Ämne: 70 cc slider

  1. #1

    moppe 70 cc slider

    Tjeena jag har kört sönder min original cylinder men har en 70cc hemma och undrar vad jag behöver göra för att jag ska kunna köra med 70cc och om man kan göra något så att det inte går fullt utt

  2. #2
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    För att kunna använda 70cc så bör du ha större förgasare och borttagna strypningar, men vad är det för mening att ha en 70cc
    om du inte tänker köra den fullt ut?

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    För att kunna använda 70cc så bör du ha större förgasare och borttagna strypningar, men vad är det för mening att ha en 70cc
    om du inte tänker köra den fullt ut?
    Han hade den hemma och vill väl slippa köpa ny men ändå åka lagligt.
    OnT: gör så det inte går att gasa fullt, jag kommer inte riktigt ihåg hur det ser ut men du borde kunna fixa ett hål i gashandtaget och sen sätter du en skruv så det inte går att gasa mer

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Nitroz Visa inlägg
    1+ haha exakt, annars kör med 50 sport ?
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    För att kunna använda 70cc så bör du ha större förgasare och borttagna strypningar, men vad är det för mening att ha en 70cc
    om du inte tänker köra den fullt ut?
    Jag antar att han inte får köra trimmat, men han vill ändå kunna använda sin moped.

    du kan ju säta dit 70cc cylindern och köra med original förgasare samt avgassystem, bestycka om förgasaren och kanske strypa den i avgassystem, insug och variator om du tycker det behövs.


    du behöver inte större förgasare, eller nytt avgassystem för att kunna köra med 70cc. det går att montera cylinder+kolv och bara höja munstyckes-storlek men det skulle inte skada med större förgasare om man säger så

  6. #6
    Okej men det blir nog 70cc men har bara en ny tryckfjäder och munstycken men vad mer behövs köpas tex vikter och liknande ??

  7. #7
    Slits inte veven som fan om jag kör med org vev????

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av perslow Visa inlägg
    Slits inte veven som fan om jag kör med org vev????
    Veven håller nog utan problem.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in