1. #1

    yamaha dtr 90tal dör på andra växeln

    hejsan alla. jag har ett problem med kompisens yamaha dtr 50 som har stått ungefär i en månad utan användning då han krockat den. nu står den igen på ny framgaffel och hjul och redo för att andvändas men det finns ett problem. när man kickar igång motorn så går han normalt och kan varva ur den. lägger man i en 1ans växel och rullar iväg så går han fullt ut på ettan lite konstigt men lägger man in 2an så dör man direkt när man gasar låter som han får förmycket soppa men när man tar bort tändstiftet så är det inte alls blött lite blött på gängan och nå lite på kanten men inget tydligt besked att den går för fet, soppa skruven är utskruvad 1½ varv. gniskan är bra och blåaktig och jag har slipat på jord kontakt och fräschat upp alla tändkablar. ena kabeln till kondesorn var avryckt men jag kopplade om kaplarna med fräscha kopplingar. men den går lika dålig igen? kan någon hjälpa mig? innan krocken så åkte jag på den snea gaffeln och hjulet hem till mig och då gick den super bra precis som den skulle. kanske lite fin skjustering på förgasaren bara så?
    MVH ludwig lionell

  2. #2
    vad är det för stift? dör han om man kör en längre stund på ettan? tänkte ifall tändstiftet överhettas. antingen det eller så är det lite för litet munstycke.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    vad är det för stift? dör han om man kör en längre stund på ettan? tänkte ifall tändstiftet överhettas. antingen det eller så är det lite för litet munstycke.

    det sitter orginal b6hs eller vad det nu heter, nej han dör inte om man kör längre stund men det låter som han har en oställd förgasare på maxxvarv, varför skall det vara förlitet munstycke när han gick bra förut innan jag rev gaffeln? har rivit förgasaren och rengjort den 2 gånger !

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in