Sidan 2 av 4 Första 1234 Sista
  1. #31
    Tappade knaster, kolvbulten for ut i porten och skiten satte sig. Vare sig cylinder eller kolv såg vidare trevlig ut efter det.
    Hade stopp i kylsystemet, mopedfan gick varm, märkte inte det. När skiten väl stannade 1 mil hemifrån så fick jag släpa hem den i regnet då jag dum som jag var glömt telefonen. När jag väl river det hemma finns ingen kolvring kvar, den har smält ihop med kolven

  2. #32

  3. #33
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    När jag pillade på en gammal(!) gräsklipparmotor, glömde metallpackningen mellan topplocket och cylindern. Tur att förgasaren var sönderrostad så den gick inte att starta, sen hittade jag packningen och satte dit den. Är väl dagens skummaste miss? Motorn har jag kvar och inte lyckats starta den än, någon som råkar ha en förgasare från 1980?

  4. #34
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Mordarosten Visa inlägg
    När jag pillade på en gammal(!) gräsklipparmotor, glömde metallpackningen mellan topplocket och cylindern. Tur att förgasaren var sönderrostad så den gick inte att starta, sen hittade jag packningen och satte dit den. Är väl dagens skummaste miss? Motorn har jag kvar och inte lyckats starta den än, någon som råkar ha en förgasare från 1980?
    Aa, jag har 100st liggandes i garaget






















    fast nä
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  5. #35
    MIn va nog när jag skulle borra ett hål i en metall bit som skulle bli nån adapter till något. Sätter den i skruv stycket i pelarborren fixar lite så allting blir rakt sen ska jag börja borra sätter ena handen på skruvstödet och börjar borra. HOPPSAN hade visst glömt att dra åt redigt i skruv stycket och metallbiten slinter och drar rätt in i min hand resten kan ni räkna ut själva

  6. #36

    Angry

    min värsta tabbe var att skruva in en skruv till kylarfläkten för långt nät jag nyss fått moppen.
    självklart hade nån av dom föregående 6 ägarna bytt ut skruven mot en spetsig lite för lång sak .
    är de nån som har en kylare till en puckelsenda till salu så är de bara o pm`a

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av Mordarosten Visa inlägg
    När jag pillade på en gammal(!) gräsklipparmotor, glömde metallpackningen mellan topplocket och cylindern. Tur att förgasaren var sönderrostad så den gick inte att starta, sen hittade jag packningen och satte dit den. Är väl dagens skummaste miss? Motorn har jag kvar och inte lyckats starta den än, någon som råkar ha en förgasare från 1980?
    Om man glömmer metallpackningen gör det ingenting. Jag har startat min motor utan den, dock sjukt dåligt komp.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  8. #38
    Min kompis skulle passa ganska bra här

    Aprilia SX

    70cc barikit
    Gainnelli 2T
    24mm pwk

    wait for it....

    BR6HS

    Kört med det fast hur länge och undrat varför moppen int går så bra? Skrämmande...

  9. #39
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Aa, jag har 100st liggandes i garaget

    *mellanslags bög, fragbite fasoner!*

    fast nä
    Du e fed rolig bruchaan.

    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Om man glömmer metallpackningen gör det ingenting. Jag har startat min motor utan den, dock sjukt dåligt komp.
    Mjo precis. Meningslöst att köra utan packningen.

  10. #40
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Mordarosten Visa inlägg
    Du e fed rolig bruchaan.



    Mjo precis. Meningslöst att köra utan packningen.
    Jag använde inte mellanslag, utan jag använde ENTER
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  11. #41
    Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    285
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Jag använde inte mellanslag, utan jag använde ENTER

    Noob, det är ingen sport att använda enter.

  12. #42
    råkade ha av en kolvring när jag skulle sätta cylindern på kolven, en liten bit hade ramlat in i en av cylinderportarna eller något. För när jag hade monterat en ny kolvring så hörde jag att det smattrade som fan, då hade en bit av kolvringen studsat upp o ner mellan kolven och topplocket.

  13. #43
    Böt gaswire och orkade inte gå in och hämta nyckeln när jag skulle vrida tändningen så tjuv kopplade den lite snabbt ist, stardate mopeden och den la sig på full gas direkt fick panik och han tänka att det tar för lång tid att sätta ihop kablarna igen så la i en växel och den resde sig i garaget xD (problemet var att wiren på något sätt hade hoppat fram i gasrullen fick lirka ut efterråt)

  14. #44
    jag renovera min 125a i vintras, hade isär hela motorn i vintras och la ner mycket tid och pengar på den. sedan här jag var skulle jag ut och varmköra hojen och testa om allt funka. då fick jag den roliga iden att köra en i lite ny snö sluta med att vattenpumpen skar och paja en hel del saker i motorn. HAr även varit med om ett motoras på en ny 250. allt utan kopplingskorgen paja. hela renoveringen kosta 57k :S

  15. #45
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Tappade knastret i vevhuset men fick upp det med hjälp av en magnet med handtag.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  16. #46
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Tappa skruven till dörrlisten. Ligger längst ner i dörren nu

  17. #47

  18. #48
    jag skruvade inte åk en mutter i motorn på min cross så när jag körde med den borrade den ut sig genom motorn :S lixom i sidan av motorn så den gick genon sidan o all all motor olja läckte
    ut

  19. #49
    Jag mekade med motorn i 4 timmar på min dtmx innan jag fattade att felet var soppatorsk
    blev lite förbannad då..

  20. #50
    Skulle byta rör och drar av angasbulten i cyllen, sen skulle jag svetsa på en mutter utepå skruven råka svettsa lite i cyllen som är (njuten) (juten) ? iallfal så då blev det en spricka i den så gick ett "öra" av så att halva gängern försvan, Ny kolv och cylinder nästa!
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Mitt mål är att i framtiden ha MINST 30st fungerande moppar.

  21. #51

  22. #52
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    hände nästan samma sak för mig och en kompis. Fast det var på en cr 250 utan stoppknapp och svårt
    och komma åt tändhatten. Så den stog på nästan fullvarv i garaget i 1 min innan vi fick stopp på den ( la i hög växel )

    Läskigt som fan det där :S

  23. #53
    När vi är inne på gasar som hätar sig kan jag ta en storry. Var ute och åkte på en stubbåker på 6an fullt (85cc) och gasen häktar sig, stort stort gärde vi körde på så var ju lugnt den gången, tror inte ens behöver berätta hur jag gjorde Läskigt som fan iaf! :S
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Mitt mål är att i framtiden ha MINST 30st fungerande moppar.

  24. #54
    Vargens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Valdemarsvik
    Inlägg
    244
    Inga stora men... Först när jag skulle sätta dit knastret så flög den iväg ut av bara helvete. Hittade en annan och satt dit sen när jag skulle sätta dit cylindern så går kolvringen av för den ena kolvringen hade flyttat sig lite så den var över piggen. Kolvrings biten hamna precis på kanten på veven som tur va Gick ändo inget bättre sen. Veven blev sne efter den skar så den måste bytas
    Gör inte grejer idag som du kan göra imorgon

  25. #55

  26. #56

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    549
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Hade inte sovit på 22 timmar så råkade montera veven åt fel håll. Insåg först när motorn va i ramen att rotorn inte passade. Ganska härlig miss! (Y)
    Hahahaha , värsta hittintills!

  27. #57
    Glömde skruva åt oljepluggen under v-lådan riktigt så att den skramlade loss under körning = spinna loss som fan och sedan stå där utan olja mitt i stan när allt e stängt.

  28. #58

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    var nog när jag och en kompis fick första bilen, den hade stått i 3 år men gått när den ställdes in, rostig och dan men helt okej att busa med. hursomhelt så hade bromsarna nupit ihop och när vi efter mkt om och men fått upp den på en grävmaskinstrailer och släpat hem den efter traktorn och fått en rejäl utskällning av hans pappa att vi inte skulle släpa hem skrot (fast han 20 min efter vi kommithem åkte och köpte en gammal rostig traktor som inte ens fungerade).
    så skulle vi få igång den, vi körde med startkablar, laddade batterierna, startbooster, 1,5 flaska startgas, rev ner halva bränslesystemet, och höll på i 3 helger då vi hade fått den att tända några gpnger och va väldigt bilkåta, så kommer en kompis och säger efter 2 minuter "men tändkablarna sitter ju fel". vi bytte plats på 2 kablar och sedan var problemet löst, den startade direkt och gick som en klocka, då kände vi oss lite fail.

    åh, känner att min gramatik är epic (L)

  29. #59
    Hade en fiddymotor på en hemmabyggd crosskart. Insuget läckte och ingen dödarknappt så när vi hade provstartat den så tänkte jag döda den genom att hålla för luftfiltret men det funkade inte... Så jag ryckte ur trotteln(trodde den skulle få för mycket luft och dö) så den gick på varvstoppet i 1 min haha! Fick rycka tändhatten med en tång Sotade ur det gammla vattenröret vi hade som avgas iaf

  30. #60

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in