1. #1

    Slipa ner typ polera original rör drac?

    Hey mitt rör på moppen börjar små rosta och inte se så fint ut , så jag undrar om det går att slipa ner det så det blir blankt ? Sen typ polera eller kroma:o

    Tack i förhand

  2. #2
    Du kan slipa ner och färga med "fattimans crome", kallar jag det iaf. Men det ser mest silver ut, inte så snyggt imo. Jag slipar ner mitt mk thrower och kommer slänga på en klick svart motorfärg. Har inte kollat priser men om du vill ha crome så får du lämna in det på lackering. Tror inte detta är speciellt billigt direkt. Kör på svart om det passar din övriga färg på moppen och om det är ett effektrör så lockar det inte lika mycket blickar från polisen för det ser mer diskret ut.
    Kolla upp priser på din närmaste lackerare så får du bestämma dig därifrån. Bilder på hur illa röret är skulle ju inte skada heller!
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  3. #3
    Japp kromning är inte speciellt billigt, men fy fan va snyggt det blir!

    Är ett giannelli 2t rör på bilden Findus gamla drd racing, snyggt projekt som fanns på gamla mnf http://www.garagego.se/forum/projekt...-kom-och-koep/



    Nothing puts a smile on your face like ProRace!

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av simpan304 Visa inlägg
    Hey mitt rör på moppen börjar små rosta och inte se så fint ut , så jag undrar om det går att slipa ner det så det blir blankt ? Sen typ polera eller kroma:o

    Tack i förhand
    att kroma det kostar runt 1000-1500 kr. att lacka det svart kostar runt 150 kanske. du kan ju såklart polera det så det blir blankt och fint. men det kommer rosta ganska så snart igen om du inte regelbundet polerar det.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in