Ämne: Lära mer

  1. #1

    Lära mer

    Håller på att fixa min Ape 50 och har upptäckt att det faktiskt är kul att meka. Problemet är att jag är helt kass. Någon som vet några bra sidor på nätet där man kan lära mer? Har hittat en hel del som jag haft nytta av men skulle vilja ha mer detaljerad info om olika delar och deras funktion. Eftersom jag är en medelålders gubbe kan jag ju inte gärna försöka bli kompis med byns moppemarodörer.

  2. #2
    Försök få tag på yrkesskolornas läroböcker, de är ofta anpassade för nybörjare och ger en bra grund att bygga vidare på. Forum på internet är också rätt bra att hitta information på. Sen tycker jag att det gäller att man håller på också, ju mer man skruvar desto mera lär man sig. Just ape 50 är rätt bra att skruva på då den är enkel, det är ingen avancerad apparat jämfört med många moderna mopeder med tex insprutning eller fyrtaktsmotorer

    (Dessutom är det inte alltid byns mopedmarodörer har koll på vad dom gör)
    Kung på Piaggio Ape 50
    behöver du hjälp med reparation eller service av din Ape? Skicka PM!
    Piaggio Ape, Honda MB-5, Aprilia SR 50 Ditec

  3. #3

  4. #4
    Hej, roligt att du har skaffat en ape50! Är ett riktigt roligt fordon att köra. Vad har du för årsmodell på din ape?
    En bra sida med just tips för ape är: http://the-blackfamily.de/reparaturtipps-ape-50.html Jag vet inte om du kan tyska men du borde kunna förstå det mesta även om du inte kan tyska.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in