Sidan 6 av 14 Första ... 45678 ... Sista

Ämne: Tips & Trix

  1. #151
    Hej, har en speedfight orginal utan v-bricka. Går det stunta med eller måste jag trimma? Vilka vikter ska jag ha?

    EDIT: Ge gärna tips, för har aldrig stuntat innan :s

  2. #152
    Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Haninge,136!
    Inlägg
    338
    kör bara!

  3. #153
    ska pröva imon (y)

  4. #154
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    sittandes har jag lyckats med ring två gånger, men oftast bara ett halvt varv, och halvtstående (special k) så klarar jag bara ett kvarts varv, medan jag i princip kan köra raktfram halvägs till kina.. skulle vilja ha tips hur man ska göra..? vettefan hur man ska luta sig riktigt.. underlättar det MYCKET om man har tolva?
    tacksam för svar o tips!
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  5. #155

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    halloj!

    jag funderar på att inteförskaffa mig typ en honda cb 650 och stuntkitta med typ 12a och motorbågar oså.
    men nu till frågan, är det värt att skaffa en sån och går det ens stunta med en sån?

    nånting i stil med en sån här blir det då: http://www.blocket.se/kalmar/Honda_C....htm?ca=18&w=2

    och vet att jag inte ens får köra sån men man kan alltid hitta ngt ställe att leka på så det är inget problem.

  6. #156
    Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Haninge,136!
    Inlägg
    338
    lägg pengarna på en moppe istället. och lär dig det först

  7. #157

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Eze_08 Visa inlägg
    lägg pengarna på en moppe istället. och lär dig det först

    jag har 4 st(visserligen bara dt's men vill inte ha fler), och tröttnade till större delen på moppar när jag va ungefär 12, så nej tack :p oc kan stunta hyfsat på cross. och känns som en 4t borde va ganska snäll bara man har tillräckligt med vrid i den :p

  8. #158
    Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Haninge,136!
    Inlägg
    338
    vad menar du med att du kan "stunta" på cross? rakt fram elr?

  9. #159

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    hehe, svarar snabbt här känner jag.

    men kan typ åka bakan, dock i princip bara rakt fram, och lite stoppie oså, men det är 2t och trimpipa på så den är lite tråkig då den inte har ngn lugn effektkurva. därför känns detr osm att angn större 4t skulle vara skönare att köra.. :p

  10. #160
    Fulaste jag sett i MC väg, köp en Yamaha R1 där snackar vi vrid

  11. #161

  12. #162

  13. #163
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    Tja

    Någon som kan ge lite tips hur man kan börja träna ringar ? försöker luta mig åt det hållet jag ska åka åt, men fan hur jag änn försöker blir det inte bra kanske bara behöver hitta mitt sätt o görat på, men dela gärna med dig hur du gör!
    som jag , jag körde alltid med knät emot sadeln i början, och så tränade jag utan framgång kände jag..
    sedan testade jag STÅ rakt på 12;an , och det blev så mycket stadigare ! och sedan var det bara träna utavbara helvete !
    Tips: låt andra foten vila / stå i luften , och det gör inge om det blir lite ninja sparkar hit och dit , sånt försvinner senare
    <a href=http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg target=_blank>http://i48.tinypic.com/35in2u8.jpg</a>

  14. #164

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    ah, får väl bli nått sånt men jag har viss erfarenhet av att gamla offroadhojjar är ganska träliga att hålla vid liv..
    okej njae, vill inte ha ngt modernare, för jag är ganska säker på att jag kmr skrota efter ett tag och då vill jag inte ha ngn dyr hoj. och nu så verkar det va en HVA TE 300 på ingång så pengarna försvinner nog ändå.. :p

  15. #165
    Isak96
    Gäst
    Skulle vilja köpa ett "stunt-rör" till min aerox (minarelli)
    Något bra rör?
    tacksam för svar

  16. #166

  17. #167
    Isak96
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av fältaarN Visa inlägg
    leovince zx dock gillar jag org rör bättre
    YES! va bra hade tänkt det oxå, men har hört att det e skit?

  18. #168

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    båstad(östra karup)
    Inlägg
    8
    asså det beror på setup och det som känns rätt för dig men jag har 4.5 i min stalker men har 3.5 i min slider med 70cc zx rör org koppling och org tryckfjärder carboon reeds 12-14 mm fögge vet nt tror 12.. org munstycke och har gas res

  19. #169
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av stalkerstuntaren Visa inlägg
    asså det beror på setup och det som känns rätt för dig men jag har 4.5 i min stalker men har 3.5 i min slider med 70cc zx rör org koppling och org tryckfjärder carboon reeds 12-14 mm fögge vet nt tror 12.. org munstycke och har gas res
    Ha-Ha säger jag bara
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  20. #170
    Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Haninge,136!
    Inlägg
    338
    faan va coolt, jag har också gasres!

  21. #171

  22. #172

  23. #173
    Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Haninge,136!
    Inlägg
    338
    Citat Ursprungligen postat av Larse Visa inlägg
    Min reser nästan bara
    ack ack!
    sätt i största munstycket du har, ju större munstycke desto bättre går den!!

  24. #174

  25. #175
    Eze_08s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Haninge,136!
    Inlägg
    338
    fan då sätt på en boostbottle på ddet sen får du garanterat gasres som är omöjligt att hålla emot!

  26. #176

  27. #177

  28. #178

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    haparanda,norrbotten
    Inlägg
    37
    funkar motoforce r6 bakdämpare bra? är dem hållbara eller är de bara skräp? =)

  29. #179

  30. #180
    Fick nyligen min Slider, men den är jäkligt seg att gasa igång, acc. som på en trehjuling =P
    Har jag för lång gasvajer eller liknande eller är dom så?

    EDIT: Får alltså inte upp mopeden särskilt mycket sittandes, den är fortfarande original så jag var att jag inte har något gasres men iaf.
    Får dock upp den och kan åka en bit om jag står med knäna på sadeln..
    Senast redigerat av fleo den 2011-04-29 klockan 23:07.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in