Sidan 5 av 9 Första ... 34567 ... Sista
  1. #121

  2. #122
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg
    Alltså gjorde du dina påståenden utan grund, Köttfärs går att få tag på för 50 kr/kg. Bilägandet är dubbelt så dyrt? Kom med fakta på det tack? Mataffärer är stängda på söndag? Skitsnack, finns flertalet affärer som är öppna. Kamma dig o kom tillbaka med fakta =)



    Ingen skatt i Juni i Norge, se till att knega som en dåre och få betalt i Juni!
    Tack för tipset!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  3. #123
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Bumpar den här tråden då jag tycker det är kul att höra era framtidsdrömmar. Är det någon mer än jag som funderar på att söka sig till Norge i framtiden?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  4. #124

  5. #125

  6. #126
    jag går bygg år 1 nu och ska nog bli asfaltsläggare eller snickare. helst skulle man ju vilja vara på vd för något stort lönsamt företag men något byggyrke får duga

  7. #127

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Ska bli lastbils chaffis.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  8. #128
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    Skulle inte vilja bo i Norge isf. Utan bosätta mig nära gränsen och pendla. Skulle vilja utbilda mig till tex sjuksköterska och dra in runt 35k där(mot ca 22/24 k i Sverige). Enbart för pengarnas skull isf.
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Jag och en polare har funderat på att göra det och stanna en kortare tid (några månader eller så), snåla med allt som fan sen åka utomlands o bränna allt


    För att besvara topic "Vad vill du bli?" så skulle jag vilja säga att det jag helst skulle vilja arbeta som är väl VD för något ganska stort och respekterat företag!
    Hade inte varit fel!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  9. #129

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Ska bli lastbils chaffis.
    det kommer inte vara många som har råd att utbilda sig till det längre, 2013 ska dom höja priset för lastbilskörkort till ~100papp, sen måste du gå repetionsutbildning var 5e år som givetvis också kostar pengar..
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  10. #130
    Vargens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Valdemarsvik
    Inlägg
    244
    Just nu är jag redan på ett båtvarv och praktiserar(har varit där i 1 år och 3 månader) och utbildar mig till Sublift förare och har idag 99% klar anställning när jag är klar med skolan.

    Inom en snarare framtid ska jag kanske utbilda mig till Maskinchef på fartyg.
    Gör inte grejer idag som du kan göra imorgon

  11. #131
    Utvecklare hos Koeningsegg.

  12. #132

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av widell Visa inlägg
    det kommer inte vara många som har råd att utbilda sig till det längre, 2013 ska dom höja priset för lastbilskörkort till ~100papp, sen måste du gå repetionsutbildning var 5e år som givetvis också kostar pengar..
    Går redan transport linjen så jag får allt serverat på silverfat.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  13. #133
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    ja vill bli kung när jag blir stor , om inte det så vill jag bli professionell röv hårs plockare
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  14. #134

  15. #135

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Går redan transport linjen så jag får allt serverat på silverfat.
    då ska du bara få ett jobb så har du en säker framtid, lönerna lär ju höjas iom detta.. repetionskursen kommer ju inte heller vara billig om du inte får den av ett företag ..
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  16. #136
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    ja vill bli kung när jag blir stor , om inte det så vill jag bli professionell röv hårs plockare

  17. #137
    Säger såhär. Jag hör hemma i en hytt, Mer vet jag int

  18. #138
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Bara jag som ska bli elektriker?
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  19. #139
    Jag vill bli sportjournalist.

  20. #140
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    Vill man ha större utbud i affärer, mer alkohol plus lite högre lön så sök er till Finland för helvete!
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  21. #141

  22. #142
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    fordonselektriker, eller egen företagare, just nu sökr ja bara vilket jobb som helst
    Vad för företag hade du velat starta isf?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  23. #143

  24. #144
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    verkstad ofc
    Okej
    Drömmen är väll att bli så bra på fotboll så att man skulle kunna leva på det. Annars vet jag inte. Känns inte som om det var så bra att jag går samhäll iaf.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  25. #145
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Har på senare tid blivit väldigt intresserad av att bli mäklare.

  26. #146
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Okej
    Drömmen är väll att bli så bra på fotboll så att man skulle kunna leva på det. Annars vet jag inte. Känns inte som om det var så bra att jag går samhäll iaf.
    Nej du som enbart går på lön skulle väl satsat på ingenjör men då är du fel ute... Natur skulle du gått då.

  27. #147
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Nej du som enbart går på lön skulle väl satsat på ingenjör men då är du fel ute... Natur skulle du gått då.
    Passar på att bumpa den här tråden då det är riktigt roligt att höra er tankar och idéer om framtiden!
    Siktar på att gå ett tekniskt basår på Chalmers som ger grundlägande behörighet samt garantiplats på nästan alla ingenjörsprogrammen. Vill helst bli Sjöingenjör eller Sjökapten men Civilingenjör lockar också, då jag blev riktigt intresserad efter att ha få fått följa med farsan till hans jobb.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  28. #148
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Passar på att bumpa den här tråden då det är riktigt roligt att höra er tankar och idéer om framtiden!
    Siktar på att gå ett tekniskt basår på Chalmers som ger grundlägande behörighet samt garantiplats på nästan alla ingenjörsprogrammen. Vill helst bli Sjöingenjör eller Sjökapten men Civilingenjör lockar också, då jag blev riktigt intresserad efter att ha få fått följa med farsan till hans jobb.
    Funderar på att söka civ.ingenjör maskinteknik om två år när jag tar studenten.

  29. #149
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Funderar på att söka civ.ingenjör maskinteknik om två år när jag tar studenten.
    Funderar på samma sak, men är trots allt 2 år kvar

  30. #150
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Funderar på att söka civ.ingenjör maskinteknik om två år när jag tar studenten.
    Hur lång är den utbildningen?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in