1. #1

    avgasrörsadapter

    tjena, nu är det så att en polare ska sätta dit mitt turbokit rör på sin yamaha DT50X-06. jag har en rieju spike.
    men röret passar inte in i cyllen då det behövs en adapter. är det någon som vet vilken storlek det ska vara eller hur man mäter? mäter man bara "hålet" eller mäter man med "väggarna" ?

  2. #2
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Avgasporten på ut sidan på cyllen.. Ta Diameter, brukar vara 24 eller 25 eller 28.

    Mät på Rörets inner diameter där man stoppar in den i cyllen, lär nog vara 25 och cyllen 25.

    Bäst att Mäta, Alla Mått i mm som jag skrev..

  3. #3
    Cylindern kan även vara 22 mm

  4. #4
    Ja men asså det är ju som ett hål, med små väggar runt, ska det vara tex 25mm med väggarna eller ska man bara mäta hålet? :p

  5. #5
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Cyllen mäter du där inne på inner diametern, på Röret inner också.... Alltså man skall Mäta inne i hålet.

  6. #6

  7. #7
    Är det någon som är HELT säker? Måste veta för han ska beställa en adapter snart :p
    om inte någon VET vad det är för diameter på dt50x orginal cylle och mitt turbokit rör, kolla mina tidigare inlägg så ser ni hur den ser ut :p

  8. #8
    Jag mätte hålen (bara hålen) och då fick jag måtten:
    dt cyllen 22mm
    tk röret 29mm
    fast det kanske inte är exakta mått då det var svårt att komma åt.. Men vad för mått tror ni det ska vara på adaptern?

  9. #9

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Åstorp ,Skåne
    Inlägg
    687
    När min kompis skulle ha en avgasadapter till sin dt50x så köpte han 25-28mm

  10. #10
    okej, en polare har en 25-28 som vi ska prova

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in