Ämne: Skador

  1. #1

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Åstorp ,Skåne
    Inlägg
    687

    Skador

    Tjenare,Vill mer eller mindre höra vad ni på Mnf har för olika skador och vad ni gör för att stå ut med dem?

    Kan ju börja med min egen skada.

    Har en skada som kallas whiplash skada har haft det i 5 år nu, den gör så jag har alltid ont i nacken och ryggen samt den ger mig huvudvärk varje dag.

    brukar kunna stå ut med skadan när jag gör nåt roligt eller är med kompisar, nåt som gör så att jag inte tänker på den, eller så sitter jag bara och knaprar huvudvärkstabletter hela dagarna...

    fick den genom att jag cyklade i en liten nerförsbacke när det regnade så skulle jag svänga så gled bromsarna så backdäcket slog i en trottoar kant vilket gjorde att jag flög över styret sen efter det har jag haft perment värk, gått till flera olika doktorer men det verkar som om att jag kommer att få ha den hela mitt liv..

  2. #2

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Surt :/ Jag har en vridningsskada i knät som jag aldrig heller kommer bli av med, hoppade studsmatta med några polare för typ 5 år sen. Så bestämde sig en av dom för att putta av mig så jag fastnade med benet mellan två av fjädrarna i studsmattan och resten av kroppen hängandes upponer utanför studsmattan.. Så nu när jag t.ex ska gå äver en betongsugga eller nåt och vinklar knät åt sidan så kan det slå till som fan i knät
    Kåtmorfar<3

  3. #3
    Opererad armbåge! Gjordes runt mitten på augusti någonting. Man känner skruven genom skinnet och är jätte öm där, tar det bara lungt så jag inte slår i och bär inte värst tunga saker nu. Kan inte sträcka armen helt och kommer inte kunna göra det iheller.
    Har en tarm sjukdom med, har ont i magen rätt ofta men inget jag tänker på direkt då jag levt med den i snart 7 år. (morbus crohn för er som undrar)

  4. #4
    brutet ben! satte mig på en stenmur och den rasade så kom en jättesten och rullade över smalbenet, fick gå med gips i 6 veckor.
    Brännskada! när jag var 1 år så klättrade jag på diskbänken och pappa var ute med hundarna och tänkte: han klarar nog sig nån minut bara! men jag klättrade upp på diskbänken och välte ner kaffebryggaren som pappa nyss hade satt på så jag fick hela kaffebryggaren med kanna och sump osv över mig, pappa kom in och såg hur mitt skinn ramlade av
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  5. #5
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    bet mig i överläppen för några minuter sen, gör fortfarande ont..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  6. #6

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Åstorp ,Skåne
    Inlägg
    687
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    brutet ben! satte mig på en stenmur och den rasade så kom en jättesten och rullade över smalbenet, fick gå med gips i 6 veckor.
    Brännskada! när jag var 1 år så klättrade jag på diskbänken och pappa var ute med hundarna och tänkte: han klarar nog sig nån minut bara! men jag klättrade upp på diskbänken och välte ner kaffebryggaren som pappa nyss hade satt på så jag fick hela kaffebryggaren med kanna och sump osv över mig, pappa kom in och såg hur mitt skinn ramlade av
    oj fy fan..

    Citat Ursprungligen postat av dennis1 Visa inlägg
    Opererad armbåge! Gjordes runt mitten på augusti någonting. Man känner skruven genom skinnet och är jätte öm där, tar det bara lungt så jag inte slår i och bär inte värst tunga saker nu. Kan inte sträcka armen helt och kommer inte kunna göra det iheller.
    Har en tarm sjukdom med, har ont i magen rätt ofta men inget jag tänker på direkt då jag levt med den i snart 7 år. (morbus crohn för er som undrar)
    okej, alltid segt att inte kunna göra allt man vill eftersom man har nåt som inte ska funka :s

    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    bet mig i överläppen för några minuter sen, gör fortfarande ont..
    vill du ha ett plåster??

  7. #7
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Jag har haft problem med mitt ben och fått operera det två gånger. Första gången satte de in bultar och liknande och andra gången tog de ut dem. Första gången fick jag ligga på sjukhus i ca en månad innan jag kom ut och när jag väl kom ut var jag tvungen att åka rullstol i någon vecka innan jag kunde gå på kryckor. Efter några månader av sjukgymnastik (i vatten) kunde jag äntligen gå. Jag fick dock inte springa under den tiden som jag hade skruvarna i (ca 3,5 år) så jag blev en liten tjockis. Idag har jag inga problem kvar förutom ett tufft ärr över hela höften. Jag har gått ner i vikt och är inte tjock längre och tjejerna gillar ärret så det är inga problem. Enda tråkiga var att min fotbolls"karriär" gick åt helvete. Inte för att jag var direkt bra innan operationen heller men nu har jag i alla fall en ursäkt.

    Skadan heter för övrigt perthes:
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Legg-Ca...erthes_sjukdom

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in