1. #1

    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Finland (Talar Svenska)
    Inlägg
    7

    Lite frågor angående problem och rekommendationer

    Hejsan!
    Jag har lite funderingar om min moppe, en Derbi senda Xrace 50cc , den går fint och har inte haft några problem, rullat ca. 9 500 men är privatköpt , vi börjar på direkt med frågorna och eventuellt problemerna
    ,


    1. Igår då jag var och körde så stannade moppen bara så där, precis som då du skulle ha vridit på startnyckeln till OFF , regnade så var inte så roligt, rullade den till sidan, och såg lite så inget såg fel ut, inget såg fel ut men endå ville den inte starta, ringde pappa för att komma och se, han torkade av tändstiftshotten (ovanpå) och runt det, den kom igång men dog snabbt igen, då försökte jag på kicken lite till själv och den startade, den gick dock inte på tomgång, idag så märkte vi att vi hade glömt på shocken , så det var därför, men det var inte varför den stannade dock, så vi misstänker att det kommer in vatten i tändstiftet men vi är ändå inte så säker, tips?

    2. Då jag kör på jord så är det ganska slirigt, svårt att hålla kontroll, skulle det hjälpa att byta till terränghjul eller har det nån stor skillnad?

    3. Jag funderade på att börja och filma in då jag kör men är dock inte säker på vad jag ska skaffa för kamera, en kamera som inte är allt för mycket över 20-30€ , men som fungerar OK, några tips?


    /MvH
    Xariez

  2. #2

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Åstorp ,Skåne
    Inlägg
    687
    har iallafall svar till 2:an och 3:an,

    2: Kommer att funka bättre med offroad däck eftersom det ger bättre grepp på grus,jord, men kommer att slita lite mera på asfalt.
    3: finns många olika val, den som används mest är nog Gopro, Men om du inte vill ha en kamera som syns direkt eller sitter fast på en pine på hjälmen så är en liquid image att rekommendera.. Finns många fler så det är bara att söka rundor

  3. #3

    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Finland (Talar Svenska)
    Inlägg
    7
    Hej, glad är man ju bara nån svarar,

    Kanske det ,att det kommer att slita mera på asfalt, men undrar hur mycket vi talar om..
    Jag for till ebay.co.uk och sökte på liquid image och jag märkte att dom är 90€+ , och det är nästan lite på den "mera" sidan, hade mera funderat på om nån typ av sån här skulle ha gått?
    http://www.ebay.co.uk/itm/DIGITAL-VI...item53ebe5ce41

  4. #4

    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Valdemarsvik/ Norrköpingstrakten
    Inlägg
    196
    1. Du skulle ju kunna byta tändhatt och stift och kolla ifall topplocket håller tätt.
    2.Crossdäck/endurodäck fungerar mkt bättre i terräng,grusvägar o allt sånt men har inte samma egenskaper på asfalt som sm-däck och de har.Bromsförmågan e inte lika bra då det släpper mkt enklare.
    3. Gopro är en kamera att rekommendera då filmer och ljudupptagningen e superbra
    Du kan även kolla över bestyckningen om den e rätt

  5. #5

    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Finland (Talar Svenska)
    Inlägg
    7
    GoPro kameror vet alla är riktigt bra, men dom kan kosta farligt mycket, och på samma gång så tycker jag inte jag hittar nån bra GoPRo kamera vid ebay.co.uk som ser bra ut..

  6. #6
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    filma med vanlig kamera, tejpa fast

    Varifrån finland é du då?

  7. #7

    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Finland (Talar Svenska)
    Inlägg
    7
    Njaa, kanske inte det enklaste att tejpa fast, då den lätt kan falla av,

    Själv är jag från Österbotten i Nykarleby, du då?

  8. #8
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Xariez Visa inlägg
    Njaa, kanske inte det enklaste att tejpa fast, då den lätt kan falla av,

    Själv är jag från Österbotten i Nykarleby, du då?
    Aldrig hört om silvertejp

    No in Närpes bo

  9. #9

    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Finland (Talar Svenska)
    Inlägg
    7
    Visst har jag hört om silvertejp, men det låter endå lite väl riskabelt enligt mig

    Närpes? Haha okej En bra bit från Nykarleby

  10. #10
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Xariez Visa inlägg
    Visst har jag hört om silvertejp, men det låter endå lite väl riskabelt enligt mig

    Närpes? Haha okej En bra bit från Nykarleby
    annars finns ju såna här 720p's kameror för cirka 50 euro i vanlig elbutiker

  11. #11

    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Finland (Talar Svenska)
    Inlägg
    7
    Om det inte är mopo kameror, så är det inte vad jag söker efter just nu

  12. #12

    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Finland (Talar Svenska)
    Inlägg
    7
    Får inte så många svar här, däremot tror jag jag har fått de svar jag vill ha, om inte från forumen så från kompisar. Tack till ni som svarat!
    Den här threaden/posten kan bli stängd som slutfört nu.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in