1. #1

    Problem med Aerox

    Tjenare. Har ett problem med min nyinköpta Aerox.

    Setup: 50cc sport
    Lättare vikter
    Högvarvigt rör

    Problemet är att den först är riktigt slö när man gasar, sen när den börjar varva upp så drar den iväg som ett skott. Men efter att den har accat fint ett tag så växlar den upp ca 2-3 växlar på samma gång sedan är den sjukligt seg igen.

    Men däremot när jag hamnar i en nerförsbacke och den kommer upp på höga varv på dem högre växlarna så finns det ingen av mina kompisar som hänger med. Gör ca 90 blås då. I uppförs backe är den så slö så jag nästan skulle kunna gå brevid.

    Kan även till lägga att ägaren före mig var ganska mycket lättare än vad jag är.

    Hoppas jag kan få några svar. Är lite trött på att åka på detta viset. MVH Johan

  2. #2
    Haru kollat hur remen ser ut? typ ta tyngre vikter för jag har en aerox jag har bytt rem och lånade 4.9 vikter av en polare vart mycket starkare.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av kåtmoppepojke Visa inlägg
    Haru kollat hur remen ser ut? typ ta tyngre vikter för jag har en aerox jag har bytt rem och lånade 4.9 vikter av en polare vart mycket starkare.
    http://twostroke.se/group.asp?group=274

    Vilken rem skulle du rekommendera till min moped?

  4. #4
    du har inte lyckats bra i skolan om du tar råd av en kille som heter kåtmoppepojke, eller snarare sagt kåtmoppefucko,

    hur ser stiftet ut,vad har du för vikter, vilka kopplings och tryckfjädrar, hur är förgasaren nuvarande bestyckad och har du ett öppet filter eller burk?

  5. #5
    för tunga vikter

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in