Sidan 25 av 57 Första ... 15232425262735 ... Sista

Ämne: Datortråden!

  1. #721


    LAN-dataN hahaha

  2. #722
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Bytte lite högtalare igår på mitt data system, bytte bort två st sprängda vanliga data högtalare mot 2st riktiga 6.5", nu låter det 90dB på 1/5 av volymen

  3. #723
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Cyberlink Powerdirector är riktigt bra Men billigt vet jag inte, finns ju alltid TPB
    Tips på några tutorials för nybörjare? Är helt ny på detta och förstår ingenting. Kan typ lägga in och klippa filmerna men de blir inte i widescreen när jag sparar osvosv.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  4. #724
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Tips på några tutorials för nybörjare? Är helt ny på detta och förstår ingenting. Kan typ lägga in och klippa filmerna men de blir inte i widescreen när jag sparar osvosv.
    Använder du det programmet jag tipsa om eller?

  5. #725
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Använder du det programmet jag tipsa om eller?
    Ja, power director 9.0
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  6. #726
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Ja, power director 9.0
    Då kanske denna sida hjälper dig?
    PowerDirector Tutorials

  7. #727
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Då kanske denna sida hjälper dig?
    PowerDirector Tutorials
    Ja där såg det ut att finnas det mesta jag behöver lära mig. Tack!
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  8. #728
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Ja där såg det ut att finnas det mesta jag behöver lära mig. Tack!
    Härligt Ingen fara

  9. #729
    Kan någon länka en CD-läsare genom USB 2.0?

  10. #730
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Kan någon länka en CD-läsare genom USB 2.0?
    Varför inte bara ladda ner sakerna och använda Deamon Tools och "ladda" cd;en i det programmet?

  11. #731
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg


    LAN-dataN hahaha
    haha inte lika mycket krut som lego-chassin samt mikrovågugn chassi

  12. #732
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Varför inte bara ladda ner sakerna och använda Deamon Tools och "ladda" cd;en i det programmet?
    Jag ska installera drivrutiner till en grej. Vill inte ladda ner nåt på skoldatorn.

    Har iofs drivrutinerna på en annan dator - kan man föra över dom via USB?

  13. #733
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Jag ska installera drivrutiner till en grej. Vill inte ladda ner nåt på skoldatorn.

    Har iofs drivrutinerna på en annan dator - kan man föra över dom via USB?
    Har du ett större usb-minne eller extern hårddisk kan du ju lägga över det på den och sen till datan. Känner med dig att du inte vill ladda ner på dom datorerna. Men jag laddar ner via en utav hemdatorerna sedan lägger över det på en extern hdd och lägger filerna i en virtuell krypterad hdd på skoldatan. Skolan kan ju lycka till att knäcka det 21siffriga lösenordet

  14. #734
    installationsfilen till drivisarna kan du givetvis lägga över på valfritt vis, jag skulle dock avråda å det starkaste från att flytta hela drivrutiner mellan datorer...

  15. #735
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Men det roliga då blir att du måste ju ta ett ur samma familj om du ska köra SLI eller crossfire.
    t.ex du kan ju inte ha ett GTX240 och ett GTS260
    nej jag vet. jag lämnade in båda grafikkorten, och la till 200kr och fick 2st gts 450, nu flyter allt på grymbra!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  16. #736
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Tja, har nu fått in en 32'' i rummet på landstället. Men när jag kopplar tvn till datorn (Acer aspire 7735G latop med ATI HD 4570 512mb) så blir bilden ganska pixlig. Kanske är för att den bara är HD ready? Kanske det finns nåt sätt att fixa? inte kollat särskilt närmare på inställningar, bara rätt upplösning i princip. Tyckte ATI control center sög ganska hårt jämfört med nvidia

    edit: hjälpte lite att dra ner skärpan på tvns inställningar, men blir såklart sämre skärpa då också, och är fortfarande inte perfekt :/

    edit: nej fan, har ju fel upplösning! men hittar inte rätt nånstans :S kan bara vara drivrutin tro?
    Senast redigerat av Shöwtek den 2011-02-04 klockan 23:55.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  17. #737
    You Have: Intel(R) Celeron(R) CPU E3200 @ 2.40GHz

    asdåligt eller xD? tänkte om jag kan köra COD black ops, stod att processorn var för dålig kanske går ändå?

  18. #738
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    You Have: Intel(R) Celeron(R) CPU E3200 @ 2.40GHz

    asdåligt eller xD? tänkte om jag kan köra COD black ops, stod att processorn var för dålig kanske går ändå?
    2.4ghz räcker ju för det mesta, se till bara att inte köra det på den högsta grafiken

  19. #739
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    You Have: Intel(R) Celeron(R) CPU E3200 @ 2.40GHz

    asdåligt eller xD? tänkte om jag kan köra COD black ops, stod att processorn var för dålig kanske går ändå?
    om det är en enkärnig processor så håller den nästan samma klass som min AMD Sempron 1.8GHz haha

    min dator, obs fotat med mobil



    Intel i7 950
    CoolIt Eco
    12GB Dominator
    1000W FD Newton
    FD R3
    1TB Caviar Black 64MB cache
    HD6950
    scythe fläktar samt fractal fläktar
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  20. #740
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    min dator, obs fotat med mobil



    Intel i7 950
    CoolIt Eco
    12GB Dominator
    1000W FD Newton
    FD R3
    1TB Caviar Black 64MB cache
    HD6950
    scythe fläktar samt fractal fläktar
    schysst dator. langar nån pic på min dator.


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us



    phenom x4 b55 3,4ghz
    4x2 gb a-data
    geforce gts 450 överklockat
    corsair hw 550
    schythe fläktkontroller
    prollekylarn är utbytt till en hyper 212

    btw guth, nej tyvärr kan du nog inte spela cod black ops laggade för mig med en 2 kärnig athlon prolle i 2,8ghz:p
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  21. #741
    aaao fuck men var det innan dom fixat serverna samt vilken grafik körde du på? annars vore det shyst om någon kan länka en billig processor som duger

  22. #742
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Tja, har nu fått in en 32'' i rummet på landstället. Men när jag kopplar tvn till datorn (Acer aspire 7735G latop med ATI HD 4570 512mb) så blir bilden ganska pixlig. Kanske är för att den bara är HD ready? Kanske det finns nåt sätt att fixa? inte kollat särskilt närmare på inställningar, bara rätt upplösning i princip. Tyckte ATI control center sög ganska hårt jämfört med nvidia

    edit: hjälpte lite att dra ner skärpan på tvns inställningar, men blir såklart sämre skärpa då också, och är fortfarande inte perfekt :/

    edit: nej fan, har ju fel upplösning! men hittar inte rätt nånstans :S kan bara vara drivrutin tro?
    behöver svar, vill veta om det går att lösa eller om man måste släpa stationära till landet i sommar..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  23. #743
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    behöver svar, vill veta om det går att lösa eller om man måste släpa stationära till landet i sommar..
    hur har du det kopplat? i vilket fall borde du kunna högerklicka på skrivbordet och ställa upplösningen där? 1280x720 ska det vara om den bara är hd-ready. blir det fortfarande skit är jag rädd för att tv'n inte är bättre tyvärr...

  24. #744
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    hur har du det kopplat? i vilket fall borde du kunna högerklicka på skrivbordet och ställa upplösningen där? 1280x720 ska det vara om den bara är hd-ready. blir det fortfarande skit är jag rädd för att tv'n inte är bättre tyvärr...
    Är en sån här: http://www.expert.se/product/product...tm_campaign=pr

    32" HD-Ready LCD, 1366x768
    Bildsystemet Vreal4
    20 000:1 dynamisk kontrast
    SD-läsare för bild- och filmvisning
    DVB-C/MPEG2 och DVB-T/MPEG2/MPEG4
    Elförbr. On: 77W, Standby: <0,3W
    Ska väl endå köra 1366x768 då??

    Har bara någon random hdmi sladd emellan

    edit: såg nu att jag inte heller kunde ställa in det, och enligt nvidia control panel är 720p 1280x720..
    Fan tycker ju att det borde vara bättre bild :S
    Senast redigerat av Shöwtek den 2011-02-05 klockan 16:04.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  25. #745
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    aaao fuck men var det innan dom fixat serverna samt vilken grafik körde du på? annars vore det shyst om någon kan länka en billig processor som duger
    jag bytte prolle för en vecka sen typ och det bara liksom hackade, det stod att jag låg på ca 20-45 fps som högst på högsta grafik med 1280x1024 innan jag bytte prolle, men det liksom hackade när man drog åt sidan..
    synd att intel prollarna är fan så mycket dyrare än amd. nu vet jag inte vilken socket du har. men jag antar att du har socket 775 iomed att du har en celeron prolle. core 2 duo prollarna är väldigt snabba för att vara 2-kärniga och dom är väldigt klockvänliga samt att du kommer kunna lira black ops på hyfsat höga inställningar med ett bra grafikkort
    kolla även att ditt mobo stödjer den prollen du tänker köpa.
    och har du 512mb grafikminne så går det bra på lägre upplösning, medans det går bättre på högre upplösning med mer grafikminne
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  26. #746
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Är en sån här:
    Ska väl endå köra 1366x768 då??

    Har bara någon random hdmi sladd emellan

    edit: såg nu att jag inte heller kunde ställa in det, och enligt nvidia control panel är 720p 1280x720..
    Fan tycker ju att det borde vara bättre bild :S
    720p _är_ 1280x720 px. njae inte så konstigt om det är pixligt imo, 1280x720 är ju inte särskilt stort, öppna en 720p film på 100% på en full hd 24" datorskärm och den täcker väl typ 1/4 av skärmens yta

  27. #747
    Nån som vet en bra laptop för runt 4k?
    Gärna en som man kan typ spela cod och kolla på högupplöst film

  28. #748
    Hallå! Skulle vilja få tillgång till alla datorer i nätverket här hemma. Vet att i W7 finns de något som heter "homegroup" Men nu är de så att de är bara min dator som har w7 och dom andra vista... Och det tillbehöret finns inte där?


    Hur går jag tillväga?
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  29. #749
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av tjäder Visa inlägg
    Nån som vet en bra laptop för runt 4k?
    Gärna en som man kan typ spela cod och kolla på högupplöst film
    Alla datorer kan spela upp HD, men det är inte alltid skärmen stödjer det. Tycker däremot inte din budget tillåter en bra speldata, men denna lär duga för det mesta ändå.
    http://www.netonnet.se/art/dator/lap...c/141170.3004/

    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Hallå! Skulle vilja få tillgång till alla datorer i nätverket här hemma. Vet att i W7 finns de något som heter "homegroup" Men nu är de så att de är bara min dator som har w7 och dom andra vista... Och det tillbehöret finns inte där?


    Hur går jag tillväga?
    Det är väl bara till att högerklicka på hårddisken i varje datorn, välja egenskaper och sedan välja dela ut?

  30. #750
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Alla datorer kan spela upp HD, men det är inte alltid skärmen stödjer det. Tycker däremot inte din budget tillåter en bra speldata, men denna lär duga för det mesta ändå.
    http://www.netonnet.se/art/dator/lap...c/141170.3004/



    Det är väl bara till att högerklicka på hårddisken i varje datorn, välja egenskaper och sedan välja dela ut?

    Testar! Btw någon som har tips på bra skärm för 1000-2500?
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in