1. #1

    Lightbulb Ang borrning av cylinder!

    Hej nu gav min 65cc upp på mtn då knastret gav sig! Frågan är längst ner!

    Repan i min 65cc


    5,5 39mm borr och 65cc med 45mm


    Så ser 39mm ''50cc'' ut med fodret


    Så ser 45mm ''65cc'' ut med fodret


    Båda cyllarna igen!


    Så min fråga är om jag KAN borra upp min 39mm cylle till 45mm utan risk att det blir för tunt foder kvar? vill nämligen använda 39mm cyllindern då den har portats men är skuren. Eller ska man satsa på 43mm borr (60cc)?
    Eller ska jag borra upp 65cc ''45mm'' till 45,5mm eller 46mm?

    Mvh/ Johan N

  2. #2

  3. #3
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    46mm va det ja max vågade borra! och det höll hur bra som helst! men vet folk som har borrat till 47 och sen kört med en 70cc am6kolv
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    du kan borra sålångt att din cylinderkjol inte blir för tunn. ska du borra från 39 till 45 så blire 3mm runt om.
    Så de va det som jag tänkte ingen risk att kjolen blir för tunn eller något?

    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    46mm va det ja max vågade borra! och det höll hur bra som helst! men vet folk som har borrat till 47 och sen kört med en 70cc am6kolv
    46mm på en 50cc 39mm'' eller 46 på en 45mm'' cylle? som du ser så är det ju skillnad på fodrena

  5. #5
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av HondaPojken Visa inlägg
    Så de va det som jag tänkte ingen risk att kjolen blir för tunn eller något?


    46mm på en 50cc 39mm'' eller 46 på en 45mm'' cylle? som du ser så är det ju skillnad på fodrena
    borrade min 45mm till 46mm
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    borrade min 45mm till 46mm
    aha men de är nog inga problem med det men jag vill ha upp min 39mm te 45mm istället

  7. #7
    Har för mig att nån sagt att dom borrat den 39mm cylindern till 45mm med lyckat resultat så det går nog. Å andra sidan vet man aldrig vad som döljer sig under ytan, man vet inte resultatet innan man provat...

  8. #8

  9. #9
    Jag har en 5,5a som jag har portat och borrat upp till 43mm och kör runt med. Jag hade kört på 43 mm om jag var du, har sett många kjolar som har spruckit på 45mm-cyllar.

  10. #10

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av gislemark Visa inlägg
    Borrar man en 39mm till 45mm brukar portarna bli helt CP. Inget att rekommendera.
    kollade lite mer på cylindern blir nog 43mm och sen får jag kolla hur portarna blir, har ju en dremmel ifall de skulle behövas,

    Citat Ursprungligen postat av Björketörparn Visa inlägg
    Jag har en 5,5a som jag har portat och borrat upp till 43mm och kör runt med. Jag hade kört på 43 mm om jag var du, har sett många kjolar som har spruckit på 45mm-cyllar.
    de är tänkt nu iallafall att de ska bli 43mm ! jo jag har en sån 45mm cylle här hemma

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in