1. #1

    Polera avgasrör?

    Tjenare!

    Har en derbi hemma med ett väldigt missfärgat avgasrör efter värmen. Det har blivit brunt/svart och jag undrar om man kan polera upp ytorna igen och hur jag ska göra det. Ska jag använda en ståltrissa och borrmaskin och slipa bort det sedan använda våtslipspapper? Eller bara våtslipspapper och sedan autosol? Vill få upp ytan så röret blir mycket fräschare. Det är bara kröken som har fått annan färg medan ljuddämparen skiner som aldrig förr

    Namn:  IMG_0076.jpg
Visningar: 2098
Storlek:  98,5 KB

    Slänger in en bild på kröken.

    Tack!
    Funkar det inte med silvertejp så är det trasigt!

  2. #2
    kör med typ vax papper och autosol så blire säkert fint
    det är ju bara testa dig fram.. asså prova med autosol och om det inte funkar ta då t.ex ett våtslips papper

  3. #3

  4. #4
    Eftersom det ser ut att vara kromat som sedan börjat rosta kommer slipning förstöra den ursprungliga glansen. Du kan testa att bara polera med t.ex. Autosol, kan med lite tur snygga upp det hyfsat - men det kommer aldrig se riktigt bra ut igen.

  5. #5
    det jag tänkte.. asså att det kan bli dåligt med slipning så kör med bara krom glans eller vad det nu heter först..

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Eftersom det ser ut att vara kromat som sedan börjat rosta kommer slipning förstöra den ursprungliga glansen. Du kan testa att bara polera med t.ex. Autosol, kan med lite tur snygga upp det hyfsat - men det kommer aldrig se riktigt bra ut igen.
    Rost finns inget på röret men där emot när jag polerade idag försvann en del. Jag antar att det är skit som har bränts fast för när jag tog lite sandpapper och gnuggade på fick jag fram kromet. Men vågade inte använda för jag är rädd att jag ska slipa bort kromet. Antar att det är krombehandlat så att själva rörets färg ligger under kromet. (Om jag har rätt)
    Funkar det inte med silvertejp så är det trasigt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in