-
2012-10-06, 18:39 #1
Ang borrning av cylinder!
Hej nu gav min 65cc upp på mtn då knastret gav sig! Frågan är längst ner!
Repan i min 65cc
5,5 39mm borr och 65cc med 45mm
Så ser 39mm ''50cc'' ut med fodret
Så ser 45mm ''65cc'' ut med fodret
Båda cyllarna igen!
Så min fråga är om jag KAN borra upp min 39mm cylle till 45mm utan risk att det blir för tunt foder kvar? vill nämligen använda 39mm cyllindern då den har portats men är skuren. Eller ska man satsa på 43mm borr (60cc)?
Eller ska jag borra upp 65cc ''45mm'' till 45,5mm eller 46mm?
Mvh/ Johan N
-
2012-10-06, 19:55 #2
du kan borra sålångt att din cylinderkjol inte blir för tunn. ska du borra från 39 till 45 så blire 3mm runt om.
Jag är inte rasist,
Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta
-
2012-10-06, 23:02 #3
-
2012-10-07, 00:31 #4
-
2012-10-07, 09:59 #5
-
2012-10-07, 10:05 #6
-
2012-10-07, 15:29 #7
Har för mig att nån sagt att dom borrat den 39mm cylindern till 45mm med lyckat resultat så det går nog. Å andra sidan vet man aldrig vad som döljer sig under ytan, man vet inte resultatet innan man provat...
-
2013-01-13, 13:01 #8
Borrar man en 39mm till 45mm brukar portarna bli helt CP. Inget att rekommendera.
Variator är ungefär lika meningslöst som groupies utan kroppsöppningar.
-
2013-01-13, 13:09 #9
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- Björketorp
- Inlägg
- 63
Jag har en 5,5a som jag har portat och borrat upp till 43mm och kör runt med. Jag hade kört på 43 mm om jag var du, har sett många kjolar som har spruckit på 45mm-cyllar.
-
2013-01-13, 13:54 #10
-
2013-01-13, 23:42 #11