1. #1

    Piaggio Nrg Mc3 Purejet Trimma

    Tjena!
    Köpte en Piaggio Nrg MC3 Purejet 2005 förra året helt original axxar som fan
    Men vill nu trimma den till sommaren.
    Jag vet att den e Direktinsprutad iaf.
    Men skulle upskatta tips på hur jag kan trimma den
    //Pontus

  2. #2

  3. #3
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Cylinder: http://www.twostroke.se/product.asp?product=8738
    Avgasrör: http://www.twostroke.se/product.asp?product=21119

    Fast sen vet jag inte hur det blir med insprutet om man trimmar dock.
    Edit: Lennart var före.

  4. #4
    Kan man ta bort v-ringen på dom eller?

  5. #5
    Alltså söker helst något billigare :/

  6. #6

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    ja juste de missa ja
    Läst lite att om man ska trimma direktinsprutade motorer måste dom gameboy trimmas gäller det v-ringen med? Variator vikter funkar det med?

  8. #8

  9. #9
    Det skall funka bra att dra ringen. Lätt ingrepp.

    Annars måste du "chippa" den med Piaggios diagnostikverktyg, som inte är en gameboykasett.

  10. #10
    Aa det förstår jag men ville bara inte chippa eller gameboy trimma försöker komma undan billigt
    Dum fråga kanske men ungefär vilken effekt kommer detta ge om jag drar v-ringen?

  11. #11
    På min polares aprilia med direktinsprut gör den runt 80 på mätarn.
    Han hade ju dock ingen chans mot min aerox när jag brände på, men den går helt okej.
    Om du vill trimma och komma upp i högrehastigheter bör du dra v-ringen.
    Lätt ingrepp som du inte behöver ändra så mycket annat efter, testa och ser hur du tycker.
    tappar dock lite på axxet

    EDIT: Vill inte ha nån tråkig jävla kommentar om 80 på mätarn osv, [På hans alltså, inte på min aerox för där har jag ingen mätare].
    Call me super sexy boogeyman slayer!

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av jjoel Visa inlägg
    På min polares aprilia med direktinsprut gör den runt 80 på mätarn.
    Han hade ju dock ingen chans mot min aerox när jag brände på, men den går helt okej.
    Om du vill trimma och komma upp i högrehastigheter bör du dra v-ringen.
    Lätt ingrepp som du inte behöver ändra så mycket annat efter, testa och ser hur du tycker.
    tappar dock lite på axxet

    EDIT: Vill inte ha nån tråkig jävla kommentar om 80 på mätarn osv, [På hans alltså, inte på min aerox för där har jag ingen mätare].
    Ah okej nej Axxet är vidrigt grymt på min nu vore tråkigt att förstöra det men så länge det inte är så mycket den tappar så ere lungt liksom
    Sen kan man ju köpa lättare vikter eller nåt isf

    Tänkte passa på att fråga vad som ingår i en 1000mila service?
    Senast redigerat av webbe den 2012-01-22 klockan 14:41.

  13. #13
    Jag höll på att köpa en PureJet, men blev avrådd av piaggiohandlaren för han sa att dom är jävligt dyra att reparera om något händer. Jag hittade en i järfälla och prutade ner den till 4000, men jag blev avskräckt av vespa mekanikern. Han sa att Aprilias Ditech var ett bättre system, men i alla fall...

    Här är manual till purejet: http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&...jtqYVVQCLt-MIA

  14. #14
    Det går finfint att plocka bort v ringen, jag har en precis lika och den går endast utan v ring 100+ km/h enligt mätaren men ca 85 uppmätt med bil och gps
    Det blir ingen skillnad på accet ALLS, det är en myt
    Senast redigerat av anteee den 2012-01-19 klockan 21:46. Anledning: Glömde att skriva en sak (A)
    Jag har en Piaggio NRG mc3 purejet -05 som skulle behövas gameboy trimmas så skriv gärna ett PM eller smsa/ring 0730449132 om du har tillgång till gameboy trim till såna mopeder

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av haganorra Visa inlägg
    Jag höll på att köpa en PureJet, men blev avrådd av piaggiohandlaren för han sa att dom är jävligt dyra att reparera om något händer. Jag hittade en i järfälla och prutade ner den till 4000, men jag blev avskräckt av vespa mekanikern. Han sa att Aprilias Ditech var ett bättre system, men i alla fall...

    Hmm båda är orbital insprutnings system och båda motorerna är väl piaggio (förutom gamla ditechen som är morini) så enligt mig så viste inte den där vespa meken någonting.

    Här är manual till purejet: http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&...jtqYVVQCLt-MIA
    Hmm båda är orbital insprutnings system och båda motorerna är väl piaggio (förutom gamla ditechen som är morini) så enligt mig så viste inte den där vespa meken någonting.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av haganorra Visa inlägg
    Det skall funka bra att dra ringen. Lätt ingrepp.

    Annars måste du "chippa" den med Piaggios diagnostikverktyg, som inte är en gameboykasett.

    Hmm samma ecu boxar, likamånga sladdar till kontakten, så varför skulle det inte funka? man kan ju tex använda de gamla ecuboxarna från morini motorn i alla insprutnings scootrar och dessa diagnostiserar man med gameboy.

  17. #17
    Mest kraft per spenderad krona får du ut om du byter tryckregulatorskålen till en polinibowl kostar ca 150kr inkl frakt tar 10 min att byta, ett jätte stort plus när du chippar är att soppa förbrukningen går ner så du har snart sparat in den 500 som avstrypningen brukar kosta

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in