1. #1

    moppe tändproblem yamaha aerox 100cc

    tjena,jag har en aerox som är en 100cc från början men nu sitter det 94cc polini evolution big bore på den och jag har tändproblem på den.
    jag får gnista kanske 2 gånger när jag har kickat 5 gånger,och det är väldigt svag gnista.
    jag har provat med 3 stycken olika tädspolar och det blev inge bättre gnista..

    det jag har hört är att jag ska byta tändplatta från vissa,och andra säger att det ska inte bero på tändplattan eftersom den är från en 100cc.
    förra ägaren fick igång den i 2 sekunder med startgas,utan bensintank på den,men jag har bara fått den att antända gasen i ungefär 1 sekund.

    vad kan det bero på? kan det bero på CDI:n?

    snälla berätta vad ni tror är fel på den,jag blir idiot på där mopeden...

    tack på förhand

  2. #2
    vad har du för stift i den?

  3. #3
    tjena hampus!testa med å byt tändkabal och ny tändhatt och nytt stift! vore kul å se en bild på den cyllen innut i
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

  4. #4
    jag skulle recomendera att du köper ett iridium stift efter som cyllen är soppas vass

  5. #5
    jag har BR8HS

  6. #6
    har testat att byta tändkabel och tändhatt,och tändstiftet är helt nytt.
    cyllen o kolven är helt ny,jag plockade isär den och kollade ringarna,och dom va fina,och loppet va fint

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av izeman Visa inlägg
    jag skulle recomendera att du köper ett iridium stift efter som cyllen är soppas vass
    kan du länka?

  8. #8
    har testat att byta tändkabel och tändhatt,och tändstiftet är helt nytt.
    cyllen o kolven är helt ny,jag plockade isär den och kollade ringarna,och dom va fina,och loppet va fint
    Citat Ursprungligen postat av dt50r Visa inlägg
    tjena hampus!testa med å byt tändkabal och ny tändhatt och nytt stift! vore kul å se en bild på den cyllen innut i

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av tejjparn Visa inlägg
    har testat att byta tändkabel och tändhatt,och tändstiftet är helt nytt.
    cyllen o kolven är helt ny,jag plockade isär den och kollade ringarna,och dom va fina,och loppet va fint
    då är det nog cdin som spökar, lr nå jord fel... fixa bilder på cyllen!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av dt50r Visa inlägg
    då är det nog cdin som spökar, lr nå jord fel... fixa bilder på cyllen!
    har köpt en annan cdi idag,ska bara få min kick svetsad ,sen ska jag prova

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in