1. #1

    Piaggio Ciao dör efter man har varvat ur

    Hej!

    Köpte för några dagar sedan en helrenoverad Piaggio Ciao från ~'82. Det är alltså bara motorn som är från det året och är enligt säljaren original, allt annat som ram, fälgar, däck, gaffel o.s.v. är nyinköpt. Mopeden har förövrigt ett högkvalitets Polini rör och EBR-gaffel och gör ungefär 45 km/h.

    Så nu till problemet, mopeden startar utan problem på första försöket, den går extremt bra tills man börjar varva ur. När man sedan börjar sakta in börjar mopeden långsamt dö och för att hålla den vid liv måste jag gasa fullt. Trots att jag då gasar fullt så vill inte mopeden varva utan går extremt långsamt i ungefär en minut innan den återigen börjar varva. För att den ska börja varva igen behövs också nedförsbacke eller så får jag springa med den.

    Får känslan av att den får för mycket bensin även när jag slutar gasa, vilket leder till att den långsamt dör när jag saktar ner. Kan detta stämma och hur löser jag det?

    EDIT: När jag varvat ur mopeden och sedan sätter upp den på stödet gasar den utav sig själv och börjar varva utan att jag gör någonting, kan detta ha någonting att göra med problemet?

    Bild på mopeden:

  2. #2
    låter som din förgasare är helt åt skogen bestyckad och ger både för lite med bränsle på vissa varv och för mycket på andra.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in