1. #1

    aerox tvärdööör

    tjena var nyss ute och körde och plötsligt så började roxxen bete sig skitskumt. från ingenstans så tvärdör den då och då när jag kör. inte ens tändningen tar i när den stängs av i hög fart. har lekt lite med luftskruven men ingenting händer framlyset stärks när man gasar så det kan väl inte vara tändningen som de e fel på? vad kan det vara egentligen?

  2. #2
    detta hände efter att jag toppade den. och det var rätt så länge

  3. #3
    Hände exakt samma sak med min stalker och då var det stiftet som spökade...

  4. #4
    skit i förgasaren? rengör förgasaren, sen när du är klar fixar du så bakhjulet är i luften så gasar du fullt ett par gånger, då funkar de prima sen!
    .

  5. #5

  6. #6
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    gör rent luftfilter samt förgasare och byt stift om det ser "väl inkört" ut.

    Citat Ursprungligen postat av OscarSand Visa inlägg
    sen när du är klar fixar du så bakhjulet är i luften så gasar du fullt ett par gånger, då funkar de prima sen!
    dafuq? utveckla gärna hur du tänker...
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av OscarSand Visa inlägg
    skit i förgasaren? rengör förgasaren, sen när du är klar fixar du så bakhjulet är i luften så gasar du fullt ett par gånger, då funkar de prima sen!

    hahaha skön!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    gör rent luftfilter samt förgasare och byt stift om det ser "väl inkört" ut.
    stiftet såg rätt bränt ut nu när jag kollar på det har br8hs nu. kanske är lika bra att köpa ett lite starkare stift som br9hs?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av roxx95 Visa inlägg
    stiftet såg rätt bränt ut nu när jag kollar på det har br8hs nu. kanske är lika bra att köpa ett lite starkare stift som br9hs?
    Du skall inte behöva köpa hårdare stift om du kör 50cc trimmat.
    Du kan till o med köra på BR7HS med 50cc om det är så. Det räcker gott o väl med BR8HS.

    Att ljuset reagerar när du gasar beror på att statorn genererar ström till laddningsrelät. Detta är normalt och innebär att relät fungerar.
    Däremot så kan det vara elsystemet som glappar om den stängs av till o från utan att du rör tändningslåset.

    Men sedan har du kört 1000mil med ett tändstift så kanske de kan vara bra att byta?

    Med Vänliga Hälsningar
    Phill@Racing Planet Support
    -----------------------

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Racing-Planet SE Visa inlägg
    Du skall inte behöva köpa hårdare stift om du kör 50cc trimmat.
    Du kan till o med köra på BR7HS med 50cc om det är så. Det räcker gott o väl med BR8HS.

    Att ljuset reagerar när du gasar beror på att statorn genererar ström till laddningsrelät. Detta är normalt och innebär att relät fungerar.
    Däremot så kan det vara elsystemet som glappar om den stängs av till o från utan att du rör tändningslåset.

    Men sedan har du kört 1000mil med ett tändstift så kanske de kan vara bra att byta?

    Med Vänliga Hälsningar
    Phill@Racing Planet Support
    -----------------------
    tändstiftet är helt nytt och är inte kört många mil.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av roxx95 Visa inlägg
    tändstiftet är helt nytt och är inte kört många mil.
    Då hade jag uteslutit att de är något fel på tändstiftet och gått på teori nr2 att det är glapp någonstans i elsystemet då den dör o sätts på då o då.

    Kanske är något med bränsleblandningen, svårt att tro det är de på din beskrivning, men tömbensin koppen i ett glas, ser du att det skiftar sig i glaset så är de högst troligt vatten i tanken.
    Annars är det något busigt med förgasaren och den kanske bara behövs göras rent? Finns det ett bensinfilter utöver bränslekranen?


    Med Vänliga Hälsningar
    Phill@Racing Planet Support
    -----------------------

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Racing-Planet SE Visa inlägg
    Då hade jag uteslutit att de är något fel på tändstiftet och gått på teori nr2 att det är glapp någonstans i elsystemet då den dör o sätts på då o då.

    Kanske är något med bränsleblandningen, svårt att tro det är de på din beskrivning, men tömbensin koppen i ett glas, ser du att det skiftar sig i glaset så är de högst troligt vatten i tanken.
    Annars är det något busigt med förgasaren och den kanske bara behövs göras rent? Finns det ett bensinfilter utöver bränslekranen?


    Med Vänliga Hälsningar
    Phill@Racing Planet Support
    -----------------------
    det skulle faktist kunna vara skit i föggen. höll på att byta munstycken och så igår och då kanske det har kommit in nåt för föggen var rätt skitig utanpå. får ta en titt på de imorn tack för svaren

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in