Sidan 33 av 57 Första ... 23313233343543 ... Sista

Ämne: Datortråden!

  1. #961
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Dennis Visa inlägg
    Skulle behöva jättehjälp här

    Har bränt en skiva med 1200 bilder på. Massa på min projektbil, familj vänner osv. Skivan funkade perfekt igår när jag gluttade igenom den.

    Sen nu idag när mor skulle kolla så hittade inte datorn skivan? Stoppar man in den i datorn börjar hårddisken jobba. Men sedan händer det inget mera! Går man in manuellt, dvs Dator ---> och till Dvd enhet (e eller vad det står... Så händer det fortfarande inget. Kommer bara upp en tom sida där dom frågar om man vill lägga till material...

    Och ja, det är rätt skiva Man ser "brännranden" på skivan...

    Snälla hjälp mig!! Massa minnen går ju förlorade
    Säker på att hennes läsare funkar?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  2. #962
    Citat Ursprungligen postat av Dennis Visa inlägg
    Nepp! Har ingen tillgänglig för det just nu! Kan det vara så enkelt? Tycker den borde ha funkat efter att ha startat om burken?
    ja det kan det vara men det vet man inte utan att prova... skivan kan ju inte gärna gå sönder av sig själv om inget hänt med den

  3. #963
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Säker på att hennes läsare funkar?
    Funkade ju dagen innan Så jag antar det...

    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    ja det kan det vara men det vet man inte utan att prova... skivan kan ju inte gärna gå sönder av sig själv om inget hänt med den
    Nej jag menar det! Bara helt tom liksom och den har legat ett dygn på min bokhylla Får leta fram en laptop med läsare då så får vi se! Återkommer

  4. #964
    å andra sidan har konstiga saker hänt i windows förr... se bara ett par sidor tillbaka där fyrens (har jag för mig) ljudkortsdrivisar ställde om sig själva... blir inte förvånad om skivläsaren pajar från en dag till en annan

  5. #965

  6. #966
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Quickz Visa inlägg
    Någon som skulle kunna förklara för mig hur jag går väga om jag vill stänga av datorns "equalizer" eller vad man nu ska kalla det?
    Ta som exempel: Om jag lyssnar på musik på spotify och någon säger något i skype samtidigt så sänks musiken. Vet någon hur jag stänger av det?
    Någon som vet?

  7. #967
    Citat Ursprungligen postat av Quickz Visa inlägg
    Någon som vet?
    japp, det finns i kontrollpanelen --> ljud --> kommunikationsfliken

  8. #968
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    japp, det finns i kontrollpanelen --> ljud --> kommunikationsfliken
    Ahfan hittade det, tackar!

  9. #969
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Har provat på grannens data nu! Då funkade skivan galant. Det konstiga är dock att andra skivor fungerar! Prövade ett bilspel där det kom fram "Autorun.exe" direkt.

    Kan det vara läsaren som är dålig? Och i sådant fall, svårt att byta?

  10. #970
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Hur disablar man sin inbyggda touchmus i sin laptop?

  11. #971
    Är denna dator värd att köpa?
    http://www.elgiganten.se/product/dat...6-barbar-dator

    Ska inte spela nå spel på den, men undrar iaf om den klarar typ mw2?
    Sen undrar jag om den klarar att köra många program samtidigt, om den har bra arbetsminne?
    För min nuvarande data laggar om jag kör Sony vegas eller Pinnacle Studio....

  12. #972
    Citat Ursprungligen postat av tjäder Visa inlägg
    Är denna dator värd att köpa?
    http://www.elgiganten.se/product/dat...6-barbar-dator

    Ska inte spela nå spel på den, men undrar iaf om den klarar typ mw2?
    Sen undrar jag om den klarar att köra många program samtidigt, om den har bra arbetsminne?
    För min nuvarande data laggar om jag kör Sony vegas eller Pinnacle Studio....
    Godkänt ram mine, resten var ju inte direkt hett, men ska du typ surfa så funkar det.
    Du får mycket bättre dator om du köper en stationär i delar!
    En svensk tiger!

  13. #973
    Citat Ursprungligen postat av tjäder Visa inlägg
    Är denna dator värd att köpa?
    http://www.elgiganten.se/product/dat...6-barbar-dator

    Ska inte spela nå spel på den, men undrar iaf om den klarar typ mw2?
    Sen undrar jag om den klarar att köra många program samtidigt, om den har bra arbetsminne?
    För min nuvarande data laggar om jag kör Sony vegas eller Pinnacle Studio....
    den har rätt sunkig processor och grafik, med lite tur klarar den mw2 hjälpligt. den har ju 4 gb minne så om inget annat krånglar bör den klara vegas eller pinnacle studio utan att lagga...

  14. #974
    Okej, men har ni nåt annat tips på dator i samma prisklass?
    ska vara bärbar!!

    Behöver inte vara en värsting, har en budget på runt 4-5k. Men den ska vara prisvärd!

    ska använda den genom att kolla på filmer, surfa, och lite redigering (inte pro-nivå)
    Senast redigerat av tjäder den 2011-05-06 klockan 17:21.

  15. #975

  16. #976
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Vad skulle ni byta ut?

    Grafikkort: AMD Radeon HD6850 1GB GDDR5
    Moderkort: Asus M4A785TD-V EVO
    Proccesor: AMD Athlon II x4 630 ~2.8GHz
    HDD: 2st Samsung Spinpoint f3 1tb
    RAM: 6144MB

    Funderar på att köpa en x6 3.0GHz proccesor men det kanske är mer värt att skaffa bättre kylning och överklocka den jag har. Vad tycker ni?
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  17. #977
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Vad skulle ni byta ut?

    Grafikkort: AMD Radeon HD6850 1GB GDDR5
    Moderkort: Asus M4A785TD-V EVO
    Proccesor: AMD Athlon II x4 630 ~2.8GHz
    HDD: 2st Samsung Spinpoint f3 1tb
    RAM: 6144MB

    Funderar på att köpa en x6 3.0GHz proccesor men det kanske är mer värt att skaffa bättre kylning och överklocka den jag har. Vad tycker ni?
    köp t.ex en hyper 212 kylare för ca 200kr, riktigt bra fungerar de!
    sen överklocka, det är ett bra alternativ. x6orna är ganska onödiga imo än så länge då knappt några spel drar nytta av 6 kärnor, polaren har sån och min x4a presterar bättre i spel
    stödjer ditt moderkort, så skulle jag sätta i ett nvidia kort bara för att använda som physX kort
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  18. #978
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Vad skulle ni byta ut?

    Grafikkort: AMD Radeon HD6850 1GB GDDR5
    Moderkort: Asus M4A785TD-V EVO
    Proccesor: AMD Athlon II x4 630 ~2.8GHz
    HDD: 2st Samsung Spinpoint f3 1tb
    RAM: 6144MB

    Funderar på att köpa en x6 3.0GHz proccesor men det kanske är mer värt att skaffa bättre kylning och överklocka den jag har. Vad tycker ni?
    skulle köpa nytt mobo och slänga i en sandy bridge-propp men det kanske är över budget. kan du inte ta reda på vad som flaskhalsar? byt ut det.

  19. #979
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    köp t.ex en hyper 212 kylare för ca 200kr, riktigt bra fungerar de!
    sen överklocka, det är ett bra alternativ. x6orna är ganska onödiga imo än så länge då knappt några spel drar nytta av 6 kärnor, polaren har sån och min x4a presterar bättre i spel
    stödjer ditt moderkort, så skulle jag sätta i ett nvidia kort bara för att använda som physX kort
    Är inte vattenkylning att föredra om man ska överklocka? Mycket dvs. Vet inte vad som menas med physX kort men får väl läsa vidare på det.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    skulle köpa nytt mobo och slänga i en sandy bridge-propp men det kanske är över budget. kan du inte ta reda på vad som flaskhalsar? byt ut det.
    Är det inte lite onödigt att skaffa nytt moderkort bara för att kunna använda en intel proccesor? Känns som att 6x3,2ghz eller vad det är amd har som max räcker i dagsläget. Ingen aning vad det är som slöar ner mest, därför jag frågade.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  20. #980
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Är inte vattenkylning att föredra om man ska överklocka? Mycket dvs. Vet inte vad som menas med physX kort men får väl läsa vidare på det.

    Är det inte lite onödigt att skaffa nytt moderkort bara för att kunna använda en intel proccesor? Känns som att 6x3,2ghz eller vad det är amd har som max räcker i dagsläget. Ingen aning vad det är som slöar ner mest, därför jag frågade.
    jo, vattenkylning är bra då man får ner tempen väldigt mycket! jag har en phenom x4 955 som jag klockat från 3,2 till 3,9ghz stabilt på luft, då med en corsair a50 kylare.
    physX är en funktion som nvidia har vilket inte amd har, gör detaljer och andra grejer snyggare, i t.ex spel.
    sandy bridge är ett bra system, men jag tycker att amd levererar väldigt bra prestanda för pengarna! överklockning är en gratis "uppgradering" för att få en snabbare dator. du kan klocka lite iallafall med stock fläkten, se till att hålla koll på temps bara!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  21. #981
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    jo, vattenkylning är bra då man får ner tempen väldigt mycket! jag har en phenom x4 955 som jag klockat från 3,2 till 3,9ghz stabilt på luft, då med en corsair a50 kylare.
    physX är en funktion som nvidia har vilket inte amd har, gör detaljer och andra grejer snyggare, i t.ex spel.
    sandy bridge är ett bra system, men jag tycker att amd levererar väldigt bra prestanda för pengarna! överklockning är en gratis "uppgradering" för att få en snabbare dator. du kan klocka lite iallafall med stock fläkten, se till att hålla koll på temps bara!
    Okej, så att skaffa en bättre kylare och ett nvidia kort är det smartaste jag kan göra nu? Fyller år nästa vecka nämligen och tänkte önska mig nya delar.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  22. #982
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Är det inte lite onödigt att skaffa nytt moderkort bara för att kunna använda en intel proccesor? Känns som att 6x3,2ghz eller vad det är amd har som max räcker i dagsläget. Ingen aning vad det är som slöar ner mest, därför jag frågade.
    ja, fast grejen är att det är väldigt få program idag som kan utnyttja 6 kärnor, och en i5/i7 sandy bridge är bra mycket snabbare än en amd-processor, oavsett typ i stort sett. iofs kommer intels ivy bridge om knappt ett år och de kommer att vara ännu snabbare och enligt uppgift dra hälften så mycket ström. men som sagt, det är mycket dyrare än amds lösningar...

  23. #983
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    sandy bridge är ett bra system, men jag tycker att amd levererar väldigt bra prestanda för pengarna! överklockning är en gratis "uppgradering" för att få en snabbare dator. du kan klocka lite iallafall med stock fläkten, se till att hålla koll på temps bara!
    för pengarn ja! men om man jämför intel mot amd sida vid sida är intel mycket, mycket snabbare. men dyrare som sagt, amd räcker för det mesta men är långsamma jämfört med intel.

  24. #984
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    för pengarn ja! men om man jämför intel mot amd sida vid sida är intel mycket, mycket snabbare. men dyrare som sagt, amd räcker för det mesta men är långsamma jämfört med intel.
    inget du märker om du ska köra vanliga spel och surfa alternativt använda mediaprogram, själv har jag en amd x6 @4 ghz som räcker och blir över. Intel är bättre men inte lika prisvärt som en AMD

  25. #985
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    för pengarn ja! men om man jämför intel mot amd sida vid sida är intel mycket, mycket snabbare. men dyrare som sagt, amd räcker för det mesta men är långsamma jämfört med intel.
    ja det är sant! har man pengar och gillar att bränna dem är intel ett perfekt val! och linus, du behöver inte uppgradera processor än, imo!
    och om du nu vill byta, så tycker jag du ska checka in amds bulldozer som släpps nån gång i framtiden!
    men kanske snabbare minnen, en bra processorkylare, något "billigt" amd kort du kan ha som physX kort, och lite överklockning på det så kan jag nästan garrantera att du blir nöjd!
    Edit: ram behöver du nog inte uppgradera då jag inte tror att det kommer göra någon markant ökning
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    inget du märker om du ska köra vanliga spel och surfa alternativt använda mediaprogram, själv har jag en amd x6 @4 ghz som räcker och blir över. Intel är bättre men inte lika prisvärt som en AMD
    håller med. Intel är ju snabbare, men AMD levererar för pengarna!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  26. #986
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    ja det är sant! har man pengar och gillar att bränna dem är intel ett perfekt val! och linus, du behöver inte uppgradera processor än, imo!
    och om du nu vill byta, så tycker jag du ska checka in amds bulldozer som släpps nån gång i framtiden!
    men kanske snabbare minnen, en bra processorkylare, något "billigt" amd kort du kan ha som physX kort, och lite överklockning på det så kan jag nästan garrantera att du blir nöjd!
    Edit: ram behöver du nog inte uppgradera då jag inte tror att det kommer göra någon markant ökning


    håller med. Intel är ju snabbare, men AMD levererar för pengarna!
    Jag ska nog börja spara ihop pengar istället och uppgradera datorn när Battlefield 3 och skyrim släpps. Kan spela BC2 på högsta settings med det jag har i datorn nu så det känns bara onödigt att uppgradera sig nu, speciellt när bulldozer släpps snart.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  27. #987
    .,.
    Senast redigerat av tjäder den 2011-05-12 klockan 18:17.

  28. #988
    Är denna dator nåt att ha?
    http://www.elgiganten.se/product/dat...6-barbar-dator
    Funderar på att köpa den, värt pengarna?

  29. #989
    Citat Ursprungligen postat av tjäder Visa inlägg
    Är denna dator nåt att ha?
    http://www.elgiganten.se/product/dat...6-barbar-dator
    Funderar på att köpa den, värt pengarna?
    köp den här istället som jag letade upp åt dig förut... http://www.netonnet.se/art/dator/lap...k/151797.3003/

    eller nja, den du länkade hade lite snabbare grafikkort men den jag länkade har snabbare processor... bara att välja, i övrigt är de nog i stort sett lika

  30. #990
    Okej, tack!
    Men jag har en ny fråga: Är tangentborden på komplett.se's bärbara datorer svenska (Å,Ä,Ö)?
    t.ex den här?
    http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=629039#extra
    På bilden är det inte det, men kanske irl?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp den här istället som jag letade upp åt dig förut... http://www.netonnet.se/art/dator/lap...k/151797.3003/

    eller nja, den du länkade hade lite snabbare grafikkort men den jag länkade har snabbare processor... bara att välja, i övrigt är de nog i stort sett lika

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in