Ämne: Konstig kick?

  1. #1

    Konstig kick?

    Igår skulle jag starta puckeln för första gången på runt 3-4månader. När jag skulle kicka igång den så fanns det inget som tog emot och stoppade den från att fortsätta gå runt... Kicken tar och fjädrar tillbaka dom den ska annars! Har bara haft av motorn ur ramen och plockat med delar dom inte borde ha något med saken att göra? Vad kan felet vara? Det gäller alltså en derbi ebs motor

  2. #2
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Ingen komp alltså? Kolla så att du inte glömt skruva i tändstiftet, såna fel händer ibland faktiskt
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  3. #3
    går det att rulla igång moppen då? isåfall måste det ju vara att kicken axeln sitter fel på något vis.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  4. #4

  5. #5
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Ingen komp alltså? Kolla så att du inte glömt skruva i tändstiftet, såna fel händer ibland faktiskt
    Läs igen.
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  6. #6
    Motorn går att starta med kicken och man kan rulla igång den. Den har komp.
    Det enda problemet är att kicken kan snurras runt och det finns inget som tar emot. Då fastnar alltid kickens övre del i fotpinnen

    När jag hade ut motorn så plocka jag bara av cylindern och bytte framdrev... Borde ju inte vara nåt som påverkar

  7. #7
    Kanske kan vara så att du har glömt av att sätta på kickfjädern?

  8. #8
    Drac_Drivers avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åtvidaberg
    Inlägg
    432
    Sitter det inte som en "klack" på kickdrevet som förhindrar kicken att gå runt längre än vad den ska. Den "klacken" slår emot blocket, kan det inte vara blocket som pajjat lite på insidan så den bara går runt istället. Detta är bara en teori, sen kan mitt minne vara lite taskigt men på am6 har jag för mig det ser ut som jag beskrev. Tror att det ser likvärdigt ut i Derbi motorerna.
    //Drac_Driver
    http://www.moppenet.nu/image.php?type=sigpic&userid=429&dateline=12927528  55

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Drac_Driver Visa inlägg
    Sitter det inte som en "klack" på kickdrevet som förhindrar kicken att gå runt längre än vad den ska. Den "klacken" slår emot blocket, kan det inte vara blocket som pajjat lite på insidan så den bara går runt istället. Detta är bara en teori, sen kan mitt minne vara lite taskigt men på am6 har jag för mig det ser ut som jag beskrev. Tror att det ser likvärdigt ut i Derbi motorerna.
    //Drac_Driver
    Jag misstänker något liknande, men tänkte först fråga om det var någon ebs kunnig som snabbt kunde svara på frågan utan att jag behöver riva isär allt. Jag känner på mig att det är nåt ganska enkelt men får väl öppna upp och kolla när jag får tid

  10. #10


    Den brukade stanna precis innan Fotpinnen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in