1. #1

    aerox 70cc går som en påse getskit

    tjenare!

    jo nu e det så här: köpte mig en aerox för 4k som jag fixade o renoverade ( tyckte det behövdes då den gick skit. bytte vev o lager o hela köret men den går fortfarande skit.
    man förväntar sig att den iaf ska axxa bra, men så är den inte .. den axxar som en 50cc aerox och om man ligger på maxgas och sedan släpper->gasar igen så kommer den knappt upp i varv. toppar kanske 75-80.



    tror ni det blir bättre om jag köper stage6 streetrace (tror jag den heter) 70cc?

    setup:

    stylepro 70cc (portad av en hög rymdapa..verkligen kasst gjort)
    zx rör
    17.5mm 82 munstycke
    Hebo membran
    3gr vikter
    ostrypt burk

    hoppas verkligen ni kan hjälpa mig.
    bruuhäään! säg walla???!

  2. #2
    olséNs avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Saltsjö-boo (STHLM)
    Inlägg
    228
    Kolla så att den får tillräckligt med bensin & luft, och kanske rensa förgasarn ?
    To much is never enough.. !

  3. #3
    armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Bunkeflostrand
    Inlägg
    185
    större munstycke tror jag efter som du säger att den inte vill komma upp i högre varv

  4. #4
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Testa att köra utan luftfilter en gång och se om den går bättre eller sämre. Personligen tror jag att du behöver större munstycke, 82 körde man ju nästan på original-setup.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  5. #5
    82 är org i 12mm fögge men jag har 17.5. blir iaf att gå upp några storlekar imorgon.förgasaren är ren
    bruuhäään! säg walla???!

  6. #6
    det kan vara cylindern som är portad fel

  7. #7
    Testa med 110 i munstycke, för det hade jag! , från 110 sen går du ner!

  8. #8
    Kan vara förgasarjustering rakt av. Men det låter även som om variatorremmen inte slirar tillräckligt?
    Upplever du att det är precis som något lagt i en högväxel på crossmoppen och försöker köra på den tills den helt plötsligt kommer?

    Isåfall kan du behöva shimsa ut variatorn.

    Med Vänliga Hälsningar
    Phill@Racing Planet Support
    -----------------------

  9. #9
    har köpt stage6 streetrace 70cc och skillnaden blev enorm! men remmen har börjat bli sliten..trådarna lossnar från den, så jag får köpa ny. men den går bra när den är kall sen börjar den gå sämre tror nog att det är för fet blandning,ska fixa lite dag. shimsa om variatorn gör jag nog sen efter remmen är bytt.

    tack för hjälpen
    bruuhäään! säg walla???!

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av vivacity Visa inlägg
    men den går bra när den är kall sen börjar den gå sämre tror nog att det är för fet blandning,ska fixa lite dag. shimsa om variatorn gör jag nog sen efter remmen är bytt.

    tack för hjälpen
    kolla vilken färg det är på stiftet. enligt mig tycker jag att 82 låter väldigt lite. har 90 på min med orginalcylle

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av roxx95 Visa inlägg
    kolla vilken färg det är på stiftet. enligt mig tycker jag att 82 låter väldigt lite. har 90 på min med orginalcylle

    har du 17.5mm fögge?
    bruuhäään! säg walla???!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in