1. #1

    Exclamation Yamati Strada Problem, hjälp?

    Tja där,
    Jag har en Yamati strada med en gy6 motor (likadan som baotians motorer). för några veckor sedan så slutade den att axxa och gick endast i 20. släppte jag gasen så dog den direkt. Fick tips om att det var variatorvikterna som ligger på 4.5g. Så jag bytte variator samt vikterna. Problemet var fortfarande kvar. Jag såg att drivremen var för sliten så jag tog o bytte det idag och körde omkring 2mil för att köra in den, som jag hade fått tips om innan. Då gick den i 35, 45 i nedförsbacke men hade sina tider då den gick i 20 och dör när jag släpper gasen. Öppnade även förgasaren o "lekte" lite med nålen så är int säker om den sitter rätt men troligen så gör den de. har även fixat lite med luftskruven men det hjälpte inte. Innan mopeden gick sönder så drog den 70-75 på platt väg. med ett väldigt bra axx. men nu så axxar den knappt.

    Tack
    Matteus

  2. #2
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Den lär ju inte vara felinställd, om den gick bra innan och du inte ändrat nåt i motorväg. Börja med att göra rent luftfiltret och förgasaren och kolla tändstiftet.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  3. #3
    Jag har tyvärr lekt med förgasaren lite här o där, men inget som borde vara fel.. har bytt luftfilter och checkat tändstiftet en vecka sedan. Förgasaren var ren sista gången jag öppnade den. Ingen aning vad jag kan göra mera..

  4. #4
    Hejsan Matteus021!

    Det låter som ditt membran i förgasaren är trasigt eller att det inte blir tillräckligt vakuum för att de skall orka lyfta trotteln. Clipset på trottelnålen kan ha gått sönder vilket har gjort att nålen åkt ner i förgasaren. Kolla detta!
    Ta bort ditt sportfilter, ställ mopeden på centralstödet och gasa fullt. lyfter membranet så fungerar det, ligger det kvar lär mopeden inte gå bra alls och membranet lyfter ej.

    Annars kan det vara ventiljustering då den dör när du släpper gasen.

    Med Vänliga Hälsningar
    Phill@Racing Planet Support
    -----------------------

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Racing-Planet SE Visa inlägg
    Hejsan Matteus021!

    Det låter som ditt membran i förgasaren är trasigt eller att det inte blir tillräckligt vakuum för att de skall orka lyfta trotteln. Clipset på trottelnålen kan ha gått sönder vilket har gjort att nålen åkt ner i förgasaren. Kolla detta!
    Ta bort ditt sportfilter, ställ mopeden på centralstödet och gasa fullt. lyfter membranet så fungerar det, ligger det kvar lär mopeden inte gå bra alls och membranet lyfter ej.

    Annars kan det vara ventiljustering då den dör när du släpper gasen.

    Med Vänliga Hälsningar
    Phill@Racing Planet Support
    -----------------------
    Hej och tack för ditt svar
    Ska ta en titt på det strax, ska iväg te "garaget" och försöka fixa det. Har inget sportfilter, har orginal luftfilter, men ska checka det dära med membranet, hur ser man om den flyter lr int? är int membranet i förgasaren?

    EDIT: är int clipset de dära vita som håller i nålen? sist jag såg den var den lös och höll int i nålen, då kanske det är den som är problemet.

    Edit2: nu när jag har lekt med clipset o försökt sätta tbx den så axxar den snabbt te 35 men sedan så förlorar den hastighet o tillslut så dör den,

    Edit3: Kändes som att det var för mkt luft, så bytte te en mindre "luftfilterhål" o nu kan den toppa 50 på rak väg, men fortf int lika mycket som förut...
    Senast redigerat av Matteus021 den 2012-05-21 klockan 18:41.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in