Sidan 37 av 57 Första ... 27353637383947 ... Sista

Ämne: Datortråden!

  1. #1081
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Vad tycker ni om Apple Macbook?

    Jag kommer nämligen få en i skolan undrar lite om vad ni tycker om den, Vilka spel den klarar osv.

    De spelen jag hade tänkt mig på den kanske är typ, League of Legends, CSS, Och World of Warcraft.

    Någon som vet lite ?
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  2. #1082
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    Vad tycker ni om Apple Macbook?

    Jag kommer nämligen få en i skolan undrar lite om vad ni tycker om den, Vilka spel den klarar osv.

    De spelen jag hade tänkt mig på den kanske är typ, League of Legends, CSS, Och World of Warcraft.

    Någon som vet lite ?
    Jag har kompisar som satt och lirade dessa spelen på Mac, så det ska fungera iallafall! Mac är alltid snyggt och stilrent...

  3. #1083
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Citat Ursprungligen postat av Bertus Visa inlägg
    Jag har kompisar som satt och lirade dessa spelen på Mac, så det ska fungera iallafall! Mac är alltid snyggt och stilrent...
    tack, låter bra. Är sjukt taggad inför gymnasiet tack vare denna datorn
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  4. #1084
    Jag har vridit upp volymen till max på mitt headset och har fullt på datorn och musikprogrammet men tycker det låter för lågt, finns det nåt sätt att öka volymen?

  5. #1085
    Tips på bra gratis antivirusprogram? Känner att jag vill söka igenom datorn efter virus...

  6. #1086
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Tips på bra gratis antivirusprogram? Känner att jag vill söka igenom datorn efter virus...
    Avast.

  7. #1087

  8. #1088
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jag kör NOD32, installerar om var trettionde dag, men de är det värt eftersom jag inte har fått något virus än så länge.
    man får bara virus om man klickar på allt man ser och laddar ner skumma program osv, jag har inte haft virus på ett antal år. rekommenderar också avast, gratis och bra. nod32 är väl inte gratis om de inte har ändrat det alldeles nyss.

  9. #1089

  10. #1090

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Tips på bra gratis antivirusprogram? Känner att jag vill söka igenom datorn efter virus...
    Jag använder Avast, det är bra & gratis

  11. #1091
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jo det ligger väl något i det du säger..
    Nej nod32 är inte gratis, därför jag installerar om en gång i månaden, finns ju program som fixar det automatiskt, men jag fick inte det att funka.
    haha snälla, tanka avast eller något annat gratis istället, du får inte virus ändå om du inte är ett dator-retard.

  12. #1092
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Tips på bra gratis antivirusprogram? Känner att jag vill söka igenom datorn efter virus...
    inget riktigt antivirus detta, men den söker igenom datorn och är jätte bra. Spybot S&D

  13. #1093
    tjena behöver lite hjälp....

    när jag ska logga in på steam så laddar det ett bra tag sen så hänger sig det och sen när man trycker på ikonen lite så kommer de upp ett meddelade att "steam svarar inte"
    vad ska ja göra?
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  14. #1094

  15. #1095
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jag brukar låta steam stå ett tag, ibland tar det 10 minuter eller så, men låter man det vara så brukar det gå.
    Sen går det igång direkt ibland, lite konstigt..
    okej får testa med det då

    edit: värkar inte funka, nån som har nåt annat förslag?
    Senast redigerat av mickeidiket den 2011-07-15 klockan 23:14.
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  16. #1096

    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    upplands väsby
    Inlägg
    21
    Tjena någon som vill köpa? superpris

    http://www.blocket.se/stockholm/Spel....htm?ca=11&w=1

  17. #1097
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av milajky Visa inlägg
    Tjena någon som vill köpa? superpris

    http://www.blocket.se/stockholm/Spel....htm?ca=11&w=1
    Nu ska jag inte vara sån men...

    Man får en likadan, om inte något bättre dator billigare.

    "Datorn klarar av de nya spelen på högsta inställningarna, ex: call of duty serien, counter-strike spelen, WoW m.m"
    Sen när blev cs och wow nya spel? Och COD är inte direkt nytt det heller.
    Att den klarar BC2, allt maxxat i 1920x1080 med över 60FPS konstant. My ass.

    Sen borde du göra en tråd i köp och sälj istället.
    Senast redigerat av Fyren den 2011-07-16 klockan 00:15.

  18. #1098

  19. #1099
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Hur gör man om man vill blåsa ur datorn så den blir som när man köpten? mitt as till dator är förbannat jävla seg!!!!!!!! tar fan 10min att starta den......
    I med windowsskivan och boota från den när du startar. Följ instruktionerna

    Om du har bärbar brukar det finnas någon "ghostskiva" som du stoppar i och bootar från.

  20. #1100
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Hur gör man om man vill blåsa ur datorn så den blir som när man köpten? mitt as till dator är förbannat jävla seg!!!!!!!! tar fan 10min att starta den......
    rekommenderar att du tar hjälp av en datorkunnig kompis om du är såpass okunnig att du inte vet var du ska börja, risken är överhängande att saker går åt helvete annars. om du har en oem-licens av windows (vilket du har om du har en märkesdator med windows förinstallerat) kan du använda serienyckeln som finns på chassiet någonstans, så slipper du pirata en och allt krångel det innebär.

  21. #1101
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Hur gör man om man vill blåsa ur datorn så den blir som när man köpten? mitt as till dator är förbannat jävla seg!!!!!!!! tar fan 10min att starta den......
    HÄR


  22. #1102

  23. #1103
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Jag har vridit upp volymen till max på mitt headset och har fullt på datorn och musikprogrammet men tycker det låter för lågt, finns det nåt sätt att öka volymen?
    Skulle också vilja ha något sånt

  24. #1104
    Mitt problem: När jag startar datorn så funkar den tills Windows xp laddat klart, sedan startar den om och detta repeteras i oändligheten.
    Lösning? skiter i om jag måste ominstallera allting
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  25. #1105
    Cooolles avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    50
    Finns det någon som skulle kunna lägga ner några minuter på att slänga ihop lite delar till en skapligt grym prestanda/gaming dator?

    Pris runt 6-8k

  26. #1106
    Citat Ursprungligen postat av Cooolle Visa inlägg
    Finns det någon som skulle kunna lägga ner några minuter på att slänga ihop lite delar till en skapligt grym prestanda/gaming dator?

    Pris runt 6-8k
    https://www.inet.se/kundvagn/visa/653035/2011-07-24

    nu får någon gärna rätta mig men detta kör jag på och det funkar utmärkt
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  27. #1107
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    https://www.inet.se/kundvagn/visa/653035/2011-07-24

    nu får någon gärna rätta mig men detta kör jag på och det funkar utmärkt
    Är ju inget dåligt paket för ~7k Men bort med den röda LED fläkten, snälla..
    Har dock hört att Corsair CX-serien inte är den bästa


  28. #1108
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Men bort med den röda LED fläkten, snälla.
    Varför? 120mm fläkt för 75 kronor..



    Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk
    Girl: can you tell me something? Boy: sure.. what? Girl: what's your favourite? thing, all categories? Boy: hmm.. it starts with "s" and ends? with "ex". Girl: Sex is the only thing you think about... Boy: n0000b! it's SKRILLEX!


  29. #1109
    Citat Ursprungligen postat av fleo Visa inlägg
    Varför? 120mm fläkt för 75 kronor..



    Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk
    köp en sån här istället http://www.inet.se/artikel/6308641/s...eam-fan-800rpm tystare, snyggare, bättre men en krona dyrare.

  30. #1110

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in