1. #1

    Aerox 08 Problem !

    Tja har ett problem med min aerox ! har inte en j**la aning om vad jag ska ha för vikter , kopplingsfjädrar eller tryckfjäder för att den ska gå bra .

    setup

    airsal 50cc sport
    dellorto 17,5 förgasare
    polini speed control
    Yazuni Z .

    Kör med 3,5 g vikter atm svart stage 6 medium tryckfjäder och blåa malossi kopplingsfjädrar
    den går väll dugligt när den är kall, bara de att den varvar lite innan den drar iväg , sen när den blir varm så "slöar" den när jag släpper gasen och drar på fullt ,är de någon som vet vad problemt kan vara ? skulle vara så tacksam för svar !

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av emilsjoedin Visa inlägg
    Tja har ett problem med min aerox ! har inte en j**la aning om vad jag ska ha för vikter , kopplingsfjädrar eller tryckfjäder för att den ska gå bra .

    setup

    airsal 50cc sport
    dellorto 17,5 förgasare
    polini speed control
    Yazuni Z .

    Kör med 3,5 g vikter atm svart stage 6 medium tryckfjäder och blåa malossi kopplingsfjädrar
    den går väll dugligt när den är kall, bara de att den varvar lite innan den drar iväg , sen när den blir varm så "slöar" den när jag släpper gasen och drar på fullt ,är de någon som vet vad problemt kan vara ? skulle vara så tacksam för svar !

    Hejsan Emilsjoedin!

    Det låter som du behöver göra en bättre förgasarjustering då den går bra när den är kall och dåligt när den är varm. Alltså får den lite för mycket soppa då den gärna vill ha mer motorn när den är kall mot varm.

    Sedan blir de ingen skillnad med bestyckningen så borde du kolla på distansbrickor till variatorn för en bättre accleration vid stillastående.

    Med Vänliga Hälsningar
    Phill@Racing Planet Support
    -----------------------

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in