1. #1

    Jag har blivit lurad av en här på forumet.. Tacksam för hjälp

    Så roligt att FÖRSTA gången man ska handla något på avstånd så blir det såhär..
    Iallafall så skulle jag köpa lite delar av en kille som heter "Moppegildarn" här på forumet.. Det var redan i Augusti som jag förde över pengarna och så blev det strul med posten hit o dit, sen skulle han försöka med DHL express men fick inget heller.. Så sa jag åt han att för över mina pengar istället (800kr) så slutade han höra av sig.. Har nu polisanmält men dom lär inte göra ett piss, känner mig otroligt besviken..

    Kanske kan vara så att han bara bytt nummer? Är det någon som känner honom eller vet något om honom vore otroligt hjälpsamt.. Han verkade inte någon som luras direkt..
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

  2. #2
    Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västergötland
    Inlägg
    369
    Tänk efter före du för över pengar till en person på ett forum, har du pratat med någon moderator om dem har IP-information om personen? Prova med det om det finns tillgängligt att göra detta och ringa till ett hemnummer.

  3. #3
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Som Noex säger..
    Du borde tagit reda på alla hans personliga uppgifter, såsom adress, fullt namn kanske även personnummer osv osv.

    Tycker det är synd men du kanske lär dig till nästa gång, hoppas det löser sig!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  4. #4
    tycker de borde ta bort honom ifrån forumet. så det ínte händer igen

  5. #5
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    tycker de borde ta bort honom ifrån forumet. så det ínte händer igen
    tror inte han är så aktiv här ändå..
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  6. #6
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Du kanske ska pröva att mejla han?

    [email protected]
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  7. #7

  8. Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Du kanske ska pröva att mejla han?

    [email protected]
    Låter rätt meningslöst ifall han slutar höra av sig , bättre att vända sig till hans föräldrar?


    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    Eller så tar du det som en läxa. 800 kr är dock inte allt för mycket. Visst pissigt när man blir blåst, men vad ska du göra? Ringa hem till han och gnälla?

    Ta det som en läxa att du inte bad om alla hans person uppgifter.
    Sedan så skulle du kunna köra med postförskott eller internetgiro.

    Att sätta in pengar i förväg är det dummaste man kan göra...
    Man ska inte behöva bli lurad på förskotts betalning , jag kan inte göra något annat pga jag inte har något bankgiro .
    800 kan vara rätt mycket om man tänker för en normal ungdom som får barnbidraget (1050kr) som är ca 80 % av månadens pengar .
    Kan bli rätt fattigt i slutet på månaden då.
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  9. #9
    Vad ska man med hans personuppgifter att göra ?? Räcker med hans addres och besöka honom om man nu vill göra de

  10. #10

  11. #11

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg

    Varför inte? Ju mer man har på personer desto bättre.

    Som när jag köpte cyllen av dig, frågade all info. Även din morsas namn

  13. #13

  14. Citat Ursprungligen postat av Noex Visa inlägg
    Tänk efter före du för över pengar till en person på ett forum, har du pratat med någon moderator om dem har IP-information om personen? Prova med det om det finns tillgängligt att göra detta och ringa till ett hemnummer.
    Det ända bra tipset på tråden!
    Kan någon uppmärksamma någon moderat om den här tråden så jag kan få lite vidare hjälp kanske?

    Resten: Att ni säger att jag lärt mig en läxa hjälper inte speciellt mycket :/
    Sen tänkte jag att fråga om personuppgifter verkar lite meningslöst då personen bara kan säga vad som helst? Det bevisar ju ingenting om han bara ljuger om sitt namn osv..
    Och postförskott så betalar man väl i förväg ?
    Vi hade en jätte lång sms kontakt efter att jag fört över pengarna. från augusti till december.. om han nu vill luras, why bother?

    Känns lite konstigt.. vore skönt att få någon som helst kontakt med honom
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

  15. #15
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    I December är det julafton vilket betyder ny mobil för många, så att han har nytt nummer är ju inte helt omöjligt. Försök hitta honom på facebook!

  16. #16

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    ta reda på var hans brevlåda bor, ta med dig dina kusiner, klippa hans toung
    MNF maffian kommer och knackar på!

  18. #18

  19. #19
    HAHA! Han hörde av sig, lås tråden.. Det löste sig
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

  20. #20
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av whatcrowbar Visa inlägg
    HAHA! Han hörde av sig, lås tråden.. Det löste sig
    Grymt!
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in