1. #1

    Unhappy Hjälp med Puch Maxi motor!

    Hejsan! Jag behöver hjälp med en grej angående min motor på en Puch Maxi 78 (Kickmodellen).

    Jag plockade isär Cylindern och rengjorde den. Köpte nya packningar och diverse.
    Sedan satte jag ihop den igen och den fungerade utmärkt och gick bra i motorn.

    Sedan någon dag senare tog jag av den igen för att banka ut insugspluggen. Väl gjort satte jag ihop den igen och allt verkade vara frid och fröjd.
    Men här kommer problemet:
    Den har jättedålig kraft och "bubblar" när man gasar. Jag köpte även ett större munstycke och installera (från strl 54 till 66) men då
    blev den bara mer svårstartad och gick ännu sämre. Funkar inte heller bättre med choken i...

    Jag har eliminerat alla problem så som tänkas vara förgasarrengöring(check), silen igentäppt(check), dåligt blandad bensin(check). Inga av dem problemen är det.

    Så nu undrar jag om någon annan har haft samma problem eller kan tänkas veta vad det kan vara?
    Kompressions läckage kanske?

    Hjälp erfodras!

    Obs! Förgasare och cylindern är original.

    MvH Marcus.

  2. #2
    Om du inte bytte cylinderfotspackningen sista gången du hade av cylindern skulle jag börja med den. Skulle kunna va ett läckage på insugssidan också. Annars tror jag det mest borde vara att justera in förgasaren men den bör gå hyfsat ändå efter att du knackat ut pluggen. Testa att ha motorn igång och spreja startgas runt cylinder och förgasare, om varvet ökar har du ett läckage
    Kung på Piaggio Ape 50
    behöver du hjälp med reparation eller service av din Ape? Skicka PM!
    Piaggio Ape, Honda MB-5, Aprilia SR 50 Ditec

  3. #3
    Okej! Ska man köpa Shellack? Chellack? till packningarna också?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in