på steget.

    Sen i söndags hände detta, inte bra att köra om en civilare i 180, inte heller köra ifrån honom när han ligger bakom.


    På lördag om tiden finns åker motorn ur bmwn Känns gott, lagom trött på passaten nu haha..



    Citat Ursprungligen postat av Nismo Visa inlägg
    Är de seriöst byggt så håller det.
    Spelar ju ingen roll om det är seriöst byggt? Visst, det har en stor del. Men kör man hårt med bilen slits den ju, finns många andra saker än motorn som kan gå sönder. Sen de som spelar mest roll är väl hur seriöst man servar bilen osv.

  21. #8781
    Nismos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg

    Spelar ju ingen roll om det är seriöst byggt? Visst, det har en stor del. Men kör man hårt med bilen slits den ju, finns många andra saker än motorn som kan gå sönder. Sen de som spelar mest roll är väl hur seriöst man servar bilen osv.
    Jaså? ta någon av alla bonntrimmade s13 som ligger på blocket.

    Självklart slits de men du minskar chanserna rätt mycket för ras om man göra allt ordentligt och precis som du säger så är service bland de viktigaste specielt på nissans motorer.
    Nissan Skyline R33 GTR
    http://www.garaget.org/?car=186820

  22. #8782

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Jo har väl ganska mycket otur.. Detta var dock klantigt av mig, sladdade så lådan flög in i väggen, så + o - låg o svetsade mot varandra, när - satt kvar på steget.

    Sen i söndags hände detta, inte bra att köra om en civilare i 180, inte heller köra ifrån honom när han ligger bakom.
    .

    Ajaj! Vad sa dom?

  23. #8783
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Sen i söndags hände detta, inte bra att köra om en civilare i 180, inte heller köra ifrån honom när han ligger bakom.
    Farthållaren på runt 120 så klarar man sig ifrån det mesta
    Men vad sa dom?

  24. #8784
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    http://www.youtube.com/watch?v=DuBSS...ature=youtu.be
    bilen igång, bara lite inställning av tändning kvar.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  25. #8785
    Tur att man bestämde sig för att byta kamrem på audin, killen innan hade glömt spänna den så den glappade rätt friskt

  26. #8786

    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 819
    Nej klart man inte ska ha någon bonntrimmad, men det gäller ju alla bilar. Jag ska förövrigt inte ha någon trimmad s13 på blocket heller.

    Frågade om jag var dum i huvudet och om det är smart o köra som mig. Låg o slip strimade bilar o hade väl allmänt roligt. " Ja du, det här blir 4000 för dig och du åker härifrån utan körkort. Meeeen du har riktig tur idag. Så jag åkte därifrån med körkort, samt utan böter.

    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Farthållaren på runt 120 så klarar man sig ifrån det mesta
    Men vad sa dom?
    Har ingen farthållare

  27. #8787

  28. #8788
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    låter riktigt gött! min gamla gl är sugtrimmad nu btw polarn som äger den nu, så jag har fått trimma den åt honom 2mm planad topp, vx3 kam, extraktor o hockeypuckar rapp o go nu
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  29. #8789

  30. #8790
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Börjat med flygplans kolvmotorer i skolan nu och boxer motorer är rätt coolt

    Plocka ner turbo boxer 4a imorgon, lycoming

    Edit: Har haft mitt körkort i mer en ett halvår nu. Och har fortfarande inte haft någon riktigt egen bil. Skit dyrt o äga bil speciellt när man har egen lägenhet och allt. Ser folk drömmer om skyline evo och allt sånt som första bil, men så tänkte väll alla att man skulle ha de när man var 16/17

    En kompis smällde sin audi 100 i en korsning förra veckan och han hade försäkringen på sin mamma, Nu ska försäkring bolaget starta en redig utredning. Blir väll inte bra för han då dom kan väll se att han betalar massa bensin på sitt kort och betalar för parkerings plats varje månad
    Fan va surt. Du får uppdatera hur de går senare!

    Och ja med alla som snackar om att dem ska ha evosar mer 500+ hk eftersom det är rätt slött med "bara" säg 300hk har väl inte vaknat än

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in