1. #1

    Unhappy Moped seg som ett as

    Har precis köpt en yamaha neos för en liten peng och den är tukt som ett as.
    allt är orginal på den förutom dragen v ring och ändå så rullar den bara fram i 45 km/h och ibland inte ens det...
    ibland så är max farten 35 km/h och ibland 50, så de varierar som fan.

    undrar vad jag kan göra med den för att få den att gå bättre, vad kan vara felet? <--(Oj skrev jag felet? jag menade felen!)

    tacksam för svar.

  2. #2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    föggen.
    vad kan jag göra med den?

  4. #4
    Rengöra och ställa in den.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Nizor Visa inlägg
    Rengöra och ställa in den.
    vt inte vad/hur jag ska ställa in den, hur ska jag rengöra den/går det att göra utan att ta loss hela skiten?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av PEDOBEAR Visa inlägg
    vt inte vad/hur jag ska ställa in den, hur ska jag rengöra den/går det att göra utan att ta loss hela skiten?
    ta loss förgasaren och lägg den i ett bensin bad, det finns guider på twostrokerider om du inte vet hur

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    ta loss förgasaren och lägg den i ett bensin bad, det finns guider på twostrokerider om du inte vet hur
    Ska man få ut allt av bensinbadet så ska man montera ner hela förgasaren också. Annars kan skiten stanna kvar inne i förgasaren ändå.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Nizor Visa inlägg
    Ska man få ut allt av bensinbadet så ska man montera ner hela förgasaren också. Annars kan skiten stanna kvar inne i förgasaren ändå.
    precis

  9. #9

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    128
    eller så kan man också blåsa rent den med tryckluft
    vilket enligt mig är mer effektivt och går snabbare

  10. #10
    Ska man få ut allt av bensinbadet så ska man montera ner hela förgasaren också. Annars kan skiten stanna kvar inne i förgasaren ändå.

    Får jag fråga vad nyttan med bensinbad är? Visst, den blir ren utvändigt! Men varför göra rent insidan med ett bensinbad, när förgasaren ändå är indränkt med bensin hela tiden?
    Följ Moppenets största projekttråd här!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in