1. #1

    Hjälp innan jag blir tokig!

    Hej.

    Har en Furia som helt plötsligt vägrar gå. När jag kickar går den tre sekunder på tomgång sen dör.. kickar igen.. tre sekunder sen dör den.
    Håller jag fullgas när jag kickar varvar den till en gång sen dör den och så där håller den på. det konstiga är att den gick hur bra som som helst när jag körde på morgonen,sen när jag skulle köra senare så belv den så här.

    Någon som vet vad det är för frl och vad jag ska göra??

    Tack på förhand
    /Tommy

  2. #2

  3. #3
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av dannedamp Visa inlägg
    Låter lite som. Om. Din. Vakuum. Slang. Är. Paj. Kolla. Den ...........
    har dom vakuum? o.o

  4. #4
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av dannedamp Visa inlägg
    Låter lite som. Om. Din. Vakuum. Slang. Är. Paj. Kolla. Den ...........
    idiot. skulle. den. vara. trasig. skulle. den. inte. ens. kunna. suga. in. någon. bensin ...........

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    idiot. skulle. den. vara. trasig. skulle. den. inte. ens. kunna. suga. in. någon. bensin ...........
    jag hade vakuum förut och när den lossnade gick moppen men dog efter några sek ifall man inte höll fullgas hela tiden

  6. #6
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av hyper_freddx Visa inlägg
    jag hade vakuum förut och när den lossnade gick moppen men dog efter några sek ifall man inte höll fullgas hela tiden
    Då hade du nog fel på själva vakuum klockan då sug slangen måste vara hel för att det ska kunna komma bensin.

  7. #7
    Okej tack för svaren. Men vilken är vakumslangen och var sitter vakum klockan. någon som har en bild?

  8. #8
    Bump.

    Någon som har bild på var vakuumslangen sitter? (AM6)

  9. #9
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Slangen/slangarna mellan förgasaren och tanken är vakuumslang samt bensinslang.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Slangen/slangarna mellan förgasaren och tanken är vakuumslang samt bensinslang.

    Det går bara en bensinslang mellan tanken och förgasaren.

  11. #11
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    då äre väl nog något annat fel, du har i bensin? testat att öppna dräneringsslangen på föggen? för att se om föggen får bensin, rent gjort föggen??

    Ta av tändstiftet så de int bara är loppan.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    då äre väl nog något annat fel, du har i bensin? testat att öppna dräneringsslangen på föggen? för att se om föggen får bensin, rent gjort föggen??

    Ta av tändstiftet så de int bara är loppan.

    Bensin kommer och förgasarn är rengjord. Ska fortsätta felsöka, kommer ni på något mer så låt mig veta.

  13. #13
    Har provat allt.. Bensin kommer om man öppnar dräneringsskruven, gnistan är som den ska, vakumslang finns ingen vad jag kan se.
    Det sitter en anslutning till en slang bredvid slangen som går till oljepumpen.. vad är det för något??

  14. #14

  15. #15
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av dannedamp Visa inlägg
    kom och tänka på en sak det kanske är dina packboxar som är lite halvdåliga . och därför. bara .suger.ner.soppa.ibland. ????
    Är.du.retarded.eller.missar.jag.något. ????

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Är.du.retarded.eller.missar.jag.något. ????
    Vilken go stämning du skapar i forumet med dina inlägg

  17. #17
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Biffen79 Visa inlägg
    Vilken go stämning du skapar i forumet med dina inlägg
    Enbart för att sådana som du ska få lite mer bröd till sitt whine.

  18. #18
    köp en burk start gas och testa att spruta in i förgasaren när den startar, om den forsäter att gå så har du ett bensin relaterat problem,
    jag tycker att det låter som det är glap i tändkabeln/jordfel

  19. #19

    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    henån
    Inlägg
    130
    Kan vara vatten i cylindern om nån packning gått, så hade jag, gick skitbra sen strta den inte men tände till i nån sekund.. Eller så kan det vara membranet eller för stort munstycke.

  20. #20
    Tack för svaren.. ska få hjälp av en duktig snubbe i helgen så får vi se vart det leder.

  21. #21

  22. #22
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Svårt att låta bli? Skriv inte alls om du inte tillför någon nytta.
    ...

  23. #23
    Värt att nämna är att stiftet kan ha mycket fin gnista när man kollar men sen när det utsätts för komp så försviner den eller blir för svag helt enkelt. Min kompis cross var sån när jag hjälpte han, den startade men dog efter 2 sek, mycket fin gnista men det var ändå stiftet som var fel på.

  24. #24
    Har köpt ett nytt stift och då blev det lite bättre, nu går den lite längre men stannar ändå efter 5-6 sek.
    Det märkliga är att den gick hur bra som helst när jag provkörde efter att ha flyttat trottelnålen, både på höga och låga varv. Sen körde jag in i garaget och skruvade på kylarvingarna och sadeln sen skulle jag köra vidare och då kom detta problem.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in