1. #1

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103

    moppe Hjälp med val av Förgasare!

    tjejnare! jag ska köpa en ny förgasare men vet ej vilken som skulle funka bra.

    jag kör med:
    Org cylle
    Mk prorace
    Nå b-kvalla racing membran
    12lr14/56 drevning

    Allt annat orginal.

    Funderade på en 19 eller 21mm Dellorto Black Edition eller 17.5 Dellorto.

    vilken MM ska jag köpa? vet ej om det är passande med mer än 17.5 till det jag kör med!
    /tack i förväg!

  2. #2
    jag kör med org cylle, yasuni r2 som har typ samma register som mk pr, och hebos membran, jag har en 21mm dellorto black edition å de funkar super bra!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

  3. #3
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    21mm på org cylle känns ju rätt overkill egentligen, 19mm hade jag valt. till AM6orna är det ju 16mm org, en 19 kan bli fint, och passar bra om du någongång får för dig att byta till större cylinder.
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  4. #4
    Jag kör också på 21 dellorto black edition på org cylinder och tk rör och det funkar skit bra

  5. #5

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    21mm på org cylle känns ju rätt overkill egentligen, 19mm hade jag valt. till AM6orna är det ju 16mm org, en 19 kan bli fint, och passar bra om du någongång får för dig att byta till större cylinder.
    Jag har ju 30moppe och då är 12mm org. Det lutar mot en 19! men kommer den dra mkt bränsle då? ekonomin är ju inte på topp

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av pussy Visa inlägg
    Jag har ju 30moppe och då är 12mm org. Det lutar mot en 19! men kommer den dra mkt bränsle då? ekonomin är ju inte på topp
    Klart den kommer att dra mer men inte kopiöst mycket mer
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  7. #7
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    17,5mm dellorto är en skandal effektmässigt... gör ingen direkt skillnad mot 12mm som sitter original.
    Satsa på en 70cc för pengarna istället!

  8. #8

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    hörnefors
    Inlägg
    103
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    17,5mm dellorto är en skandal effektmässigt... gör ingen direkt skillnad mot 12mm som sitter original.
    Satsa på en 70cc för pengarna istället!
    Får inte byta cylle! stor skillnad mellan 19 och 17,5?

  9. #9
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av pussy Visa inlägg
    Får inte byta cylle! stor skillnad mellan 19 och 17,5?
    Kommer dra mer bensin ja, men det är det bara att räkna med när du trimmar.
    17,5 och 19 är uppbyggda på olika sätt så den 1,5mm skillnaden är ganska stor endå
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  10. #10
    Hejsan Pussy!

    Jag tycker du kan satsa på en 17,5mm förgasare då den fungerar bra på en 50cc och även 70cc sport för framtiden.
    Vill du ha en 19mm så funkar de även på en 50cc men de kommer oftast inställda för 70cc cylinderkit vilket gör att man bör justera lågfart, högfart munstycke för att få dom gå riktigt bra med 50cc. Detta varierar givetvis från maskin till maskin. Jag hade satsat på en 17,5mm förgasare för enkelheten och bränsleförbrukningen.


    Med Vänliga Hälsningar
    Phill@Racing Planet Support
    -----------------------

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Racing-Planet SE Visa inlägg
    Hejsan Pussy!

    Jag tycker du kan satsa på en 17,5mm förgasare då den fungerar bra på en 50cc och även 70cc sport för framtiden.
    Vill du ha en 19mm så funkar de även på en 50cc men de kommer oftast inställda för 70cc cylinderkit vilket gör att man bör justera lågfart, högfart munstycke för att få dom gå riktigt bra med 50cc. Detta varierar givetvis från maskin till maskin. Jag hade satsat på en 17,5mm förgasare för enkelheten och bränsleförbrukningen.


    Med Vänliga Hälsningar
    Phill@Racing Planet Support
    -----------------------
    Om nu 19mm fögge är bestyckad för 70cc vad är då inte 21mm? För jag kör på en 21mm och jag behövde inte bestycka den i huvud taget bara ställa in den och den funkar perfekt till 50cc för mej.

    EDIT: sorry för OT
    Senast redigerat av izeman den 2012-03-23 klockan 09:45.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av izeman Visa inlägg
    Om nu 19mm fögge är bestyckad för 70cc vad är då inte 21mm? För jag kör på en 21mm och jag behövde inte bestycka den i huvud taget bara ställa in den och den funkar perfekt till 50cc för mej.

    EDIT: sorry för OT
    Hejsan Izeman!

    Som du förstår noterade jag att det oftast kommer bestyckade för 70cc. samt att det givetvis varierar från maskin till maskin.
    Sedan har jag kört allt från 12 till 21mm förgasare på 50cc. i min åsikt var det aldrig någon större effektskillnad från 17,5 till 21mm. mest huvudvärk med förgasarjusteringar och soppa drickande. men från 12/14mm till 17,5mm så gjorde de störst skillnad. Men därifrån och upp till 21mm var de ingen direkt effekt skillnad som var "wow".

    Men med 70cc har du fördel med en 21mm mot en 17,5mm helt klart. Men eftersom Pussy inte skall byta cylinderkit så är 17,5mm något att föredra i min åsikt.


    Med Vänliga Hälsningar
    Phill@Racing Planet Support
    -----------------------

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in