1. #1

    Hur mycket drar derbin med denna setup

    Hej

    Derbi Evo, hur mycket kommer den dra med denna setup:

    13/53
    Gianelli 2t
    Munstycke
    Borttagen luftplugg
    Ostrypt CDI

  2. #2
    inte märkvärdigt mycket mer.

  3. #3
    Mer än original, trimmar du så drar den självklart mer bensin. Men använd luftburk och inte sportluftfilter. Och ställ in förgasaren bra, så den inte drar extra bensin i onödan

  4. #4
    jo den kommer gå bra, och låta gryyyyymt! brorshan hade iofs Gianelli Conti, bytte munstycke...gjorde 80+, 14/53

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    jo den kommer gå bra, och låta gryyyyymt! brorshan hade iofs Gianelli Conti, bytte munstycke...gjorde 80+, 14/53
    Ehhh tror han vet att moppen kommer gå bättre...

    Men någon som har nå siffror på hur mycket soppa mopparna drar?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av mksp Visa inlägg
    Ehhh tror han vet att moppen kommer gå bättre...

    Men någon som har nå siffror på hur mycket soppa mopparna drar?
    jaså han menade så xD, vem bryr sig, en moppe drar lite hur du än kör, bättre att varva ur och ha kul än att ecodrivea och köra segt. just saying, sry för OT

  7. #7

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av lucazzz Visa inlägg
    inte märkvärdigt mycket mer.
    Märkvärdigt? det kommer gå mycket bättre, jag undrar dock om den skulle göra cirka 80 eller 90km.

    tror ni förresten att man behöver byta kedja om man går upp endast 2 kuggar upp i framdrev?

    mvh

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Zerverim Visa inlägg
    Märkvärdigt? det kommer gå mycket bättre, jag undrar dock om den skulle göra cirka 80 eller 90km.

    tror ni förresten att man behöver byta kedja om man går upp endast 2 kuggar upp i framdrev?

    mvh
    trodde du snackade soppamässigt som dom flesta verkade tro

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    jaså han menade så xD, vem bryr sig, en moppe drar lite hur du än kör, bättre att varva ur och ha kul än att ecodrivea och köra segt. just saying, sry för OT
    Kunde inte hålla med mer!

  11. #11
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av lucazzz Visa inlägg
    trodde du snackade soppamässigt som dom flesta verkade tro
    Trodde jag med-_- Man skriver ju tex "Hur kommer moppen gå?" eller liknande om man vill veta hur den kommer gå
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  12. #12
    Hehe okej förlåt om jag var otydlig: hur snabbt kommer moppen dra med den setupen

    som sagt: tror ni att man behöver byta kedja om man går upp endast 2 kuggar upp i framdrev?

    tack

  13. #13
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Zerverim Visa inlägg
    Hehe okej förlåt om jag var otydlig: hur snabbt kommer moppen dra med den setupen

    som sagt: tror ni att man behöver byta kedja om man går upp endast 2 kuggar upp i framdrev?

    tack

    Gå* 70-80 typ De beror ju på om kedjan är tillräckligt lång!
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    Gå* 70-80 typ De beror ju på om kedjan är tillräckligt lång!
    Fan, kedjan va inte tillräckligt lång. Hur dåligt äre om jag kör med org drevning 11/53 några veckor?

    Ska nog beställa en helt ny kedja från TS, den gamla börjar bli rostig

    Fick ett väldigt intressant problem idag: org låsbrickan passar inte org framdrev, de går inte ihop tillsamnans vad man än gör men de satt ihop när jag monterade av!! Helt sjukt

  15. #15
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av Zerverim Visa inlägg
    Fan, kedjan va inte tillräckligt lång. Hur dåligt äre om jag kör med org drevning 11/53 några veckor?

    Ska nog beställa en helt ny kedja från TS, den gamla börjar bli rostig

    Fick ett väldigt intressant problem idag: org låsbrickan passar inte org framdrev, de går inte ihop tillsamnans vad man än gör men de satt ihop när jag monterade av!! Helt sjukt
    Det är väl inte dåligt på nåt sätt? Ta det lugnt med varven bara, ligg inte på 12000varv i en halvtimme tex.
    Du ska vrida låsbrickan på drevaxeln, så att den låser fast drevet.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Det är väl inte dåligt på nåt sätt? Ta det lugnt med varven bara, ligg inte på 12000varv i en halvtimme tex.
    Du ska vrida låsbrickan på drevaxeln, så att den låser fast drevet.
    Tack som fan för hjälpen!

    Har nu monterat allt och den går som in i helvete! Cirka 86km/h med 11/53 med en grym ketchup effekt.

    Dock fick jag ett problem till: den ena skruven som håller det svarta "locket" vid munstycket har lossnat, vilket har gjort att det rinner bensin hela tiden. Vart kan man få tag på en ny sådan skruv? Hoppas ni förstår vilken jag menar....

    tack på förhand!!

    EDIT: Flottörhus hette det, behöver skruv till flottörhuset xD
    Senast redigerat av Zerverim den 2012-05-07 klockan 23:33.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Zerverim Visa inlägg
    Tack som fan för hjälpen!

    Har nu monterat allt och den går som in i helvete! Cirka 86km/h med 11/53 med en grym ketchup effekt.

    Dock fick jag ett problem till: den ena skruven som håller det svarta "locket" vid munstycket har lossnat, vilket har gjort att det rinner bensin hela tiden. Vart kan man få tag på en ny sådan skruv? Hoppas ni förstår vilken jag menar....

    tack på förhand!!

    EDIT: Flottörhus hette det, behöver skruv till flottörhuset xD
    hahahah asså dana.... nr 1. Den gick inte över 75 kan jag lova dig. Det kallas glädjemätare med 13/53 skulle jag gissa på att den kommer gå i 80-85 ärligt enligt gps.
    2. sluta smutsa ned moppenet å snacka med mig i plugget i morgon bara
    Rieju RRX

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    hahahah asså dana.... nr 1. Den gick inte över 75 kan jag lova dig. Det kallas glädjemätare med 13/53 skulle jag gissa på att den kommer gå i 80-85 ärligt enligt gps.
    2. sluta smutsa ned moppenet å snacka med mig i plugget i morgon bara
    men bög har ju haft massa problem o du inte varit inloggad ^^ aja syns i skolan

  19. #19
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Skruven hittar du i närmaste järnaffär, skruva loss den andra skruven och ta med och jämför så du får samma gängor bara Och som sagt gör den förmodligen inte över 75
    Har inget TK men är ett fucko ändå

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in